شمار واجدان شرایط رای دادن در خراسان رضوی ۴.۹ میلیون نفر اعلام شد

مشهد-ایرنا- رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: براساس اعلام وزارت کشور شمار واجدان رای دادن در این استان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، چهار میلیون و ۹۰۰ هزار نفر اعلام شده است.

سید هادی طباطبایی روز شنبه در نشست مطبوعاتی با موضوع انتخابات در استانداری خراسان رضوی افزود: تاکنون وزارت کشور آماری از شمار واجدان شرایط رای دادن در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام نکرده است اما در نهایت این آمار از سوی وزارت کشور اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تعرفه رای برای خراسان رضوی اختصاص یافته و تحویل استان شده است.

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: پنج میلیون و ۷۲۰ هزار تعرفه رای در ۸۴ حوزه انتخابیه شامل ۳۴ فرمانداری و ۵۰ بخشداری مستقل توزیع شده است و بقیه در مخزن تعرفه رای ستاد انتخابات در استان نگهداری می شود که در صورت ضرورت به حوزه های انتخابیه ارسال خواهد شد.

طباطبایی تعداد شعب اخذ رای در خراسان رضوی را چهار هزار و ۵۶۷ شعبه عنوان و اظهار کرد: نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در مشهد و شهرستانها تا پایان فردا یکشنبه فرصت دارند که اسامی نمایندگان خود را برای شعب اخذ رای ثابت به ستاد انتخابات استان و یا فرمانداری ها معرفی کنند.

وی اضافه کرد: همه امکانات تبلیغاتی برای نامزدها در مشهد و شهرستانها وجود دارد، همچنین در محلات نیز امکاناتی برای میزگرد و نشست های انتخاباتی فراهم شده و مانند انتخابات مجلس، نامزدها می توانند سالم و بی دغدغه و با امنیت کامل کارزارهای تبلیغاتی خود را در استان برگزار کنند.

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی زمان رسمی اخذ رای را ساعت ۸ تا ۱۸ روز ۸ تیر اعلام کرد و گفت: امکان تمدید این ساعات به دستور وزیر کشور تا ساعت ۲۴ وجود دارد و تمام سعی خود را خواهیم کرد که رای گیری در استان راس ساعت ۸ صبح مانند انتخابات مجلس آغاز شود تا حق رای دهندگان که در واقع حق الناس است تضییع نشود.

طباطبایی با بیان این که اسناد احراز هویت در انتخابات مجلس شامل گذرنامه، شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت و گواهینامه رانندگی بود افزود: در انتخابات مجلس ۸۵ درصد از مراجعه کنندگان به شعب اخذ رای با کارت ملی مراجعه کرده و احراز هویت شدند، اما با عنایت به این که در انتخابات ریاست جمهوری رای دهندگان فقط با کارت ملی و شناسنامه می توانند رای دهد باید این موضوع مورد توجه مردم قرار گیرد.

وی میزان اقبال عمومی در خراسان رضوی برای شرکت در انتخابات را خوب توصیف کرد و گفت: پیش بینی می شود در انتخابات هشتم تیرماه حتی تا ۶۰ درصد واجدان شرایط در این رویداد سیاسی شرکت کنند.

عامل حمله به یک ستاد انتخاباتی در مشهد سابقه حمله به منزل علما را داشته است
رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی همچنین با اشاره به حمله فردی با جسم آتش زا به یک ستاد انتخاباتی در مشهد گفت: تاکنون این موضوع که آیا این حمله با برنامه ریزی بوده و طرح قبلی برای آن وجود داشته، مشخص نشده است و دستگاه های امنیتی پیگیر موضوع هستند.

طباطبایی افزود: عامل حمله ۳۲ ساله و با هویت مشخص است و فقط می‌دانیم این فرد از تهران به مشهد آمده و این حمله را انجام داده و بلافاصله نیز دستگیر شده است.

وی اظهار کرد: این فرد سابقه انجام اقدامات مشابه قبلی را داشته چنانچه سابقه پاره کردن بنر و آتش زدن منزل یکی از علما از جمله اقدامات قبلی وی بوده است.
رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی همچنین گفت: چهار نامزد انتخاباتی شامل سه نامزد مشهدی یعنی آقایان جلیلی، قالیباف و قاضی زاده و همچنین آقای پزشکیان اعلام کرده اند روز چهارشنبه ۶ تیرماه این هفته به مشهد سفر خواهند کرد.

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: مشکلی برای حضور نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در مشهد وجود ندارد اما از ستادهای انتخاباتی ایشان می خواهیم ساعت و مکان حضور نامزدها در مشهد را به گونه ای برنامه ریزی کنند تا تداخلی برای اجرای برنامه های نامزدها به‌وجود نیاید.

به گزارش ایرنا و بر اساس اعلام مسوولان وقت استانداری، استان خراسان رضوی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با ۶.۸ میلیون نفر جمعیت، ۴.۶ میلیون نفر واجد شرایط شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری داشته است و میزان مشارکت انتخاباتی در سراسر استان ۵۵ درصد و در شهرستان مشهد نیز ۴۵ درصد بوده است.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور روز جمعه هشتم تیرماه ۱۴۰۳ در چهار هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رای خراسان رضوی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha