۲ هزار میلیارد ریال از مصوبات سفر رییس‌جمهور به دانشگاه شهرکرد اختصاص یافت

شهرکرد – ایرنا – رییس دانشگاه شهرکرد با اشاره به دستاوردهای سفر استانی رییس جمهور شهید و دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری گفت: ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار سهم دانشگاه شهرکرد از مصوبه‌های سفرهای استانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یاسر پیرعلی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: ۹۰۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبار مربوط به دور نخست سفر استانی رییس جمهور شهید به چهارمحال و بختیاری است که ۶۰ درصد آن تاکنون جذب شده است.

وی اظهار داشت: همچنین یک هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال نیز مربوط به دور دوم سفر استانی رییس جمهور و دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری است که در حال پیگیری برای تخصیص این اعتبارات هستیم.

پیرعلی با اشاره به اینکه دانشگاه شهرکرد با اجرای طرح‌های مختلف در دولت سیزدهم از حالت رکود خارج شد، گفت: پیگیری اختصاص زمین برای مسکن استادان و کارکنان که چندین سال بلاتکلیف مانده بود با پیگیری‌های مستمر تغییرکاربری آن انجام شد.

پیرعلی اضافه کرد: آغاز عملیات اجرایی خوابگاه متأهلین در ۲ بلوک ۳۰ واحدی برای دانشجویان و استادان از دستاوردهای مهم دانشگاه شهرکرد است که تلاش می‌شود تا پایان سال‌جاری به سرانجام برسد.

وی در خصوص تجهیز خوابگاه‌ها به خصوص خوابگاه دختران افزود: تجهیز ۲ خوابگاه دختران برای دانشجویان ارشد و دکترا و همچنین تجهیز یک خوابگاه خیری برای دانشجویان بین‌الملل را از دیگر اقدامات مهم دانشگاه شهرکرد است.

رییس دانشگاه شهرکر با اشاره به بهره‌برداری از خوابگاه دخترانه دانشکده هنر فارسان گفت: این خوابگاه از سال ۸۷ به صورت بلاتکلیف مانده بود که اکنون تکمیل شده‌اند و امروز ۲۶۴ دانشجوی دختر رشته هنر وعلوم انسانی در آن مستقر هستند.

پیرعلی یادآور شد: با وجود گام‌های برداشته شده در خصوص تجهیز خوابگاه‌ها، اما همچنان کمبود خوابگاه به خصوص برای پسران از مهمترین مسائل دانشجویان این دانشگاه به شمار می‌رود.

وی تعمیر و تجهیز سلف سرویس‌ و ایجاد سلف مکمل را از مهمترین اقدامات انجام شده در دانشگاه شهرکرد اعلام کرد و یادآور شد: ضمن تامین امکاناتی ویژه برای سلف دختران؛ نسبت به تفکیک این سلف اقدام شد.

پیرعلی سازمان‌دهی زمین چمن مصنوعی دانشگاه شهرکرد، نصب ایستگاه شارژ خودروهای برقی با اعتبار ۴۰ میلیارد ریالی، افتتاح مرکز لرزه‌نگاری و اتصال آن به دستگاه‌های لرزه‌نگاری کشور برای گروه عمران، ایجاد پارکینگ خورشیدی ۲ منظوره باظرفیت تولید ۷۰ کیلوولت برق، افتتاح بوستان شهیدان دانشجو با تمثال ۷۰ شهید، ایجاد نمایش‌گر شهری و افتتاح شبکه روشنایی را از دیگر اقدام‌های ماندگار انجام شده در این دانشگاه معرفی کرد.

وی با اشاره به ارتقای گلخانه (ویژه تولید گل) یک هزار متری دانشگاه شهرکرد به سه هزار و ۵۰۰ متر و فراهم کردن زمینه اشتغال برای ۱۳ نفر اضافه کرد: افزون بر این، سه هزار متر زمین برای راه‌اندازی گلخانه آموزشی، ترویجی و تولیدی با ۷۵میلیارد ریال نیز در دانشگاه در نظر گرفته شده است.

پیرعلی یادآور شد: این گلخانه کارگاهی آموزشی و ترویجی برای دانشگاه و یک واحد تولیدی برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.

رییس دانشگاه شهرکرد گفت: همچنین با هدف ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت مرکز کارآفرینی و نوآوری فولاد مبارکه با ۴۰ میلیارد ریال سرمایه به‌ صورت تعاملی راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه تنها ۲ چاه آب دانشگاه شهرکرد فعال است در خصوص حل آب این دانشگاه یادآور شد: طرح تصفیه‌خانه دانشگاه با ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر اول و دوم در دست اجرا است.

به گفته پیرعلی ،با اجرای این طرح امکان احیای ۷۰ هکتار از جنگل دانشگاه شهرکرد که از مطالبه‌های شهرداری شهرکرد است نیز اجرایی می‌شود.

امضای ۷۲ قرارداد پژوهشی در دانشگاه شهرکرد

رییس دانشگاه شهرکرد گفت: طی ۲ سال گذشته این دانشگاه ۷۲ قرارداد پژوهشی برون دانشگاهی در بخش‌های مختلف منعقد کرده است.

پیرعلی افزود: دانشگاه شهرکرد دانشگاهی جامعه‌محور است و تلاش شده همان‌طورکه شرایط حضور و ارتباط با صنعت فراهم شود با مراکز علمی، پژوهشی و نوآوری نیز ارتباط مستمری ایجاد شود.

وی با اشاره به اجرای ۲ پروژه کلان ملی با سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی ایران اظهار داشت: اجرای پروژه ارتقای نژاد مرغ آرین از جمله این پروژه‌ها است.

رییس دانشگاه شهرکرد گفت: مرغ آرین نژاد بومی برای تولید جوجه‌های گوشتی است که برای چهارمین بار مرداد امسال جوجه‌ریزی انجام می‌شود.

وی گفت: تولید تخم مرغ اس پی اف از دیگر پروژه‌های ملی با تکنولوژی بالایی به شمار می‌رود که اجرای آن در آینده علمی و اشتغال استان تاثیرگذار است.

به گفته پیرعلی، ساختمان لازم برای اجرای پروژه تخم مرغ اس پی اف با همکاری وزارت نفت تامین شده و در زمان حاضر در مرحله تجهیز قرار دارد.

پیرعلی تعداد دانشجویان دانشگاه شهرکرد را هفت هزار دانشجو اعلام کرد و گفت: از این شمار ۱۲۵ دانشجو معلم، ۳۰۴ دانشجوی بین‌الملل، ۲۵ بورسیه صنعت هستند.

وی اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تلاش می‌شود تا مهر امسال زمینه جذب ۲۰۰ دانشجوی بین‌الملل دیگر نیز در دانشگاه شهرکرد فراهم شود.

رییس دانشگاه شهرکرد با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی جذب دانشجو در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ افزود: ۱۶ رشته جدید نیز به شمار رشته‌های این دانشگاه افزوده شده است.

وی شمار هیات علمی دانشگاه شهرکرد را ۳۷۵ عضو هیات علمی اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، دانشگاه شهرکرد با داشتن سه پردیس علمی در شهرکرد، فارسان و بروجن و هفت دانشکده پذیرای هفت هزار دانشجو است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha