۷ شهریور ۱۴۰۳، ۷:۱۴
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85580194
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار هزار و ۲۸۵ نفر در خراسان جنوبی برای نذر خون مراجعه کردند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: از ابتدای محرم تا اربعین امسال در قالب پویش "نذر خون حسینی" چهار هزار و ۲۸۵ نفر برای اهدای خون به پایگاه های استان مراجعه کردند.

کامبیز مهدی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از تعداد سه هزار و ۳۶۵ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی گفت: پویش سراسری نذر خون حسینی با رویکرد استفاده صحیح از ظرفیت فرهنگی مردم به منظور پیوستن به صف داوطلبان اهدای خون در ماه محرم و صفر اجرایی شد.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از بین مراجعه کنندگان ۲ هزار و ۱۴ نفر اهدا کننده مستمر بودند عنوان کرد: فرآورده‌های خونی اهدا کنندگان در نظام سلامت به نحو اصولی مورد استفاده قرار می‌گیرد و سازمان انتقال خون توزیع این نوع فرآورده‌ها را طی سال بر عهده دارد.

وی ادامه داد: ماه محرم هر سال فرصتی برای ترویج فرهنگ اهدای خون، تعمیق فرهنگ نوع دوستی و دگرخواهی است که مردم خراسان جنوبی همواره در این زمینه پیشگام بوده اند.

مهدی زاده گفت: اگرچه انتقال خون یک موضوع تخصصی و پیچیده در طب بالینی بوده ولی وجه فرهنگی و اجتماعی آن نیز قابل توجه است.

وی ضمن قدردانی از مردم استان که در ماه‌های گذشته فرآورده‌های خونی مورد نیاز مراکز درمانی را تامین کردند افزود: با اقدامات انجام شده، اهدای خون از ابتدای سال جاری تاکنون وضعیت مناسبی داشته است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بسیاری از اهدا کنندگان خون مستمر هستند و به طور منظم خون اهدا می‌کنند یادآور شد: جوانان زیادی هم برای اولین بار به جمع اهدا کنندگان خون می‌پیوندند که سرمایه‌های سازمان برای سال‌های بعد هستند.

وی همچنین گفت: ۱۲ هزار و ۲۳۵ نفر از ابتدای امسال به مراکز خونگیری خراسان جنوبی مراجعه کردند که ۹ هزار و ۹۶۹ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مهدی زاده با بیان اینکه ۹۳.۱ درصد اهدا کنندگان خون در استان مردان هستند عنوان کرد: حدود هفت درصد بانوان خراسان جنوبی در اهدای خون مشارکت دارند در حالی که میانگین اهدای خون بانوان در کشور حدود ۴ و نیم درصد است.

وی یادآور شد: سالانه بیش از ۱۰۳ هزار واحد فرآورده خونی در این استان تولید و در مراکز بیمارستانی استفاده می‌شود که بیش از ۶۰.۳ درصد اهدا کنندگان خون مستمر هستند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی اضافه کرد: امکانات انتقال خون در شهرهای بیرجند، قاین، فردوس و طبس مستقر است و در سایر مناطق تلاش شده از طریق تیم‌های سیار خون‌گیری انجام شود اما یکی از مطالبات مردم همواره احداث پایگاه انتقال خون در نقاط مختلف استان بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha