خراسان رضوی برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آماده شد

مشهد -ایرنا- سخنگوی ستاد انتخابات استان خراسان رضوی گفت: آماده برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در راس ساعت هشت صبح روز هشتم تیرماه در استان خراسان رضوی، همزمان با سراسر کشور هستیم.

امیر فریدنیا روز پنجشنبه و در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: تعرفه های انتخاباتی از هفته گذشته توزیع شده‌ است و از فردا ساعت چهار صبح تعرفه ها و اقلام انتخابی در اختیار شعب قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: آمادگی در چهار هزار و ۶۵۷ شعبه با حضور نیروها و عوامل اجرایی در شعب وجود دارد تا در راس ساعت هشت صبح انتخابات در استان خراسان رضوی آغاز شود.

دبیر ستاد انتخابات استان خراسان رضوی بیان کرد: بازدید از شعب اخذ رای هم اکنون نیز در حال انجام است تا اگر مشکلی در شعب وجود داشته باشد، در کمترین زمان نیز رفع شود.

وی گفت: با توجه به کم شدن تعداد بازرس های انتخابات ریاست جمهوری بر مبنای هر ۱۰ شعبه یک بازرس، نسبت به انتخابات مجلس شورای اسلامی، تدابیری لازم اندیشیده شده است و به عبارتی در حقیقت از تعداد بازرسان کم شده ولی تعداد ماموریت ها تغییری نکرده است.

فریدنیا در خصوص نظارت و بازرسی در انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: هیات نظارت و بازرسی شورای نگهبان و ستاد بازرسی انتخابات ریاست جمهوری در استانداری خراسان رضوی در این خصوص وظیفه دارند و با توجه به نزدیکی فعالیت های این ۲ نهاد، هر کدام بر اساس شرح وظایف و ماموریت های خود در این انتخابات نقش ایفا می‌کنند و تداخلی با یکدیگر ندارند.

وی با اشاره به مدارک مورد نیاز برای حضور در شعب توسط رای دهندگان اظهار کرد: به همراه داشتن کارت ملی و شناسنامه، ۲ سندی است که افراد برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باید به همراه داشته باشند و اگر فردی شناسنامه قدیمی دارد باید کارت ملی خود را به عوامل شعبه تحویل دهد تا اطلاعات در سامانه برای انتخابات ثبت شود.

سخنگوی ستاد انتخابات استان خراسان رضوی ادامه داد: گواهینامه، پاسپورت و یا سایر مدارکی که در انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد تایید بود، در این دوره استفاده قرار نمی‌گیرد.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌ جمهوری، جمعه ۸ تیرماه رأس ساعت ۸ صبح آغاز و تا ۶ عصر ادامه دارد. همچنین به دستور وزیر کشور، تا ساعت ۱۲ شب قابلیت تمدید انتخابات وجود دارد.
حدود ۴ میلیون و ۹۰۰ نفر حائز شرایط رأی‌ دادن در خراسان‌رضوی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha