فعال سیاسی : فعالیت احزاب و حضور چهره‌ها میان مردم مشارکت انتخاباتی را افزایش می‌دهد

شیراز - ایرنا – دبیر حزب مردم‌سالاری و  رئیس شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب فارس گفت: در این هفته منتهی به انتخابات علاوه بر مناظره‌ها، فعالیت احزاب و حضور نامزدها و نمایندگان آنها و همچنین طرفداران و مسئولین ستادهای نامزدها و دیگر چهره‌ها در کف جامعه و میان مردم، با ایجاد شور و نشاط اجتماعی، مشارکت انتخاباتی را افزایش می‌دهد.

امین عباسی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: حضور چهره به‌چهره شخصیت های سیاسی و برپایی میتینگ‌های انتخاباتی از عوامل موثر بر افزایش مشارکت انتخاباتی اقشار مختلف مردم است.

وی افزود: برای جریان اصلاحات همان اندازه که کمیت یعنی پیروزی مسعود پزشکیان اهمیت دارد، کیفیت حضور، یعنی اعتماد عمومی مردم که خدشه دار شده بود نیز مهم است و مردم باید به این باور برسند که حضورشان پای صندوقهای رای چقدر می‌تواند موثر باشد.

این فعال سیاسی یادآور شد: در بیشتر کشورهای پیشرفته، با استفاده از پلتفرم‌های مختلف و اینکه چه مواردی بیشتر توییت، لایک یا بازنشر می‌شود، علایق مردم تشخیص داده می شود و نامزدها خواسته‌های مردم را دسته‌بندی می‌کنند و در برنامه ها و سخنان خود به آن می‌پردازند؛ به نظرم اولویت کشور ما در زمان حاضر مسائل اقتصادی است که انتظار می رود کاندیداهادر این خصوص برنامه های خودشان را اعلام نمایند.

فعال سیاسی : فعالیت احزاب و حضور چهره‌ها میان مردم مشارکت انتخاباتی را افزایش می‌دهد

توسعه سیاسی و اقتصادی به یکدیگر وابسته است

عباسی گفت: وضعیت اقتصادی با عملکرد سیاسی ایجاد می‌شود و توسعه سیاسی و اقتصادی به یکدیگر وابسته است.

دبیر حزب مردم‌سالاری فارس ادامه داد: ما برای توسعه همه جانبه و همچنین توسعه اقتصادی کشور سند چشم‌انداز ۲۰ ساله داریم که اگر در این جهت حرکت شود، بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

عباسی بیان کرد: برای جریان اصلاحات، این دوره از انتخابات یک وفاق و وحدت ۱۰۰ درصدی ایجاد شده و این سبب شده تا بحث‌های درون حزبی شکل نگیرد و شور و نشاط انتخاباتی ایجاد شود.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری اظهار کرد: حضور چهره‌های جریان اصلاح طلب در رقابت انتخاباتی نه تنها به ضرر کشور نیست بلکه این جریان که بخش گسترده ای از مردم را نمایندگی می‌کند، به نفع نظام جمهوری اسلامی است و موجب شور و نشاط اجتماعی می‌شود.

به گزارش ایرنا، شورای نگهبان اسامی ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که براساس حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف با یکدیگر رقابت می‌کنند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گفته رئیس ستاد انتخابات فارس، در انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه، از مجموع جمعیت بیش از پنج میلیون و ۲۱ هزار نفری این استان، سه میلیون و ۷۰۶ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند و تاکنون سه هزار و ۵۱۷ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha