۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۲۵
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85516194
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ذخیره خونی در خراسان جنوبی ۶ روز است

۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۲۵
کد خبر: 85516194
ذخیره خونی در خراسان جنوبی ۶ روز است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: اکنون ۶.۲ روز ذخیره خونی در خراسان جنوبی داریم و ۱۰۰ درصد خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز مراکز درمانی توسط انتقال خون استان تامین می‌شود.

کامبیز مهدی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اهدای پلاکت در استان به روش پلاکت فریزس سه ماه ابتدای امسال ۲۰۳ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱.۵ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: از ابتدای امسال تا پایان خرداد، هفت هزار و ۶۷ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ۶ هزار و ۱۸ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی بیان کرد: از این تعداد پنج هزار و ۵۸۷ نفر مرد و ۴۳۱ نفر زن بودند همچنین ۸۹۱ نفر برای اولین بار خون اهدای کردند.

وی افزود: هزار و ۴۸۸ نفر جزو اهداکنندگان با سابقه، سه هزار و ۶۳۹ نفر اهدا کننده مستمر بوده اند.

مهدی زاده گفت: اکنون نیاز استان به خون تامین شده است و حتی مازاد آن به شبکه ملی ارسال می‌شود هرچند در گروه خونی o مثبت و b مثبت نیازمند حمایت مردم هستیم.

وی بیان کرد: حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۵ سال "اهداکنندگان مستمر تا ٧٠ سال"، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فواصل اهدای خون هر هشت هفته یک بار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در یک سال برای مردان از چهار بار و برای بانوان از سه بار تجاوز نکند، از شرایط اهدای خون است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha