۵۲ شعبه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در کرمان پیش‌بینی شد

کرمان- ایرنا- همزمان با گرم شدن تنور انتخابات، کار مسئولان قضایی نیز در رصد و بررسی وضعیت بیشتر شده به طوری که اعلام می‌شود ۵۲ شعبه در استان کرمان به منظور رسیدگی به جرایم و تخلفات احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌بینی شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان در این زمینه توضیح داد: برای انتخابات اسفند سال گذشته ۵۲ شعبه در سطح استان برای رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی پیش بینی شده بود که این شعب اینک نیز برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فعال هستند.
حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: درباره تخلفات انتخاباتی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در مجموع ۱۲۲ پرونده تشکیل که بخش زیادی از آنها رسیدگی شده است.
وی تاکید کرد: تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی نیز در استان کرمان انجام شده است و اینک این ستادها برای انتخابات ریاست جمهوری شکل گرفته که در حال اجرای مسئولیت های خود هستند.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان ادامه داد: در انتخابات سال گذشته ۴۸ نفر از ناظران شورای نگهبان از سوی دادگستری کرمان مورد آموزش قرار گرفتند و کارت ضابط برای آنها تهیه شد.

به گزارش ایرنا، شورای نگهبان اسامی ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که براساس حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف با یکدیگر رقابت می‌کنند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha