افزایش سه برابری جذب آموزگار دوره ابتدایی، از خدمات دولت رئیسی است

اصفهان- ایرنا - رئیس آموزش دوره دوم ابتدایی اداره‌ کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: یکی از اقدامات برجسته و خدمات ماندگار دولت شهید جمهور آیت‌الله رئیسی در استان افزایش سه برابری ظرفیت جذب آموزگار ابتدایی است.

به گزارش ایرنا، علیرضا سلطانی روز شنبه در نشست برنامه‌ریزی پروژه مهر تحصیلی استان اصفهان افزود: تأمین و بهسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش از مسائل دیرینه و چالش‌برانگیز بود که در دولت شهید رئیسی به آن توجه ویژه شد.

وی ادامه داد: ارتقا و کیفیت‌بخشی به شیوه‌های ارزیابی تخصصی و تشکیل کانون‌های ارزیابی، اتفاق مهمی بود که نخستین بار سال گذشته رخ داد و در ارزیابی آموزگاری ۱۴۰۳ نیز بهبود یافت.

رئیس آموزش دوره دوم ابتدایی اداره‌ کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: به‌ سبب افزایش ظرفیت جذب آموزگار ابتدایی در استان، برای ارزیابی تخصصی، تعداد ارزیابان موردنیاز برای اجرای این فرایند حدود هفت برابر (۷۰۰ نفر روزانه)، تعداد تسهیلگران پنج برابر و تعداد گروه‌های ارزیابی چهار برابر شدند.

وی با اشاره به اینکه بطورمیانگین روزانه ۹۰۰ نفر بعنوان عوامل اجرایی حوزه‌های ارزیابی استخدام آموزگاری در استان مشغول کار شده‌اند، گفت: این فرایند در بازه زمانی ۲۰ روزه پایان یافت که نشان‌دهندة ظرفیت عظیم آموزش ابتدایی استان است.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان نیز گفت: وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم با دستور رییس جمهور شهید مکلف به تامین نیروی رسمی برای تدریس در مدارس شد، در حالی که در سال‌های گذشته همواره مدارس استان با کمبود معلم روبه‌رو بودند.

وجیهه فاضل افزود: امسال از مجموع هشت هزار و ۴۶ نفر پذیرش شده در وزارت آموزش و پرورش، سه هزار و ۸۶۵ نفر برای تدریس در دوره ابتدایی استان استخدام رسمی می‌شوند.
وی یادآور شد: اکنون ۱۵ هزار و ۶۳۶ معلم در دوره ابتدایی در حدود ۱۵ هزار مدرسه استان مشغول فعالیت هستند.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی گذشته حدود یک میلیون دانش‌آموز در ۶ هزار واحد آموزشی در استان اصفهان تحصیل کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha