دبیر حزب پایداری فارس: هشتم تیر ماه مشارکت انتخاباتی بالایی را شاهد خواهیم بود

شیراز - ایرنا - فعال سیاسی اصولگرا و دبیر حزب پایداری انقلاب اسلامی فارس با بیان اینکه شور و نشط انتخاباتی خوبی در جامعه حاکم شده، گفت: پیش‌بینی می‌شود،هشتم تیر ماه مشارکت انتخاباتی بیش از ۵۰ درصدی مردم را شاهد باشیم.

سید محمد سیادت،دوشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا، اظهار کرد: بخشی از مردم سیاسی رای می‌دهند و براساس تفکر خود، نامزد اصلاح‌طلب یا اصولگرا را انتخاب می‌کنند اما بیشتر مردم به برنامه‌ها و کارنامه کاندیداها نگاه می‌کنند.

وی اضافه کرد: انتخاب این بخش از مردم اگر چه سیاسی است اما جناحی نخواهد بود و برنامه‌ نامزدها برای حل کردن مشکلات کشور بویژه در حوزه‌های اقتصاد و معیشت،در این آرا اثرگذار است.

دبیر حزب پایداری انقلاب اسلامی فارس گفت: شاخصه‌های و معیارهای اساسی انتخاب نامزد اصلح را رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح کردند که در انتخاب مد نظر همه ما خواهد بود.

وی درباره اهمیت مشارکت انتخاباتی گسترده مردم، بیان کرد: هر چه مشارکت انتخاباتی بالاتر باشد، حتی اگر منجر به انتخاب نامزدی شود که مورد علاقه ما نیست، بهتر خواهد بود. دبیر حزب پایداری انقلاب اسلامی هر چه مشارکت انتخاباتی بالاتر باشد، حتی اگر منجر به انتخاب نامزدی شود که مورد علاقه من نیست، بهتر خواهد بود.

سیادت افزود: مشارکت انتخاباتی بیشتر، گویای این است که مردم به نظام حاکم کشورشان امید دارند چرا که دانش‌آموزی که به نمره یا وضعیت تدریس خود معترض است در صورتی اقدام به واکنش می کند که به اصلاح آن امیدوار باشد.

وی اضافه کرد: مشارکت بالای مردم در انتخابات فارغ از انتخاب هر یک از نامزدها، در بعد روابط بین‌المللی کشور اثرگذار است.

دبیر حزب پایداری انقلاب اسلامی فارس گفت: امروز فضای انتخاباتی بهتری نسبت به ۱۴۰۰ شکل گرفته و حضور گسترده حامیان برخی نامزدها در شیراز، اصفهان و اهواز نشان داد که این حرکت‌ها می تواند موج‌آفرین باشد.

سیادت ادامه داد: در زمان حاضر عمده تبلیغات رسانه‌های بیگانه بر عدم مشارکت مردم در انتخابات است، رسانه‌های کشور باید زبان گویای مردم باشند و از اختلافات و حتی اعتراضات نترسند، عملکرد مسئولان را نقد کنند و آیینه جامعه باشند.

به گزارش ایرنا، شورای نگهبان اسامی ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که براساس حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف با یکدیگر رقابت می‌کنند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گفته رئیس ستاد انتخابات فارس، در انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه، از مجموع جمعیت بیش از پنج میلیون و ۲۱ هزار نفری این استان، سه میلیون و ۷۰۶ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند و سه هزار و ۵۱۷ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی برای رای گیری پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha