شهید رئیسی احیاگر حقوق عامه مردم بود

زاهدان - ایرنا - سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان با بیان اینکه شهید رئیسی احیاگر حقوق عامه مردم بود گفت: رئیس جمهور شهید و مردمی ایران کسوت قضاوت را بر تن داشت و از مقام قضاوت با نام قاضی عادل شناخته می‌شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل احمدزاده شامگاه پنجشنبه در مراسم تجلیل از اساتید برجسته فرهنگی دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان بیان کرد: رئیس جمهور محبوب مردمی ایران کسوت قضاوت را بر تن داشتند و از مقام قضاوت با نام قاضی عادل شناخته می‌شد ایشان بسیار قاطع در راه اجرای احکام اسلامی به حیطه اجرایی کشور جمهوری اسلامی ایران قدم گذاشتند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور شهید کشورمان خصایص و ویژگی‌های بارزی داشت، افزود: این شهید بزرگوار مردمی بود و در راه عدل، عدالت و راه حق به داد مردم می رسید و برای خدمت به مردم سر از پا نمی شناخت.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان تاکید کرد: شهادت رئیس جمهور خدوم، زحمتکش و خستگی ناپذیر ایران اسلامی وظیفه همه مردم را سنگین‌تر کرده تا بیش از پیش برای شناختن فردی اصلح و کارآمد که به خادمی ملت ایران افتخار می‌کند، تلاش کنند.

وی اظهار کرد: دانشگاه پیام نور بویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی دوره ارشد و دکتری دانشجویان و فارغ التحصیلانی دارد که چون معیار و مبنای آنان کتاب است به مراتب از سایر دانشجویان مسلط تر بوده و کتابخوانان حرفه ای هستند و از این حیث تسلط بیشتری نسبت به سایرین دارند.

احمدزاده گفت: اساتید بسیجی باید افرادی را تربیت کنند که بازوان توانمند در امور کشور بویژه سیستان و بلوچستان شوند، چنان که دانشگاه پیام نور دانشگاهی با پذیرش بیشترین دانشجوی بومی است که می توانند در این زمینه مثمر ثمر باشند.

همزمان با آغاز اجرای برنامه‌های هفته قوه قضاییه در سیستان و بلوچستان کتاب زمینه و زمانه حقوق عامه نوشته ابوالفضل احمدزاده پژوهشگر فقه اسلامی و سرپرست معاونت حقوقی عامه و پیشگیری از حقوق عامه دادستانی استان با حضور رئیس کل دادگستری رونمایی شد که این کتاب شامل ۳۹۰ صفحه و با رویکرد نگاه به حقوق عامه در استان تالیف و بعنوان کتاب سال از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی و در کشور برای نخستین بار از چنین کتابی رونمایی شده است.

شهید رئیسی احیاگر حقوق عانه مردم بود

شهید چمران و رئیسی الگویی تمام عیار برای دانشگاهیان

رئیس داشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه ولایت و اعیاد قربان و غدیر خم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر چمران در سخنانی با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری پیش رو گفت: امیدواریم حماسه بدرقه شهیدان خدمت بویژه شهید رئیسی به حماسه حضور در انتخابات هشتم تیر منجر شود.

دکتر ابوالفضل توسلی با اشاره به ویژگی‌های شهید چمران و شهید رئیسی، افزود: انتخابات پیش رو و مشارکت حداکثری مردم پای صندوق های رای بسیار حایز اهمیت است، جامعه دانشگاهی باید به عنوان مبلغ فرهنگی به ترویج و ترغیب مردم در این صحنه مهم سیاسی ورود کرده و امیدواریم بتوانیم با الگوبرداری از ویژگی‌های شهید چمران و شهید رئیسی در راستای خدمت به کشور گام برداریم.

وی گفت: حضور حداکثری در انتخابات ایجاد وحدت، اقتدار ملی، امنیت ملی و مردم سالاری دینی را به دنبال دارد، علاوه بر آن باید در انتخاب اصلح به ویژگی های رئیس جمهور شهید مبنی بر امانتداری، تقوا، رازداری، صفا و صمیمت، خستگی ناپذیری، جامع الاطراف و مردمی بودن دقت کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید در چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری حضور حداکثری داشته باشیم چرا که این انتخابات تضمین کننده اقتدار، تقویت وحدت، مردم سالاری دینی، استفاده بهینه منابع، توزیع عادلانه منابع و بهبود وضعیت معیشتی بوده و عامل اصلی فساد ستیزی در جامعه است.

وی با اشاره به رشد قابل توجه دانشگاه پیام نور در جذب دانشجو و توسعه تحصیلات تکمیلی در مراکز ۱۰ گانه این دانشگاه، اظهار کرد: این دانشگاه به علت سطح گستردگی سیستان و بلوچستان یکی از دانشگاه‌های موثر در بحث جذب اشتغال بوده و بیش از ۶۰ درصد محصلان این دانشگاه در ادارات دولتی جذب شده‌اند.

در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید که با حضور سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان، رئیس دانشگاه پیام نور استان، معاونان و کارکنان این دانشگاه برگزار شد، از اساتید و فعالان فرهنگی و برجسته دانشگاه پیام نور در۱۰ مرکز دانشگاهی این استان تجلیل به عمل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha