تلاش دستگاه تعلیم و تربیت اصفهان  جذب نیروی انسانی توانمند برای رفع کسری کادر آموزشی  است

اصفهان- ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: تلاش دستگاه تعلیم و تربیت استان در مقوله تامین کسری نیرو، بر جذب نیروهای ماندگار و آموزش‌دیده برای پایه‌های مختلف تحصیلی به منظور رفع کسری کادر آموزشی است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا ابراهیمی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این نیروها از بین دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان و  قبول شدگان در آزمون استخدامی تامین‌خواهد شد و تا این زمان بیش از ۹۸ د رصد این کمبود جبران شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، توجه به تامین نیاز تجهیزاتی را در مدارس با کمک خیران، یکی دیگر از اقدامات استان در حوزه آماده‌سازی پروژه مهر تحصیلی در استان برشمرد وگفت: طرح تعمیق و تثبیت یادگیری در تابستان جاری در مدارس برای ارتقای کیفی و علیم دانش آموزان برپا شد و ساحت‌های مختلف سند تحول بنیادین در حوزه پرورش، پژوهش و سلامت افراد تحت تعلیم در طول سال تحصیلی دنبال می شود.

وی برگزاری رویدادهای ورزشی در تابستان سالجاری در ۲ بخش فرهنگیان و دانش‌آموزان را بیانگر توجه ویژه وزارت آموزش و پرورش به نشاط، پویایی و سلامت این اقشار عنوان کرد و گفت: برگزاری جشنواره جوان خوارزمی نیز یکی از رویدادهای علمی مهمی در حوزه توجه به بخش پژوهش بوده است.

وی تصریح کرد: همزمان با بازگشایی مدارس حدود یک میلیون دانش‌آموز و ۷۸ هزار فرهنگی در نزدیک به ۶ هزار مدرسه دولتی و غیردولتی استان فعالیت تحصیلی و آموزشی را آغاز خواهند کرد.

۳۹۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب برای موضوع فرونشست مدارس اصفهان

معاون پژوهش و برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش اصفهان نیز گفت: در سفر رییس جمهور ۳۹۰ میلیارد تومان  برای موضوع فرونشست مدارس اصفهان مصوب شد و تخصیص یافت.

سیدعلی مدینیه افزود: این مبلغ از محل کمک دولت، خیران و فروش املاک آموزش پرورش تأمین می‌شود.

وی اظهار داشت: در آخرین ارزیابی‌ها، تعدادی از مدارس نواحی چهار و پنج دچار مشکلاتی از جمله فرونشست، قدمت و فرسودگی هستند که مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

معاون پژوهش و برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش اصفهان  همچنین به پیگیری تامین اعتبار کشوری برای تغذیه رایگان دانش‌آموزان مناطق محروم استان اشاره کرد و گفت: مشکل کمبود نیروی خدماتی مدارس نیز در حال پیگیری و بررسی است.

بازگشایی مدارس از فردا با شعار نسیم مهر رضوی

دبیر پروژه مهر و معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: مدارس استان به ترتیب پایه ها و دوره های تحصیلی از فردا با شعار "نسیم مهر رضوی" با توجه به قرار گرفتن آیین شهادت و ولادت امام رضا (ع) در آغاز و پایان سال تحصیلی بازگشایی می‌شود.

سید احمدرضا بنی‌لوحی افزود: فردا نوآموزان بدو ورود و پیش دبستانی‌ها با برگزاری آیینی ویژه سال تحصیلی خود را آغاز می‌کنند و در روز ۳۱ شهریور هم جشن شکوفه‌ها برای دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی و در نهایت در دوم مهر ماه سال تحصیلی برای تمامی دوره‌ها آغاز می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha