هرمزگان منتظر روزهای گرم‌تر باشد

بندرعباس - ایرنا - استان هرمزگان درحالی در دمای هوای بالای ۴۵ درجه سانتیگراد میزان مصرف برق در پیک بار ، دومین روز تیرماه امسال به میزان ۲ هزار و ۸۹۸ مگاوات به ثبت رساند که هنوز در روزهای آینده باید منتظر روزهای گرم‌تر بود.

به گزارش ایرنا، پیک بار توزیع برق هرمزگان در دومین روز از تیرماه و ثبت پیک بار ۲ هزار و ۸۹۸ مگاوات اعلام شد؛ این پیک مصرف در ساعت ۱۳ روز شنبه به ثبت رسید در حالی‌که سال قبل در چنین روزی مصرف استان ۲ هزار و ۴۵۰ مگاوات بوده است.

طبق اعلام شرکت توزیع برق هرمزگان، بیشترین مصرف برق این استان، مربوط به بخش خانگی است و اگر مشترکان بخش خانگی روزانه ۱۵ درصد صرفه جویی کنند، ۱۷۰ مگاوات در مصرف برق استان صرفه‌جویی می‌شود.

همچنین اگر مشترکان بخش خانگی در مدت ۲۱ هفته تابستان، روزانه ۱۵ درصد در مصرف برق صرفه جویی کنند، استان و کشور می‌تواند از دوره اوج مصرف برق با کمترین خاموشی و مشکل عبور کند؛ البته برای مشترکانی که نسبت به سال گذشته مصرف برق کمتری داشته باشند نیز جوایزی مانند خودرو، قبض برق رایگان، جوایز نقدی و دیگر مشوق‌ها درنظر گرفته شده است.

اداره‌های دولتی نیز باید از ساعت ۱۳ هر روز، ۷۰ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند که در این زمینه همکاری خوبی از سوی اداره‌های دولتی وجود ندارد و در صورت ادامه این وضعیت مجبور به قطع برق اداره‌های متخلف خواهیم شد.

هرمزگان منتظر روزهای گرم‌تر باشد

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان با ارائه آماری از مصرف برق استان در روزهای گذشته اظهار کرد: استان هرمزگان در روزهای گذشته بازهم از پیک مصرف سال گذشته عبور کرد و مصرفی بیش از حد انتظار به ثبت رساند.

محمد کریمی یادآور شد: مصرف برق در روزهای گذشته معادل ۲ هزار و ۶۶۴ مگاوات بود؛ همچنین در برخی روزها شاخص مصرف ۲ هزار و ۶۴۰ مگاوات را در ساعت ۱۳ تا ۱۴ ظهر به ثبت رساندیم که هر ۲ روز فراتر از روزهای مشابه سال گذشته برق در این استان به مصرف رسید و این موضوع زنگ خطری برای افزایش مصرف فراتر از پیش بینی‌ها است.

وی تصریح کرد: از آنجایی که هواشناسی هرمزگان روزهایی گرم‌تری برای استان پیش بینی کرده است؛ بنابراین باید انتظار مصرف بیشتر برق را هم داشته باشیم اما همچنان تاکید می‌شود که نباید با مصرف بی‌رویه و فشار بر بار شبکه شرایط را برای توزیع و تامین بهینه برق سخت‌تر کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان ابراز کرد: البته شهروندان و به‌ویژه مشترکان کشاورزی در روزهای پیش رو با قدری صرفه جویی و مصرف بهینه می‌توانند خدمتگزاران خود را در شرکت توزیع برق هرمزگان برای عبور از این روزهای پرمصرف یاری رسانند.

با این شرایط مدیران برق هرمزگان نیز امروز یکشنبه در نشستی تحت عنوان کمیته عالی کاهش پیک توزیع برق استان که با حضور قائم مقام شرکت توزیع، معاون فروش و خدمات مشترکان برق استان و سایر اعضای کمیته برگزار شد، بر صرفه جویی و مصرف بهینه برق برای عبور از تابستان تاکید کردند.

هرمزگان منتظر روزهای گرم‌تر باشد

معاون فروش و خدمات مشترکان توزیع برق هرمزگان، با بررسی عملکرد هفته گذشته و برنامه ریزی برای هفته جاری بر لزوم صرفه جویی بیشتر برای تداوم پایداری شبکه برق در این استان تاکید کرد.

مهرداد حاجی‌زاده در این نشست، گزارش کاملی از عملکرد هفته گذشته ارائه کرد و با توجه به شرایط دمای هوا برنامه هفته جاری را تشریح نمود و یادآور شد: مصرف برق در روزهای گذشته به مرز ۲ هزار و ۹۰۰ مگاوات نزدیک شده است و این موضوع هشداری برای عبور از شاخص‌های مصرف در مدت مشابه سال گذشته است.

حمید ساعدپناه قائم مقام توزیع برق هرمزگان نیز ضمن راهنمایی مدیران نواحی برق استاتن تاکید کرد: باتوجه به انتخابات پیش‌رو تمهیدات لازم برای تامین برق پایدار در مراکز اخذ رای دیده شود.

سایر اعضای کمیته و مدیران نواحی برق هرمزگان نیز به مشکلات و چالش‌های حوزه کاری خود اشاره کردند و رعایت صرفه جویی برای عبور از تابستان پیش رو را به عنوان یک اولویت دانستند.

استان هرمزگان بیش از ۷۵۰ هزار مشترک برق دارد که ۸۲ درصد در بخش خانگی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha