۳ تیر ۱۴۰۳، ۹:۰۰
کد خبر: 85517207
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

شدت گرما در هرمزگان کمتر می‌شود

۳ تیر ۱۴۰۳، ۹:۰۰
کد خبر: 85517207
شدت گرما در هرمزگان کمتر می‌شود

قشم - ایرنا - رییس اداره هواشناسی قشم گفت: روند تغییرات رطوبت و دما از امروز یکشنبه تا صبح سه شنبه هفته جاری با نوسان یک تا سه درجه ای کاهشی است و از شدت گرما در استان هرمزگان کاسته می شود.

محمد کاملی دیرستانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: : طبق تحلیل نقشه ها و مُدل های هواشناسی روز جاری وزش بادهای جنوب شرقی بر روی دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس پیش بینی می شود و در ساعت های بعدازظهر نیز ناپایداری جوی در بلندی های استان مورد انتظار است.

وی ادامه داد: امروز به ویژه در ساعت های صبح تا ظهر در مناطق دریایی استان، وزش بادهای جنوب شرقی و در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب در پاره ای نقاط استان به ویژه بلندی ها، رشد ابرهای همرفتی با احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: از این رو توصیه می شود که هم استانی ها از صعود به بلندی ها و قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی خودداری کنند.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: در سایر نقاط استان نیز که شرایط بارشی مهیا نیست، بروز ناپایداری به صورت تند باد لحظه ای، خیزش گردوخاک و کاهش موقتی کیفیت هوا، دور از انتظار نیست.

وی گفت: در این مدت دریا نیز متلاطم خواهد بود و توصیه می‌شود رفت و آمد شناورها به ویژه شناورهای سبک و صیادی با احتیاط لازم صورت پذیرد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم بیان کرد: فردا دوشنبه نیز در ساعت های صبح تا ظهر وزش بادهای جنوب شرقی در مناطق دریایی استان پیش بینی می شود.

وی کمینه دما و بیشینه رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۱ درجه و ۸۷ درصد و شهر قشم را ۳۲ و ۸۵ درصد اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است که از جاذبه های منحصر به فردی چون جنگل های بی همتای حرا و مرغوب ترین مروارید جهان و ده ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌ النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha