مشترکان برق چقدر از پویش «باانرژی» استقبال کردند

تهران- ایرنا- پویش باانرژی که باهدف تشویق مشترکان به مصرف بهینه از سوی توانیر طراحی شده تاکنون با استقبال خوب مردمی روبرو شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، روزهای اواسط اردیبهشت‌ماه بود که شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران اعلام کرد که پویشی باهدف تشویق مشترکان به مصرف بهینه طراحی کرده است.

همان روزها در مراسمی رسمی از این پویش رونمایی شد و اعلام شد مشترکان می‌توانند با مراجعه به این آدرس https://ba-energy.ir/ در آن شرکت کنند.

۱۶ اردیبهشت‌ماه مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) در این باره با اشاره به این که طرح سراسری باانرژی از ابتدای خرداد تا پایان شهریور اجرا خواهد شد، گفت: مشترکان تجاری و خانگی می‌توانند با کاهش مصرف برق به‌صورت هفتگی طی ۲۱ هفته اجرای این پویش، امتیاز دریافت کرده و از جوایز متعدد و ارزنده پیش‌بینی‌شده در این پویش بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به مشترکان خانگی و تجاری که ۱۵ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند، جوایز نفیسی مانند خودرو به‌صورت قرعه‌کشی اهدا خواهد شد.

رجبی مشهدی با اشاره به این که سال گذشته ۴۰ درصد از مشترکان خانگی در طرح کاهش مصرف برق مشارکت کردند، گفت: امسال باتوجه‌به افزایش طرح‌های تشویقی، تعداد بیشتری از مشترکان به این طرح بپیوندند.

اکنون و در آخرین روزهای خردادماه مجری طرح پویش باانرژی گفت: استقبال از پویش باانرژی در مدت‌زمان محدود آغاز شده شیب افزایشی ۱۰ برابری داشته است، اما همچنان مشارکت و توجه جدی‌تر هم‌وطنان را طلب می‌کند.

طرح پویش باانرژی باهدف کاهش ۱۵ درصدی مصرف برق برنامه‌ریزی‌شده است.

محمد خدادادی بهلولی با بیان اینکه در خصوص انرژی توجه اجتماعی را نیاز داریم ادامه داد: زمانی که وسایل سرمایشی وارد مدار می‌شوند، ۴۰ درصد مصرف برق کشور را به خود اختصاص می‌دهند که معادل کل نیروگاه‌های منصوبه در کشورهای همسایه شمالی است.

ی افزود: ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های حرارتی کشوری مانند پاکستان با ۱۲۰ میلیون نفر جمعیت که اقلیم گرم‌تری نسبت به ایران دارد از مصرف برق وسایل سرمایشی ایران کمتر است.

خدادادی بهلولی گفت: شدت مصرف انرژی ایران دوبرابر میانگین دنیاست که به معنی درست مصرف‌نکردن انرژی در ایران توسط همه گروه‌های مصرفی است، چرا که باید امکان تأمین برق همه اقشار وجود داشته باشد، در دنیای مدرن امروزی زندگی بدون برق امکان‌پذیر نیست و از سوی دیگر تاحدامکان برق از سوی مصارف غیرمولد باید بدون کاهش رفاه، به سمت فعالیت‌های مولد سوق داده شود.

وی خاطرنشان کرد: جهت‌گیری در صنعت برق توجه به توسعه تجدیدپذیرها در کنار بهینه‌سازی مصرف است، اما نباید ایجاد فرهنگ درست مصرف‌کردن برق را فراموش کنیم.

یکی از بخش‌های این سایت که در اپلیکیشن آن نیز موجود است بخش «شبیه‌ساز مصرف» نام دارد.

در این بخش پس از انتخاب محل زندگی و ماهی که در آن قرار دارید، لوازم برقی مورداستفاده در منزل خود و مدت استفاده از آن‌ها را مشخص می‌کنید و پس از آن تخمینی از مبلغ مندرج در قبض برق مربوط به آن ماه را در سه بازه زمانی کم‌بار، میانبار و اوج بار مشاهده خواهید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha