۲ طرح توسعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بهره‌برداری شد

شاهرود - ایرنا - طرح توسعه بلوک زایمان و بخش تخصصی اطفال بیمارستان بهار شاهرود در شرق استان سمنان، روز شنبه همزمان با افتتاح ۶۷۸ طرح‌ حوزه سلامت سراسر کشور با حضور ویدئوکنفرانسی سرپرست نهاد ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روز شنبه به مناسبت سالروز ولادت امام هادی(ع)، همزمان با آیین بهره‌برداری از ۶۷۸ طرح حوزه سلامت در سراسر کشور، طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در حاشیه افتتاح این طرح‌ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: توسعه بلوک زایمان بیمارستان بهار با زیربنای یک هزار و ۶۲۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شد.

ایاد بهادری‌منفرد با بیان اینکه ۶ بلوک زایمانی به مجموعه این بیمارستان اضافه شد، افزود: با راه‌اندازی این بلوک‌ها ۵۶ تخت، سه اتاق عمل و تخت‌های بستری فعال شدند.

۲ طرح توسعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افتتاح شد

وی از اجرای طرح توسعه بخش تخصصی و فوق تخصصی اطفال بیمارستان بهار شاهرود خبر داد و گفت: این مجموعه با زیربنای یک‌هزار و ۲۰۰ مترمربع با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

بهادری‌منفرد با بیان اینکه ۴۴ تخت ویژه اطفال به این بخش اضافه شد، ابراز کرد: برای افتتاح این ۲ طرح در مجموع یکهزار میلیارد ریال هزینه و ۱۰۰ تخت به تجهیزات بیمارستان بهار افزوده شد.

به گزارش ایرنا، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به صورت مجازی در این آیین شرکت داشتند.

ابوطالب جلالی معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شاهرود، حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه، و جمعی از مسوولان این شهرستان در این مراسم حاضر بودند.

دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سال ۱۳۵۰ با عنوان آموزشگاه بهیاری زیر نظر جمعیت هلال احمر فعالیت خود را آغاز کرد و سال ۱۳۵۲ زیر نظر وزارت بهداری آن زمان به مدرسه عالی مامایی تغییر نام یافت. سال ۱۳۶۱ با نام دانشکده پرستاری و مامایی شهید باهنر و از سال ۱۳۷۱ با عنوان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با هفت معاونت، ۲ شبکه بهداشت، ۲۰ پایگاه امداد جاده‌ای، یک پایگاه امداد هوایی، ۶۴ خانه بهداشت و ۱۶۰ عضو هیات علمی، زیر نظر مستقیم وزارت بهداشت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

دانشکده‌های پزشکی، پرستاری و مامایی، پیراپزشکی و بهداشت با بیش از ۲ هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود فعال است.

استان سمنان به دلیل گستردگی جغرافیایی و پراکندگی جمعیت دارای ۲ دانشگاه علوم پزشکی است.

۶ شهرستان در مرکز و غرب استان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان و ۲ شهرستان در شرق استان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha