۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۸
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85513853
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۲۲۰ موتورسیکلت در گیلان توقیف شد

۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۸
کد خبر: 85513853
۲۲۰ موتورسیکلت در گیلان توقیف شد

رشت - ایرنا - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از اجرای طرح ویژه برخورد با موتورسواران متخلف در این استان و توقیف ۲۲۰ موتورسیکلت در این طرح خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس گیلان، سرهنگ امیر طالبی روز چهارشنبه در این خصوص اظهار کرد: با توجه به فراوانی تصادفات فوتی، پلیس راهنمایی و رانندگی به منظور کنترل رفتارهای مخاطره آمیز و خطرناک با شناسایی علل و عوامل تشکیل دهنده در بروز حوادث رانندگی در سطح استان اقدام به اجرای طرح توقیف موتورسیکلت سواران متخلف کرد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای این طرح به مدت ۷۲ ساعت در گیلان افزود: در این راستا ۲۲۰ دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف ساعتی و همچنین ۱۲۰ دستگاه توقیف فیزیکی و به پارکینگ منتقل شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه از تعداد ۱۲۰ توقیف فیزیکی، تعداد ۳۹ دستگاه به علت پلاک مخدوش بوده است، بیان کرد: با بررسی‌های به عمل آمده در سال‌جاری میزان ۴۱ درصد از مجموع تصادفات فوتی استان گیلان سهم موتورسیکلت سواران بوده و ۶۰ درصد از فوتی ها نیز افراد زیر ۲۵ سال و فاقد گواهینامه بوده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان ادامه داد: مقرر شد که راکبان وسایل نقلیه توقیف شده در کلاس‌های آموزشی که توسط اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان برگزار می‌شود، شرکت و سپس برابر قانون وسایل نقلیه آنها رفع توقیف شود.

سرهنگ طالبی در ادامه با اشاره به قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی و تخلفاتی و توقیف موتورسیکلت‌ها و انتقال این وسایل نقلیه به پارکینگ خاطرنشان کرد: تخلفاتی نظیر حرکت در پیاده‌رو یا در جهت مخالف مسیرمجاز، ایجاد عمدی صدای ناهنجار، حمل بار غیر متعارف، حرکات نمایشی مارپیچ، تک چرخ، حمل یدک، عدم استفاده از کلاه ایمنی، تردد در خطوط ویژه اتوبوسرانی و همچنین بر اساس استناد ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، تخلفات پلاک اعم از نداشتن پلاک یا مخدوش بودن آن جزو مواردی است که می‌تواند منجر به توقیف موتورسیکلت شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان با بیان اینکه طرح برخورد با موتورسیکلت های متخلف در استان استمرار خواهد داشت، اظهار کرد: اکثر موتورسیکلت سواران در سطح استان فاقد گواهینامه مجاز بوده که پیشنهاد می‌شود در طرح ویژه گواهینامه رانندگی موتورسیکلت سواران شرکت و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

کشف ۶۰۰ قطعه طیور فاقد مجوز در تالش

بنا به گزارش دیگری از پایگاه خبری پلیس گیلان، فرمانده انتظامی تالش از کشف ۶۰۰ قطعه جوجه اردک زنده فاقد مجوز حمل و بهداشت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد رستمی با اشاره به اینکه بسیاری از بیماری‌های خطرناک و قابل سرایت به انسان می‌تواند از طریق دام و طیور فاقد مجوز انتقال پیدا کند، اظهار کرد: حمل دام و طیور باید با اخذ مجوزهای لازم انجام شود.

وی در ادامه گفت: ماموران انتظامی به منظور مقابله با قاچاق، حین گشت‌زنی به یک دستگاه خودرو نیسان که در حال تردد در سطح شهر بود، مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن‌ را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تالش از کشف ۶۰۰ قطعه جوجه اردک زنده فاقد مجوز در بازرسی از این خودرو خبر داد و بیان کرد: در این راستا متهم ۳۱ ساله برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی از تحویل طیور کشف شده برای سیر مراحل قانونی به اداره دامپزشکی شهرستان تالش خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش این کشفیات را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.
سرهنگ رستمی در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشابه، موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha