خراسان رضوی بالاترین نرخ مشارکت انتخاباتی را در میان استان‌های پرجمعیت دارد

مشهد-ایرنا- رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: میزان مشارکت واجدان شرایط رای‌دادن در این استان ۴۹.۳۹ درصد بوده که بالاترین نرخ مشارکت انتخاباتی را در میان حدود ۱۰ کلان استان کشور پرجمعیت داشته است.

به گزارش ایرنا، سید هادی طباطبایی روز پنجشنبه در نشست خبری استانداری خراسان رضوی افزود: شعب اخذ رای در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در استان همان چهار هزار و ۵۶۷ شعبه است که هزار و ۵۹ شعبه سیار و سه هزار و ۵۰۸ شعبه ثابت است.

وی بیان کرد: فعالیت شعب سیار اخذ رای به معنای انتقال صندوق رای به درخانه ها نیست، بلکه برای استقرار در مراکز جمعیتی است.

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: اینکه گفته اند در شهرک صنعتی توس شاندیز شعب سیار رای گیری نبوده است، صحت ندارد و این در حالی است که اعلام کرده ایم حتی کارگاه های بزرگ با جمعیت ۴۰۰ و۵۰۰ کارگر در مسیر صندوق‌های سیار قرار گیرند.

وی افزود: کارگران و مردم فقط باید شناسنامه یا کارت ملی همراه داشته باشند، کد ملی در شناسنامه های قدیمی نیز از طریق قسمت سریال شناسنامه استخراج می شود.

طباطبایی بیان کرد: به اداره کل صنعت، معدن و تجارت اعلام شده که به کارفرمایان اعلام کنند تا اجازه دهند کارگران کارخانه ها در شعب اخذ رای حاضر شوند و رای دهند.

وی اظهار کرد: ورود افراد غیر مسوول در شعب اخذ رای غیر قانونی است و افراد پس از رای دادن باید شعبه را ترک کنند که نیروی انتظامی نیز وظیفه دارد بر اجرای این موارد قانونی نظارت را اعمال کند.

دخالت عوامل اجرایی در انتخابات صحت ندارد

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی همچنین گفت: دخالت عوامل اجرایی در انتخابات کنونی یک شائبه و تهمت است و هیچگاه این موضوع قابل انجام نیست، چرا که اعضای هیات اجرایی بخش ها و فرمانداری ها ۱۴ نفر و از معتمدین مردمی بوده و از مجموع این تعداد عوامل اجرایی فقط چهار نفر از بخش های اداری هستند.

وی ادامه داد: از طرفی همه حاضران در شعب اخذ رای در بخش های اجرایی و نظارت نیز از اقشار مختلف مردم هستند، لذا اصلا امکان تقلب وجود ندارد.

طباطبایی بیان کرد: انتخابات روز ۱۵ تیر ماه در دولت سیزدهم، چهارمین انتخاباتی است که انجام می شود و تاکنون هیچ شائبه ای در برگزاری این انتخابات ها در استان وجود نداشته است.

وی افزود: در دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری به صورت حضوری در ستادهای مرکزی نامزدها در استان اعلام کردیم تا نمایندگان خود را معرفی کنید.
رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: عوامل اجرایی در حالی ناجوانمردانه مورد اتهام دخالت در انتخابات قرار گرفته اند که پیش از این تاکید کرده ایم هر کارمندی بخواهد کار انتخاباتی کند باید مرخصی بگیرد و با کمک عوامل بسیج و حراست بر عملکردها نظارت هم داشتیم.

طباطبایی اظهار کرد: کاری که باید در مدت هفت ماه برای انتخابات ریاست جمهوری انجام می دادیم در ۴۰ روز انجام شد، اتهام مداخله به عوامل زحمت کش اجرایی بی اخلاقی است.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی، مردم این خطه در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشارکت ۴۹.۳۹ درصدی را به ثبت رساندند.

پزشکیان و جلیلی به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند و بدین ترتیب فردا جمعه ۱۵ تیرماه مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

خراسان رضوی با حدود هفت میلیون نفر جمعیت افزون بر چهار میلیون و ۹۰۰ هزار واجد شرایط رای دادن دارد.

مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه، هشتم تیرماه همزمان با سراسر کشور در چهار هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رای ۳۴ شهرستان خراسان رضوی برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha