«عدالت در سلامت» نقطه اشتراک نامزدهای انتخابات/مصادیق تخلف انتخاباتی در فضای مجازی

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در دوم تیر به نصب ۶۰ دوربین برای سرشماری یوزها،دستگیری ۸۴ مالخر،تشکیل ۱۱۰ پرونده علیه مجرمان اقتصادی،افزایش تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان، افتتاح ۲۷ هزار میلیارد تومان پروژه بهداشتی،عوارض جبران ناپذیر عمل‌های زیبایی،رونمایی سند تمام الکترونیک مالکیت،دستاوردهای عدلیه در حوزه نظارت و بازرسی و مصادیق تخلف انتخاباتی در فضای مجازی پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

عدالت در سلامت؛ نقطه اشتراک نامزدهای انتخابات

 دولت شهید خدمت دستاوردهای درخشانی در حوزه سلامت و بهداشت در سه سال گذشته داشت که قابل کتمان نیست به طوری که نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نیز بر آن مهر تایید زدند و بر تداوم آن تاکید کردند.

نظام سلامت از ارکان مهم حکمرانی به شمار می رود که با زندگی آحاد جامعه در ارتباط است؛ این عرصه، حوزه وسیعی از تولید و تامین اقلام دارویی، درمانی، تجهیزات پزشکی، سیاست گذاری های کلان حوزه سلامت، نظارت بر فرآورده های بهداشتی، غذایی و دارویی، توسعه زیرساخت های درمانی از خانه های بهداشت روستایی گرفته تا کلان بیمارستان ها و موسسات تحقیقاتی پزشکی را در بر می گیرد.

از این رو حوزه سلامت در کشور از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مورد توجه دولت ها قرار داشته به طوری که امروز جمهوری اسلامی ایران از نظر دسترسی شهروندان به خدمات پزشکی و درمانی در رتبه های نخست منطقه قرار دارد و حتی بالغ بر 90 درصد داروهای مورد نیاز بیماران در کشور تولید می شود.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

استفاده از کاروان‌های تبلیغاتی از سوی نامزدها و طرفداران آنها ممنوع است

 معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران با صدور پیامک سراسری به شهروندان اعلام کرد: استفاده از کاروان‌های تبلیغاتی از سوی نامزدها و طرفداران آنها ممنوع است.

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، در پیامک معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه استان تهران که به صورت سراسری امروز شنبه دوم تیرماه برای همه شهروندان ارسال شده، آمده است: «آیا می دانید استفاده از کاروان های تبلیغاتی از سوی نامزدها و طرفداران آن ها ممنوع است؟»ادامه خبر را اینجا بخوانید.


عوارض جبران ناپذیر عمل‌های زیبایی/ضرورت استعلام از نظام پزشکی

دبیر علمی کنگره سالانه تازه‌های جراحی پلاستیک و زیبایی هشدار داد: درصورت انجام اعمال جراحی پلاستیک و زیبایی توسط غیرپزشک یا پزشکی که تخصص لازم را ندارد شاهد مرگ و میر برخی جوانان و عوارض شدید و مشکلات غیرجبران هستیم که باعث بروز مشکلات زیادی در جامعه و زندگی آنها خواهد شد.

علی اکبر محمدی در حاشیه برگزاری کنگره سالانه تازه های جراحی پلاستیک و زیبایی در مرکز همایش های سازمان مدیریت صنعتی در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه انجام اینگونه جراحی ها توسط افراد متخصص از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار است، افزود: انجام اعمال جراحی پلاستیک و زیبایی از پیچیدگی های بسیاری برخوردار بوده و نیازمند بررسی دقیق توسط فرد فوق تخصص است.

وی اظهارداشت: متاسفانه بخصوص در حوزه جراحی پلاستیک و زیبایی برخی پزشکان و غیرپزشکان که تخصص لازم را ندارند با تبلیغات پر سر و صدا وارد این حوزه علمی شده اند که منجر به مشکلات متعددی و حتی مرگ و میر شده که بعضا غیرقابل جبران است .ادامه خبر را اینجا بخوانید.

سند تمام الکترونیک سازمان ثبت رونمایی شد

 همزمان با هفته قوه قضاییه، سند تمام الکترونیک در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور رونمایی شد.

سید ستار هاشمی معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این نشست درباره طرح تحول دیجیتال سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: طرح تحول دیجیتال در سال ۱۴۰۱ طرح ریزی شد و در بازه یکساله در عمل خروجی‌های این طرح در دهه فجر سال گذشته رونمایی شد.

وی ادامه داد: یکی از خدماتی که به عنوان خدمات پایه در طراحی طرح تحول دیجیتال سازمان ثبت اسناد و املاک کشور آمده است، موضوع طراحی و توسعه سامانه صدور اسناد الکترونیک است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

زمان شروع فرایند جذب پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت اعلام شد

تهران - ایرنا - مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در اطلاعیه‌ای زمان شروع فرآیند جذب پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه (اسفند ۱۴۰۲) را اعلام کرد.

 کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، در این اطلاعیه آمده است: پذیرفته شدگان آزمون وکالت (اسفند ۱۴۰۲) برای ادامه فرآیند جذب از تاریخ نهم تا ۲۰ تیر امسال با مراجعه به سامانه جذب مرکز به نشانی jazb.۲۳۰۵۵.ir نسبت به ثبت نام و تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

مصادیق تخلف انتخاباتی در فضای مجازی چیست؟از نشر اکاذیب تا نظرسنجی جعلی

 انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هشتم تیر در حالی برگزار می شود که قانونگذار برخی رفتارهای نامزدها و هوادارانشان را در فضای مجازی جرم انگاری کرده و مسئولیت‌هایی را متوجه مدیران کانال‌ها و گروه ها در شبکه‌های اجتماعی کرده است.

در روزهای پایانی مهلت تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری، شاهد تحرکات بیشتر نامزدها و هوادارانشان در سطح شهرها و برگزاری نشست های انتخاباتی آنان هستیم و البته به موازات آن، فعالیت های انتخاباتی در بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی شدت گرفته است و کاربران سعی می کنند در له یا علیه نامزدها سوگیری داشته باشند.

در این رابطه دستگاه های متولی و ناظر بر امر تبلیغات انتخابات هشدارهایی را به شهروندان داده اند؛ از جمله اینکه تاکید شده برای فعالیت های انتخاباتی در بستر فضای حقیقی و مجازی رعایت قانون و اخلاق الزامی است و یا استفاده از کاروان های تبلیغاتی از سوی نامزدها و طرفداران آن ها ممنوع است.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

آماده‌باش امدادگران در ۷ استان/ بارش‌ها تشدید می‌شود

رئیس سازمان امداد و نجات کشور با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۷ استان از آماده‌باش هلال‌احمر در این استان‌ها خبر داد.

بابک محمودی، با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های شدید جوی، گفت: طبق هشدار هواشناسی، رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گرد و خاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ در روزهای 2 و 3 تیرماه پیش بینی شده است.

وی افزود: امروز شنبه دوم تیرماه، در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، نیمه شمالی آذربایجان غربی، دامنه و ارتفاعات در استان‌های تهران، البرز، مازندران و شمال غربی سمنان و یک‌شنبه سوم تیر در نیمه جنوبی اردبیل، شمال آذربایجان غربی، شرق آذربایجان شرقی، دامنه و ارتفاعات سمنان شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی خواهیم بود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افتتاح ۲۷ هزار میلیارد تومان پروژه بهداشتی/تشکیل ۱۱۰ پرونده علیه مجرمان اقتصادی

تعداد فوتی زائران ایرانی به ۱۵ نفر رسید/ ارائه ۷۳۰ هزار خدمت درمانی

معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ایران تعدادفوتی‌ها زائران ایرانی را تا امروز دوم تیر، ۱۵ نفر اعلام کرد و گفت: با توجه به گرمای بی‌سابقه امسال در عربستان گرمازدگی نخستین دلیل مرگ زائران در حج بود.

طاهر درودی با اشاره به این که هلال احمر ایران امسال نیز همچون سال‌های گذشته مسئول ارایه خدمات بهداشتی درمانی به زائران بیت الله است، افزود: این فعالیت‌ها از بررسی استطاعت جسمی زائران پیش از نوروز آغاز شد و پس از آغاز حج ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مکه و مدینه ادامه یافت.

وی گفت: امسال هلال احمر در ۶۴ هتل درمانگاه‌های، ۸، ۱۶و ۲۴ ساعته برای ارایه خدمات درمانی به زائران در مکه دایر کرد همچنین ۵ درمانگاه تخصصی ۱۶ ساعته با حضور متخصصان داخلی و اورژانس نیز برپا شد علاوه بر این موارد، بیمارستان تخصصی با ظرفیت ۶۰ تخت و تمام امکانات با همه درمانگاه‌های تخصصی مورد نیاز ایجاد شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افتتاح ۲۷ هزار میلیارد تومان پروژه بهداشتی/تشکیل ۱۱۰ پرونده علیه مجرمان اقتصادی

سلامت خانواده، برنامه ابتکاری ایران در عرصه‌های بین‌المللی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که کارهای بسیار بزرگی در حوزه سلامت در دولت سیزدهم انجام شده که در تاریخ سلامت بی‌نظیر است، گفت: برنامه مهم «سلامت خانواده» در عرصه‌های بین‌المللی به عنوان برنامه ابتکاری ایران، مطرح شد.

بهرام عین اللهی اظهارداشت: بهره برداری از ۶۷۸ پروژه سلامت بزرگترین مراسم افتتاح در تاریخ نظام سلامت است و همکاران ستادی و دانشگاه های علوم پزشکی، شهید رئیسی را فرمانده خود می دانستند و به صورت شبانه روزی در این دولت کار کردند تا در این مدت کوتاه حجم وسیعی از پروژه های سلامت افتتاح شود.

وی با اشاره به این که دولت سیزدهم همه گیری کرونا را ۶ ماهه مهار کرد، افزود: قول داده بودیم تا دهه فجر کرونا را مهار کنیم ولی به همت رییس جمهور شهید، با ورود حجم انبوه واکسن و تزریق روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار دز واکسن، ظرف سه ماه کنترل کرونا شروع شد و بعد از ۶ ماه مرگ و میرها به صفر رسید.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افتتاح ۲۷ هزار میلیارد تومان پروژه بهداشتی/تشکیل ۱۱۰ پرونده علیه مجرمان اقتصادی

دستگیری ۸۴ مالخر

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا گفت: با اجرای مرحله نخست طرح مبارزه با سرقت های خرد ۸۴ مالخر و هزار و ۱۵۶ نفر سارق دستگیر شدند و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ فقره اموال مسروقه کشف شد.

سرهنگ محمدرضا اکبری اظهار داشت: پیرو تدابیر ابلاغی مبنی بر اجرای طرح مبارزه با سرقت های خرد، مرحله نخست این طرح در اواخر خرداد ماه سال جاری به مدت سه روز در استان های سراسر کشور اجرا شد.

وی با بیان اینکه سرقت های خرد شامل وسایل و قطعات خودرو و داخل خودرو، پلاک اتومبیل و موتور، کش رو زنی و جیب بری است، افزود: با تلاش کارآگاهان مبارزه با سرقت با اجرای این طرح منجر به دستگیری هزار و ۱۵۶ نفر و همچنین ۸۴ مالخر شد و نیز بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ فقره اموال مسروقه کشف شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افتتاح ۲۷ هزار میلیارد تومان پروژه بهداشتی/تشکیل ۱۱۰ پرونده علیه مجرمان اقتصادی

تشکیل ۱۱۰ پرونده علیه مجرمان اقتصادی توسط پلیس امنیت اقتصاد دیجیتال

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم فضای سایبری محل جولان مجرمان اقتصادی قرار گیرد، از تشکیل ۱۱۰ پرونده علیه مجرمان اقتصادی توسط پلیس امنیت اقتصاد دیجیتال خبر داد.

سردار حسین رحیمی با بیان اینکه در راستای اجرای ماموریت مبارزه با عرضه کالای قاچاق و غیر مجاز در فضای مجازی پلتفرم های مختلف تحت رصد کارشناسان پلیس امنیت اقتصاد دیجیتال قرار دارد، اظهار داشت: در یک ماه گذشته با رصد بسترهای مختلف فضای سایبری تعداد ۱۳۱ پرونده برای افرادی که در این فضا اقدام به فعالیت های مجرمانه از قبیل فروش کالای قاچاق و یا سایر جرایم اقتصادی از قبیل پولشویی و جرایمی در حوزه بازار سرمایه می کردند شناسایی و تحت پیگرد قرار گرفتند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افتتاح ۲۷ هزار میلیارد تومان پروژه بهداشتی/تشکیل ۱۱۰ پرونده علیه مجرمان اقتصادی

سلاجقه: سازمان مدیریت ملی پسماند ایجاد می‌شود

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: یکی از تاکیدات رئیس جمهور شهید، مدیریت پسماند در کشور بود و تاسیس سازمانی ملی در این راستا بود که جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است.

علی سلاجقه در نشست خبری در محل ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری افزود: سیاست اصلی ما در زمینه پسماند تفکیک از مبدا است که نیاز به فرهنگ سازی دارد؛ در این زمینه بیش از ٢ هزار خانه محیط زیست که محل مناسبی برای ارتقا فرهنگ در این زمینه است، افتتاح شده و کارها در حال انجام است.

وی به معضل دفع پسماند در سراوان و آرادکوه اشاره کرد و اظهار داشت: سراوان یکی از معضلات ما در زمینه پسماند بود که ٩٠ درصد ساماندهی آن انجام شده و به زودی پایان می یابد؛ مسأله بعدی پسماندهای منطقه آرادکوه است که برنامه جابجایی مجتمع آرادکوه در دستور کار است، با شهرداری تهران در این زمینه مذاکره کردیم و به زودی ساماندهی خواهد شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افتتاح ۲۷ هزار میلیارد تومان پروژه بهداشتی/تشکیل ۱۱۰ پرونده علیه مجرمان اقتصادی

از آسیب‌شناسی قوانین و مقررات حوزه تولید تا جلوگیری از تعطیلی ۵۴۸ واحد تولیدی

اقدامات سازمان بازرسی در حوزه حمایت از تولید در سال گذشته، منجر به راه‌اندازی ۱۲۶ واحد تولیدی، جلوگیری از تعطیلی ۵۴۸ واحد، افزایش تولید در ۵۱۶ واحد تولیدی، تسریع در دریافت مجوز ۷۱۳ واحد تولیدی، تسهیل در تامین مالی ۱۰۰۳ واحد، رفع معارض قضایی ۲۱ واحد تولیدی و اقاله ۶ واحد تولیدی شده است.

به گزارش سازمان بازرسی کل کشور، با عنایت به توجه خاص و تأکیدهای رهبر معظم انقلاب اسلام به مقوله ارتقای تولید و تحول در بخش‌های مختلف اقتصادی و همچنین موظف کردن همه قوا در جهت تحقق اهدافی همچون رونق و جهش تولید، تقویت نظام اقتصادی، افزایش توانمندی‌های علمی و فناوری کشور، حمایت از تولید داخلی، حل مشکلات تولید، اصلاح سیاست‌ها و مقررات، تسهیل دسترسی به منابع و فناوری‌ها و کاهش موانع مالی و اجتماعی جهت توسعه کسب و کارها توسط معظمٌ له؛ سازمان بازرسی کل کشور پس از نامگذاری سال ۱۴۰۳ به عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» بر اساس راهبردهای تعیین شده از ناحیه رییس قوه قضاییه، برنامه‌های نظارت و بازرسی را در راستای بررسی عملکرد دستگاه‌های ذی‌ربط با محوریت شعار سال تعریف کرده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افتتاح ۲۷ هزار میلیارد تومان پروژه بهداشتی/تشکیل ۱۱۰ پرونده علیه مجرمان اقتصادی

افزایش تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان به ۳۰ میلیون تومان

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: با افزایش ۱۰ میلیون تومانی نسبت به سال گذشته، ثبت‌نام نخستین مرحله تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۰ میلیون ‌تومانی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی در سال ۱۴۰۳ آغاز شد.

به‌گزارش سازمان تأمین‌اجتماعی، مهلت ثبت‌نام در نخستین مرحله پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان تا روز دوشنبه چهارم تیرماه خواهد بود.

براساس این گزارش، در این مرحله ۴۰ هزار فقره وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران واجد شرایط پرداخت خواهد شد که برای هر استان سهمیه‌ای مشخص در نظر گرفته شده است. ثبت‌نام این وام از طریق کانون‌های بازنشستگان در هر استان انجام می‌شود و بعد از به حد نصاب رسیدن تعداد ثبت‌نام‌کنندگان، سایت به صورت خودکار بسته می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افتتاح ۲۷ هزار میلیارد تومان پروژه بهداشتی/تشکیل ۱۱۰ پرونده علیه مجرمان اقتصادی

سالانه ۶۰۰ هزار خودرو برای معاینه فنی ‌و بیمه شخص ثالث توقیف می‌شوند

رئیس پلیس راهور فراجا گفت که سالانه حدود ۶۰۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه شامل خودرو و موتورسیکلت به دلیل فقدان معاینه فنی و بیمه شخص ثالث توقیف می‌شوند.

سردار سید تیمور حسینی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: موضوع معاینه فنی و بیمه شخص ثالث از خطوط قرمز پلیس راهور است که در این مورد با هر وسیله نقلیه‌ و راننده متخلفی بدون اغماض برخورد می شود.

وی افزود: موضوع انضباط ترافیکی موضوع ویژه و گسترده‌ای است که پلیس راهور با تمامی ظرفیت خود در میدان حضور پیدا کرده است زیرا کوچک ترین بی توجهی در این زمینه ممکن است جان و ایمنی مردم را به خطر بیاندازد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افتتاح ۲۷ هزار میلیارد تومان پروژه بهداشتی/تشکیل ۱۱۰ پرونده علیه مجرمان اقتصادی

افتتاح ۲۷ هزار میلیارد تومان پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی

بزرگترین پروژه‌های حوزه سلامت در کل تاریخ نظام سلامت با هزینه کرد ۲۷ هزار میلیارد تومان افتتاح و با اجرای این طرح‌ها ۴۰۰ هزار متر مربع فضای بهداشتی، درمانی، آموزشی، کمک آموزشی و رفاهی به ظرفیت وزارت بهداشت اضافه شد.

۶۷۸ پروژه حوزه سلامت سراسر کشور در قالب پویش یادگار ابراهیم روز شنبه در مراسمی با حضور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و جمعی از مدیران ارشد وزارت بهداشت،به صورت همزمان و از طریق ارتباط زنده تصویری، افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، ۵۷۴ پروژه از این طرح ها، بهداشتی است که با زیربنای ۱۷۰ هزار متر مربع به ارزش ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در ۲۹ استان کشور افتتاح شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افتتاح ۲۷ هزار میلیارد تومان پروژه بهداشتی/تشکیل ۱۱۰ پرونده علیه مجرمان اقتصادی

رویش عدالت در نظام سلامت دولت شهید خدمت

۵ سال بعد از شکست طرح تحول سلامت، بیمه همگانی در دولت سیزدهم احیاء شد. حدود ۴۵ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند که از این تعداد، ۳۳ میلیون نفر آن دارای بیمه رایگان هستند.

بیمه خدمات درمانی یکی از بیمه‌های درمانی پایه است که زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی قرار دارد. این طرح در طی تصویب قانون «بیمه همگانی» در سال ۱۳۷۳ تاسیس شده است. هدف اصلی این بیمه ‌نامه، تحت پوشش قراردادن همه اقشار جامعه است، تا در صورت بروز بیماری دغدغه هزینه‌های درمان کمتر شود. اهمیت وجود این بیمه برای مردم، کمتر از مسکن و اشتغال نیست. این مصوبه با اینکه جزو وظایف اصلی دولت‌ها در حوزه درمان بود اما به سرانجام نمی‌رسید.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

افتتاح ۲۷ هزار میلیارد تومان پروژه بهداشتی/تشکیل ۱۱۰ پرونده علیه مجرمان اقتصادی

نصب ۶۰ دوربین برای سرشماری یوزها/اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به فنس‌کشی جاده میامی

یوزپلنگ ایرانی گونه‌ای در خطر انقراض است که برای حفاظت از آن، با پیگیری‌های سازمان محیط‌زیست و همکاری سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی قرار شد مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای ایمن‌سازی و فنس‌کشی محل گذر یوزپلنگ‌ها در جاده میامی - سبزوار اختصاص یابد.

یوزپلنگ ایرانی گونه ارزشمندی است که به شدت در خطر انقراض قرار دارد، البته در اصل یوزپلنگ آسیایی است اما چون فقط در ایران باقی مانده و در نقاط دیگر از جمله مناطق وسیعی از آسیا از شبه‌ جزیره عربستان و خاور نزدیک تا منطقه خزر، قفقاز جنوبی، بیابان قزل‌قوم و هند پراکنده بود، منقرض شده از این رو به آن یوزپلنگ ایرانی می گویند؛ این مساله در واقع وظیفه ما را بسیار سنگین می کند و باید با هرچه در توان داریم در راستای حفظ این گونه تلاش کنیم.

سازمان حفاظت محیط زیست در چند سال اخیر به ویژه در سه سال گذشته اقدامات اساسی برای حفاظت از یوزپلنگ ایرانی انجام داده که از جمله آن افزایش زیستگاه یوز در منطقه توران است و شاید مهمترین نکته‌ای که منجر به اثربخشی حفاظت شده، افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری زیستگاه تحت حفاظت یوز در اطراف منطقه حفاظت شده توران است.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

افتتاح ۲۷ هزار میلیارد تومان پروژه بهداشتی/تشکیل ۱۱۰ پرونده علیه مجرمان اقتصادی

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha