افتتاح ۲۷ هزار میلیارد تومان پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی

تهران - ایرنا- بزرگترین پروژه‌های حوزه سلامت در کل تاریخ نظام سلامت با هزینه کرد ۲۷ هزار میلیارد تومان افتتاح و با اجرای این طرح‌ها ۴۰۰ هزار متر مربع فضای بهداشتی، درمانی، آموزشی، کمک آموزشی و رفاهی به ظرفیت وزارت بهداشت اضافه شد.

به گزارش ایرنا ، ۶۷۸ پروژه حوزه سلامت سراسر کشور در قالب پویش یادگار ابراهیم روز شنبه در مراسمی با حضور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و جمعی از مدیران ارشد وزارت بهداشت،به صورت همزمان و از طریق ارتباط زنده تصویری، افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، ۵۷۴ پروژه از این طرح ها، بهداشتی است که با زیربنای ۱۷۰ هزار متر مربع به ارزش ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در ۲۹ استان کشور افتتاح شد.

همچنین در این مراسم ۹۰ پروژه درمانی با زیربنای ۱۷۶ هزار متر مربع و ارزش ۱۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در ۹ استان افتتاح و یک هزار و ۷۲۹ تخت بیمارستانی جدید به ظرفیت کشور افزوده شد.

افتتاح ۱۴ پروژه آموزشی، کمک آموزشی و رفاهی با زیربنای ۵۶ هزار متر مربع و ارزش ۳۲۷ میلیارد تومان از دیگر پروژه هایی بود که به صورت همزمان افتتاح شد.

نگاه رئیس جمهور شهید به حوزه سلامت، نگاهی جامع و چند وجهی بود

سرپرست ریاست جمهوری در آیین افتتاح همزمان ۶۷۸ پروژه حوزه سلامت سراسر کشور با بیان اینکه نگاه رئیس جمهور شهید به حوزه سلامت، نگاهی جامع و چند وجهی بود، تاکید کرد: وزارت بهداشت دولت مردمی نشان داد با جامع‌نگری و سیاستگذاری علمی می‌توان در مدت کوتاهی کارهای بزرگی را رقم زد.

 دکتر محمد مخبر در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن عید غدیر و سالروز ولادت امام هادی (ع) و نیز گرامیداشت یاد همه شهدا به ویژه شهدای سلامت تصریح کرد: فقدان آیت‌الله رئیسی مساله‌ای نیست که به راحتی قابل جبران باشد؛ حماسه‌ای که در مراسم تشییع ایشان اتفاق افتاد خیلی‌ها را متعجب کرد که چگونه در تشییع پیکر کسی که فقط کمتر از ۳ سال رئیس جمهور بوده، چنین حماسه‌ای شکل بگیرد.

سرپرست ریاست جمهوری در تشریح برخی دستاوردهای کشور در عرصه سلامت، به گسترش قابل توجه و توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات پیشرفته تشخیص و درمان پزشکی در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: یک روزی اگر کسی به سرطان مبتلا می‌شد، برای درمان باید به تهران یا تعداد معدودی از شهرهای بزرگ می‌رفت، اما امروز امکانات پیشرفته تشخیص و درمان سرطان در بسیاری از شهرهای کشور تامین شده است.

وی در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های مجاهدانه وزیر و مجموعه مدیران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیگیری و به سرانجام رساندن سیاست‌های دولت مردمی در حوزه سلامت و طرح‌های بهداشتی-درمانی در سراسر کشور تصریح کرد: نگاه شهید رئیسی به حوزه سلامت، نگاهی جامع و چند وجهی بود و سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و خدمت‌رسانی در این حوزه را در وجوه مختلف با تمرکز بر پیشگیری تعریف و دنبال می‌کرد.

سرپرست ریاست جمهوری در ادامه درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال، تامین امنیت غذایی مادران، کاشت رایگان حلزون شنوایی و تاسیس صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج را از جمله اقدامات ماندگار دولت شهید رئیسی در بخش سلامت برشمرد و گفت: وزارت بهداشت و درمان نشان داد با جامع‌نگری، سیاستگذاری درست و علمی می‌توان در مدت کوتاهی کارهای بزرگی را رقم زد.

 مخبر همچنین با ابراز تاسف از تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و به وجود آمدن وضعیت نامناسب بهداشتی در این منطقه اظهار داشت: جهان امروز بسیار بی‌رحم است و در حالی که تداوم جنایات صهیونیست‌ها اهالی غزه را با مشکلات بهداشتی و سلامتی جدی مواجه کرده، اقدام خاصی در این رابطه صورت نمی‌گیرد، لذا تاکید فراوان رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور شهید بر روی مسئله ایجاد و تامین زیرساخت‌های مناسب برای بهداشت و سلامت عمومی ناشی از شناخت دقیق اوضاع جهان و ضرورت‌های کشور بوده است.

وی در ادامه روش شهید رئیسی در رسیدگی به مسائل حوزه‌های مختلف از جمله در زمینه رفع ناترازی‌های حوزه برق و انرژی، تنش‌های آبی، مسائل صنعت، مسکن، کشاورزی، مشکل اشتغال و رفع مشکلات متعدد عرصه اقتصادی را نگرش جامع و دقیق در شناخت مسئله، انتخاب صحیح راه‌حل و تمرکز و پیگیری مستمر تا حل مسئله دانست و گفت: شهید رئیسی در مسیر رفع مشکلات از جمله در عرصه ساخت مسکن که بر اساس مصوبه مجلس وعده ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی را داده بود، از سرزنش‌ها باکی به دل راه نداد و در نتیجه امروز شاهد رفع بسیاری از مشکلات در حوزه‌های مورد اشاره هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه اقتصاد، فروش نفت، جابجایی منابع و درآمدهای کشور و تورم مشکلات بسیاری داشتیم که امروز روند همه این مشکلات رو به کاهش و کنترل است. از جمله کاهشی شدن تورم و کنترل و کاهش رشد نقدینگی و رسیدن نرخ آن به حدود ۲۲ درصد که با توجه به روند فزاینده نرخ رشد نقدینگی به یک آرزو تبدیل شده بود.

سرپرست ریاست جمهوری همچنین حضور حماسی، کم‌نظیر و تاریخی مردم در مراسم تشیع رئیس جمهور شهید و همراهانش را نشان از اوج قدرشناسی ملت از خادمان خود و زنده بودن ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی در میان مردم دانست و ابراز امیدواری کرد مسیر و راه شهید رئیسی در خدمتگذاری خالصانه و صادقانه به مردم و کشور تداوم داشته باشد.

افتتاح ۱۹ پروژه حوزه سلامت یزد در پویش یادگار ابراهیم

معاون آموزشی وزارت بهداشت از افتتاح همزمان ۱۹ پروژه حوزه سلامت در استان یزد همزمان با سایر پروژه ها به دستور دکتر مخبر، سرپرست ریاست جمهوری، خبر داد و گفت: بیش از ۴۵ درصد از مراجعان در بخش سرپایی و بستری به استان یزد، غیربومی و از سایر استانها هستند.

دکتر ابوالفضل باقری فرد در ارتباط زنده تصویری از یزد با سرپرست ریاست جمهوری و وزیر بهداشت در آیین افتتاح ۶۷۸ پروژه حوزه سلامت یادگار ابراهیم در سراسر کشور، اظهار داشت: امروز مرکز رادیوتراپی، توموتراپی، آشیانه اورژانس هوایی در یزد و بیمارستان حضرت فاطمه(س) شهرستان مهریز و چندین پروژه بهداشتی دیگر در این استان افتتاح شد.

وی افزود: ساخت بیمارستان حضرت فاطمه(س) شهرستان مهریز از سال ۹۲ آغاز شده و با ظرفیت ۱۵۶ تخت و بخش های تخصصی مانند اتاق های عمل، مراقبت های ویژه و بخش های پذیرش گردشگران سلامت با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر استانی رییس جمهور شهید، ساخته و تکمیل شده است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه بیش از ۴۵ درصد از مراجعان در بخش سرپایی و بستری به این استان غیربومی و از سایر استانها هستند، گفت: در ابتدای دولت مردمی ۹ پروژه بزرگ درمانی در استان یزد با ظرفیت یک هزار تخت در حال ساخت بود که دو بیمارستان تا کنون تکمیل و افتتاح شده است.

به گفته دکتر باقری فرد، ۷ پروژه بزرگ درمانی استان یزد در حال حاضر با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت و ظرف ماه های آینده آماده افتتاح می شود. وی از نقش ویژه و پررنگ خیرین در توسعه و تکمیل زیرساخت های بهداشتی و درمانی در سراسر کشور و همچنین استان یزد، قدردانی کرد.

یادگار ابراهیم با افتتاح ۲۷ پروژه حوزه سلامت هرمزگان

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به افتتاح ۲۷ پروژه حوزه سلامت استان هرمزگان در پویش یادگار ابراهیم، از تبدیل شدن این استان همانند سایر استانها به کارگاه سازندگی حوزه سلامت خبر داد.

 دکتر حسین فرشیدی نیز در افتتاح این پروژه ها در استان هرمزگان، اظهار داشت: ۲۷ پروژه حوزه سلامت استان هرمزگان که عمدتا پروژه های بهداشتی است، به ارزش ۵۵۰ میلیارد تومان ساخته و تجهیز شده است.

وی افزود: در استان هرمزگان ۱۴ جزیره استراتژیک وجود دارد که ساکنان آنها نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی دارند که در این راستا، ساخت نخستین قایق ایرانی برای استفاده در اورژانس دریایی در دستور کار قرار گرفت و این آمبولانس با استفاده از تجهیزات کاملا ایرانی و ارزش ۷۵ میلیارد تومان، ساخته و امروز افتتاح شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت از افتتاح دانشکده های پیراپزشکی بندرعباس، خوابگاه مجتمع آموزش عالی سلامت بستک و دو دانشکده علوم پزشکی در غرب و شرق استان هرمزگان به عنوان بخشی از این پروژه ها یاد کرد و گفت: ایجاد و توسعه فضاهای آموزش علوم پزشکی در مناطق محروم به ویژه در استان هرمزگان می تواند نقش بسیار مهمی در ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی در این مناطق داشته باشد.

دکتر فرشیدی با بیان اینکه ۱۵ پروژه بهداشتی در استان هرمزگان امروز به صورت همزمان افتتاح می شود، گفت: بندرعباس و اسکله های هرمزگان، مبدا ورود ۶۰ درصد از مواد غذایی کشور است که تامین دستگاه LC-MS-MS آزمایشگاه مواد غذایی به منظور سنجش باقی مانده سموم انجام شد و این دستگاه امروز به بهره برداری رسید.

به گفته وی دو پروژه بیمارستانی با ظرفیت ۵۳۱ و ۲۶۰ تخت در استان هرمزگان در حال ساخت است و در دولت مردمی پیشرفت این پروژه در حد مناسبی بوده که امیدوار بودیم تا سال آینده تکمیل و افتتاح شوند.
 

افتتاح ۴۸ پروژه سلامت محور و ۷۵۰ تخت بیمارستانی در اراک در پویش یادگار ابراهیم

معاون درمان وزارت بهداشت از افتتاح ۷۵۰ تخت بیمارستانی در اراک خبر داد و افزود: امروز در قالب پویش یادگار ابراهیم، ۴۸ پروژه حوزه سلامت در اراک افتتاح می شود.

دکتر سعید کریمی نیز در آیین افتتاح همزمان ۶۷۸ پروژه حوزه سلامت در قالب پویش یادگار ابراهیم درخصوص پروژه های تکمیل شده حوزه سلامت در این شهرستان ، عنوان کرد: اراک قبل و بعداز انقلاب اسلامی، ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی دولتی داشت و امروز، ۷۵۰ تخت افتتاح شده و به مجموعه تخت های بیمارستانی این شهرستان اضافه می شود.

وی افزود: امروز، ۴۸ پروژه با مبلغ ۲.۲ همت در شهرستان اراک افتتاح می شود که ارزش امروز آن بیشتر از این مبلغ است.

وی با بیان اینکه ۹۱ هزار و ۷۰۷ متر مربع زیربنا به حوزه بهداشت و درمان اراک و استان مرکزی افزوده می شود، گفت: بیمارستان ولیعصر (عج) اراک با ۵۰ درصد پیشرفت به دولت سیزدهم تحویل داده شد و با حمایت های جدی شهید دکتر رییسی تکمیل، تجهیز و راه اندازی شد.

افتتاح ۲۲ پروژه حوزه سلامت در استان کرمان در پویش یادگار ابراهیم

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت از ۲۲ پروژه آموزشی، بهداشتی و درمانی در استان کرمان در پویش یادگار ابراهیم، خبر داد.

دکتر عباس شیراوژن همچنین در این آیین به نمایندگی از وزارت بهداشت در کرمان حضور یافت و در ارتباط زنده تصویری با ستاد وزارت بهداشت گفت: با افتخار و سرافرازی در واپسین روزهای مردمی شهید دکتر رییسی، ۲۲ پروژه آموزشی، بهداشتی و درمانی در استان کرمان افتتاح می شود.

وی افزود: مجموعه این ۲۲ پروژه در زیربنای ۴۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان ساخته و آماده شده است.

دکتر شیراوژن ادامه داد: پروژه هایی که امروز به افتتاح می رسد، شامل ۹ پروژه بهداشتی در شهرهای برزویه، بردسیر و راور است که ۲ آموزشگاه بهورزی نیز در قالب این ۹ پروژه خواهد بود.

وی درخصوص پروژه های آموزشی گفت: همچنین دو پروژه آموزشی شامل دانشکده پیراپزشکی و مقاوم سازی دانشکده داروسازی به بهره برداری می رسد.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت افزود: ۷ پروژه درمانی شامل کلینیک های تخصصی و مرکز رادیوتراپی و یک پروژه تحقیقاتی شامل اتاق تمیز سلول های بنیادی و سه پروژه دانشجویی و رفاهی و خوابگاه دانشجویی ۶۰۰ نفره در پردیس دانشگاه نیز در قالب پروژه های آماده شده، افتتاح می شود.

  

افتتاح ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه حوزه سلامت در استان زنجان

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از افزایش تعداد پارک های علم و فناوری سلامت در دولت مردمی از ۱۰ به ۱۷ پارک و توسعه اکوسیستم علم و فناوری در کشور خبر داد.

 دکتر یونس پناهی نیز در آیین افتتاح همزمان ۶۷۸ پروژه حوزه سلامت با عنوان یادگار ابراهیم با بیان اینکه امروز ۱۰ پروژه حوزه سلامت در این استان افتتاح می شود، گفت: مرکز تخصصی سوانح و سوختگی و بخش سی تی آنژیوگرافی بیمارستان آیت الله موسوی زنجان به همراه چندین پروژه بهداشتی، آموزشی و پژوهشی دیگر آماده خدمت رسانی است.

وی با اشاره به افتتاح پارک علم و فناوری سلامت استان زنجان، از افزایش تعداد پارک های علم و ناوری از ۱۰ به ۱۷ پارک علم و فناوری خبر داد و گفت: دانشگاه های علوم پزشکی دارای اکوسیستم علم و فناوری شده اند و می توانیم شاهد توسعه دانشگاه های نسل ۳ در کشور باشیم.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: امروز همچنین دو خوابگاه دانشجویی در زنجان و همچنین بخش دیالیز، چندین خانه بهداشت و مرکز جامع خدمات سلامت افتتاح می شود و برای این پروژه ها در مجموع ۵۰۰ میلیارد تومان ساخته و تجهیز شده است.

افتتاح ۱۰ پروژه حوزه سلامت در سمنان در پویش یادگار ابراهیم

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، نیز در این مراسم از افتتاح ۱۰ پروژه حوزه سلامت در سمنان در پویش یادگار ابراهیم خبر داد و گفت: امروز، ۱۰ پروژه درمانی در استان سمنان به افتتاح می رسد که در راس این پروژه ها، افتتاح مرکز جامع تشخیص، درمان و پیشگیری از سرطان قرار دارد که بالغ بر ۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع زیربنا داشته و یکی از بزرگترین مراکز درمان سرطان در کشور محسوب می شود.

دکتر سید حیدر محمدی افزود: طرح توسعه بیمارستان بهار شاهرود، طرح توسعه بیمارستان کوثر سمنان، احداث، تجهیز و بهره برداری ستاد شبکه و مرکز بهداشت و درمان و آموزش بهورزی شهرستان گرمسار، افتتاح ششمین پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان سمنان، افتتاح پد جدید بالگرد سمنان، بهره برداری از مرکز هدایت عملیات و مدیریت بحران سیار، افتتاح بخش VIP بیمارستان ولایت دامغان و افتتاح انبار استراتژیک و دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه، از جمله پروژه های افتتاح شده در استان سمنان است.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: امید است افتتاح پروژه های جدید سلامت محور به عنوان یادگاری از دولت مردمی شهید رییسی، مرهمی بر آلام بیماران باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha