متوسط دستگیری متخلفان محیط زیست کشور در سال به حدود ۹ هزار نفر رسیده است

ساری - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با بیان اینکه محیط بانان تا ۲ برابر بیشتر از کارمندان بدون افزایش حقوق در ماه ساعت کاری دارند، گفت: متوسط سالانه حدود ۹ هزار متخلف محیط زیست به همراه پنج هزار و ۴۰۰ قبضه سلاح کشف و ضبط می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جمشید محبت خانی عصر سه‌شنبه در آئین گرامیداشت روز محیط بان به وجود ۱۹ میلیون هکتار عرصه حفاظت شده محیط زیست در کشور اشاره کرد و افزود: اکنون این سازمان با کمبود بیش از ۵۹ درصدی محیط بان مواجه است، طوری که به هفت هزار و ۸۰۰ محیط بان نیاز دارد.

محبت خانی با توضیح این که در دولت مردمی سیزدهم چهار هنرستان محیط بانی در کشور راه اندازی شده است که دانش آموزان پس از فارغ‌التحصیلی در اولویت جذب سازمان حفاظت محیط زیست قرار می گیرند، ادامه داد: در این دولت تا کنون یکهزار و ۲۰۰ دستگاه تریل وارد تجهیزات ناوگان محیط بانی شده است.

وی با اشاره به این که در حال حاضر تمام محیط بانی های کشور به پنل خورشیدی مجهز شدند، بیان داشت: تنها رئیس جمهور سال های پس از انقلاب اسلامی که سه بار از واحد های محیط بانی سرکشی کرده است، آیت الله رئیسی، رئیس جمهور شهید بوده است.

متوسط دستگیری متخلفان محیط زیست کشور در سال به حدود ۹ هزار نفر رسیده است

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه اکنون ۶۳۰ واحد محیط بانی با حدود چهار هزار نیرو حفاظت ۱۹ میلیون هکتار را در کشور انجام می دهند، گفت: ۱۳۳ نفر محیط بان شهید و ۳۸۵ جانباز محیط زیست هستند.

وی محیط بانی را یک فعالیت اجرایی و عملیاتی توصیف کرد و گفت: نمونه این گونه فعالیت سخت و خطرناک، یعنی در هریک از عملیات کشف و ضبط سلاح غیر مجاز از شکارچی، یک جنگ تن به تن صورت می گیرد.

محبت خانی عشق محیط بانان به حفاظت محیط زیست را عامل انجام ماموریت ها و مسوولیت پذیری آنان توصیف کرد.

وی گفت: طبق اعلام رسمی و با تایید شورای عالی فرهنگ عمومی کشور، هشتم آبان ماه هر سال در تقویم کشور به روز محیط بانی نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: هر ساله از بین ۷۵ محیط بان نمونه کشور یک نمونه محیط بان ملی، مازندرانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم علیرضا ابراهیمی به عنوان فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران معرفی شد و از مسلم آهنگری که به بازنشستگی نایل آمدند، تقدیر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha