کم‌کاری دستگاه‌های فرهنگی کرمانشاه موجب افزایش آمار پرونده در دادگستری شده است

کرمانشاه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه یکی از دلایل شلوغی دادگاه‌ها و آمار بالای ورودی پرونده در دستگاه قضایی را کم کاری متولیان دستگاه‌های فرهنگی دانست و از مسوولان دادگستری کرمانشاه خواست این موضوع را به دستگاه های فرهنگی گوشزد کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «حبیب الله غفوری» عصر پنجشنبه در دیدار مسئولان دستگاه قضایی استان کرمانشاه به مناسبت هفته قوه قضاییه تأکید کرد: ضرورت دارد دادگستری استان کرمانشاه با برگزاری جلسات مستمر با مسولان دستگاه های فرهنگی، معتمدین و بزرگان، با گوشزد کردن آمار مهم و قابل توجه دستگاه قضایی به آنها، حساسیت این آمارها و کم کاری این دستگاهها نسبت به فرهنگ‌سازی بین مردم به آنها هشدار دهند.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه سخنانش با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای خدمت و تبریک آغاز هفته قوه قضائیه تأکید کرد: این مناسبت فرصتی مغتنم جهت تقدیر از زحمات و خدمات کارکنان شریف قوه قضاییه است.

وی با اشاره به حساسیت کار کارکنان قوه قضاییه، تصریح کرد: قضاوت و کار در دستگاه قضایی به دلیل تزاحم حقوق افراد و ورود به عرصه جان، مال و ناموس مردم کاری دشوار و حساس است.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری با اشاره به آیه ۱۴ سوره مبارکه قصص خاطرنشان کرد: قضاوت و حکم کردن از شئون خدای متعال است که با گذر زمان به انبیا و اولیای الهی نیز اعطا شده است. لذا طبق این آیه شریفه، حکم به معنای فهم درست و قدرت بر داوری صحیح و علم به معنای داشتن آگاهی و اطلاعات دقیق است و ضروری است یک قاضی مسلط و مسلح به سلاح علم باشد.

در ابتدای این دیدار نیز «شهرام کرمی» رییس کل دادگستری استان کرمانشاه با ارائه آمارهای مختلف، عملکرد دادگستری استان در یکسال گذشته را مثبت و رو به رشد ارزیابی کرد و گفت: دستگاه قضایی استان کرمانشاه با وجود حجم بالای ورودی پرونده به دادگاه ها، در آخرین رتبه بندی قوه قضاییه توانست در اجرای سند تحول قضایی رتبه ششم کشور و همچنین در موضوع کاهش جمعیت کیفری رتبه نهم کشور را کسب کند.

ادای احترام مسئولان دستگاه قضایی به مقام شامخ شهدا

در آستانه اولین روز از هفته قوه قضائیه رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، شورای قضایی، قضات و کارکنان دادگستری و ادارات و سازمانهای تابعه استان با حضور در مزار شهدا با آرمانهای انقلاب اسلامی و شهدا تجدید بیعت کردند.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه در این آیین ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای خدمت گفت: هر ساله در طلیعه هفته قوه قضاییه با حضور در مزار شهدا ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان متعهد می شویم که با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب و با خدمت رسانی به مردم شریف، ادامه دهنده راه و مرام این عزیزان باشیم.

«شهرام کرمی» با تقدیر از زحمات کارکنان دستگاه قضایی و با اشاره به وظایف سنگین آنها در برخورد با ارباب رجوع تصریح کرد: امروزه جهاد ما در دستگاه قضایی تکریم و احترام به ارباب رجوع است چرا که همواره با مردمی نگران، آسیب دیده و آزرده خاطر مواجهیم و این وظیفه ما را در احترام، تکریم و تسکین آنان دوچندان می کند.

وی در ادامه با اشاره به برخی از شاخص های سند تحول قضایی یادآور شد: برنامه راهبردی دستگاه قضایی، اعتلای اهداف سند تحول قضایی است که در سال جدید نیز بروزرسانی شده است.

کرمی بر اجرای کامل و دقیق سند تحول قضایی بر اساس شاخص های یاد شده تأکید و خاطرنشان کرد: اجرای کامل و دقیق سند تحول قضایی که مورد تأکید و تأیید مقام معظم رهبری نیز می‌باشد در اولویت برنامه‌های کاری دستگاه قضایی است.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به تلاش دشمنان نظام اسلامی در جهت تضعیف روحیه و ناامیدی مردم کشورمان گفت: امروزه کشور ما به دلیل استقلال، حق گویی و حق طلبی خود دشمنان پنهان و آشکار زیادی دارد و ما وظیفه داریم با پیروی از فرامین رهبری در برابر این هجمه ها بایستیم و مدافع این نظام و انقلاب باشیم.

وی در پایان با تأکید بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو گفت: دستگاه قضایی استان برای صیانت از برگزاری باشکوه و پرشور انتخابات ریاست جمهوری تمام تلاش خود را بکار خواهد گرفت.

در پایان مسئولان و کارکنان دستگاه قضایی استان با غبارروبی، عطرافشانی و گلباران مزار شهدا، ضمن قرائت فاتحه و تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل به مقام شامخ شهدای گلگون کفن ادای احترام کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha