فعال اصلاح طلب: نیازمند گفتمان‌سازی برای حضور مردم در انتخابات هستیم + فیلم

بندرعباس - ایرنا - فعال اصلاح طلب و عضو شورای سیاستگذاری ستاد مرکزی مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: نیازمند ۲ بال سازماندهی و تشکیلات و گفتمان سازی و تولید محتوا برای حضور مردم در انتخابات هستیم تا بتوانیم موفق شویم.

به گزارش ایرنا، علی تاجرنیا شامگاه پنجشنبه در همایش حامیان مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بندرعباس با بیان اینکه هرمزگان مهد فرهنگ، ادب، شعر و سخنوری است و آمدم اینجا سلام دکتر مسعود پزشکیان را به شما ابلاغ کنم، اظهار کرد: در یک شرایط بسیار خاص و ویژه‌ای هستیم برای اینکه در انتخابات بتوانیم موفق باشیم نیازمند ۲ بال هستیم یک بال سازماندهی و تشکیلات و بال دیگر گفتمان‌سازی و تولید محتوا برای حضور مردم است.

وی افزود: قبل از انتخابات سال ۹۶ به طور متوسط حدود ۶۰ درصد مردم در انتخابات شرکت می‌کردند اما با اتخاذ مجموعه ای از سیاست‌هایی مانند حذف بسیاری از نیروهای شایسته و مسائل مختلف که در کشور به وجود آمد شرایط به گونه‌ای شد که به تعداد افرادی که با صندوق های رای قهر بودند افزایش یابد تا جایی که در دوره قبلی انتخابات بیش از ۶۰ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند.

وی تصریح کرد: مشارکت زیر ۴۰ درصدی در انتخابات گذشته که در شهر تهران حتی به نزدیک ۱۲ درصد رسیده، معلول چیست، چرا کشوری که مدعی حرکت بر مبنای خواست و رای مردم و مبنا آن مردم است و دائم از حضور مردم صحبت می‌شود، چرا به این صورت در آمده که کمتر از ۴۰ درصد در انتخابات شرکت کنند.

عضو شورای سیاستگذاری ستاد مرکزی مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری افزود: چرا در انتخاباتی که از ۶ نفر کاندیدا ، پنج نفر تقریبا از یک جناح سیاسی و البته چهار نفر از جبهه انقلاب هستند و فقط یک نفر کاندیدا وجود دارد که متفاوت از جریان سیاسی حاکم می‌اندیشد، چرا حداقل آزادی برای برنامه انتخابات وجود ندارد برای مثال مطلع شدیم که برای محمد جواد ظریف، مجوز سخنرانی در مشهد صادر نشد.

وی خاطرنشان کرد: در هر انتخابات ما باید شرط عادلانه بودن، آزاد بودن و سالم بودن انتخابات را داشته باشیم. جدا از تمامی مشکلاتی که در طی سال‌های گذشته باعث شده که برخی از مردم اعتمادشان را به حاکمیت از دست دهند، حداقل شرایط یک انتخابات آزاد، عادلانه و سالم در کشور نیز ساری و جاری نیست، چرا آزاد نیست، به دلیل اینکه در یک انتخابات ریاست جمهوری شما شاهد هستید که افرادی که در دوره‌های گذشته صاحب سمت های بالا در کشور بودند بدون هیچ توضیحی و دلیلی رد صلاح می شوند و هیچ مجموعه‌ای هم پاسخگو نیست.

تاجرنیا تاکید کرد: چرا می گویم شرایط فعلی انتخابات عادلانه نیست برای اینکه در مناظرات انتخاباتی بسیاری از شما مشاهده کردید کسانی که به اسم کارشناس در برنامه‌های تلویزیونی حضور پیدا می‌کند ، کارشناس نیستند و به دنبال تخریب، ورود به حوزه خصوصی و ناامن کردن فضای انتخابات هستند.

وی افزود: فضای تخریب آغاز شده و این مسئله‌ای است که در یک هفته آینده باید بسیار با مراقبت و با جدیت تلاش کنیم که آرامش حفظ شود.

عضو شورای سیاستگذاری ستاد مرکزی مسعود پزشکیان تصریح کرد: اتفاقاً کسانی از آرامش در هراس هستند که احساس می‌کنند با تبیین موقعیت، شرایط کشور و در یک فضای گفتگو تفکری برنده خواهد شد که به خواست مردم و معدل خاص مردم نزدیک‌تر است.

وی تاکید کرد: همه شما را دعوت می‌کنم که در یک فضای آرام و در آرامش کامل فعالیت‌های انتخاباتی را انجام دهیم، دکتر پزشکیان شخصیتی است که تاکیدش بر حق و عدالت که شعار اصلی اوست و طبیعتا حق و عدالت حکم می‌کند که یک انتخاباتی داشته باشیم که در عین پرشور بودن بتواند تجلی خواست واقعی مردم باشد.

تاجرنیا خاطرنشان کرد: کسانی که این روزها به دنبال تخریب هستند حتی شما می‌بینید در برنامه مناظرات که از صدا و سیما بخش می شود، بعضی از کاندیداهای خاص فقط جهت‌گیری‌ خود را در تخریب کاندیدای مورد نظر مردم قرار دادند.

وی افزود: باید به آنها گفت که پنج کرسی که در اختیار شماست، پنج برابر وقت که در اختیار شماست، حتی مجری و کارشناسان آن که در اختیار شماست چرا از گفتن حقایق آن هم پاسخ دادن به اتهاماتی که شما وارد می‌کند همین اندازه هم تحمل ندارید و میکروفون یکی از شخصیت های فاضل اندیشمند و مورد اعتماد مردم را قطع می‌کند برای اینکه صدایش به گوش مردم نرسد، قرار است که انتخابات در یک شرایط عادلانه برگزارشود.

تاجرنیا اضافه کرد: آنچه که تاکنون دیده ایم عدالت نیست چگونه می شود که بسیاری از تریبون های رسمی و شخصیت هایی که در مجموعه کشور دارای پست هستند و مقامی دارند از تریبون ها استفاده می‌کنند بعضا تلویحا، بعضا تسبیحا از کاندیداهایی نام می‌برند اما اجازه داده نمی‌شود که وزیر خارجه متدین و شجاع و اندیشمند بزرگی مثل دکتر جواد ظریف در مشهد بتواند سخنرانی کند، البته در عین حال تشکر می‌کنم از فضایی که دوستان برای این انتخابات به وجود آوردند اما به هر حال الان، خصوصاً در طی چند روز گذشته احساس نگرانی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اصلاح طلبان با وجود شرایط بسیار دشواری که در کشور طی ماه‌ها و سال‌های گذشته بوده یک قدم به جلو نهاده اند با نگاه تعاملی و با انتخاب یک شخصیتی که چهره متعادل سیاسی و مورد اعتماد مجموعه نظام است ورود کردند که نشان دهند به دنبال آرامش، تعامل و بهتر شدن وضع مردم هستند. بدون شک حضور مسعود پزشکیان و حضور بسیاری از چهره های تحول‌خواه و احزاب و گروه های اصلاح طلب باعث خواهد شد که میزان مشارکت در انتخابات پیش رو افزایش پیدا کند.

فعال سیاسی هرمزگان: پزشکیان جزو متدینین جامعه محسوب می‌شود

علی رئوفی فعال سیاسی هرمزگان در این همایش، اظهار کرد: من از اواخر دهه ۷۰ با آقای پزشکیان در دانشگاه علوم پزشکی سابقه همکاری دارم؛ او زمانی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بود طی ۶ ماه ۶۳۰ خانه بهداشت را احداث کرد که موجب شد بلافاصله توسط سید محمد خاتمی رئیس جمهور وقت به عنوان معاون وزیر بهداشت منصوب شود و در دولت بعد هم وزیر بهداشت شود.

وی افزود: مسعود پزشکیان شخصیتی عمل‌گرا است و مرکز تخصصی قلب را در دوران وزارت بهداشت وی احداث کردند.

علی رئوفی عنوان‌کرد: مسعود پزشکیان خود را تابع ولایت می‌داند ضمن اینکه شجاعتی که دارد از تسلط‌شان بر نهج‌البلاغه نشأت می‌گیرد و جزو متدینین جامعه محسوب می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی سابق استانداری هرمزگان گفت: مسعود پزشکیان وفاداری خود را به خانواده نشان داده است و بعد از درگذشت همسرش فرزندان خود را به تنهایی بزرگ کردند و امروز هیچ یک از فرزندانش در خارج از کشور اقامت ندارند.

شیخ امینی عالم اهل سنت: دست‌مان برای انتخاب مسعود پزشکیان نمی‌لرزد

شیخ محمد علی امینی عالم اهل سنت و عضو هیأت فتوای علمای اهل سنت جنوب کشور نیز در این آئین با اعلام حمایت از مسعود پزشکیان گفت: کسانی که دوست دارند کشورشان در میان کشورها دارای جایگاهی متناسب با شأن ملت ایران داشته باشد باید با حضور آگاهانه و هدفمند در پای صندوق‌های رأی به دکتر مسعود پزشکیان رأی دهند.

وی افزود: صداقت، نجابت و صراحت لهجه مسعود پزشکیان موجب شده است که از او حمایت کنیم چرا که همه ما تشنه عدالت هستیم و محور برنامه‌های آقای پزشکیان بر پایه عدالت، صراحت، امانت‌داری و مردم‌داری است.

عالم اهل سنت هرمزگان گفت: ما برای انتخاب مسعود پزشکیان دست‌مان نمی‌لرزد و معتقدیم در شرایط فعلی جامعه او می‌تواند کشور را از بن‌بست‌ها خارج کند و اقتصاد کشور را سر و سامان دهد.

رئیس ستاد پزشکیان در هرمزگان: معتقد هستیم که رأی مردم تشریفاتی و تزئینی نیست

محمد ذاکری رئیس ستاد مرکزی مسعود پزشکیان در استان هرمزگان نیز با بیان اینکه امروز ۲ اندیشه در سطح جامعه دنبال می‌شود، گفت: ما پیرو اندیشه‌ای هستیم که معتقد است رأی مردم تشریفاتی و تزئینی نیست بلکه سرنوشت ساز است.

وی با بیان اینکه ارزش انسان‌ها به افکارشان است، افزود: امروز در چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری رقابت بین افراد نیست بلکه رقابت میان افکار است و در این رقابت ما به کسی رأی خواهیم داد که به قدرت رأی مردم باور دارد.

ذاکری با گلایه از وضعیت موجود گفت: متأسفانه امروز ارزش پول ملی ایران سقوط کرده و از افغانستان هم پایین‌تر آمده است و سطح ایران ستیزی نیز گسترش پیدا کرده است؛ چنین وضعیتی حاصل مدیریت کسانی است که با محدود کردن فضا حاکمیت مردم را نقض کرده‌اند و اوضاع را طوری پیش برده‌اند که امروز منِ روحانی مجبورم بدون لباس مقدس روحانیت از منزل خارج شوم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha