معاون استاندار فارس:با تمهیدات کامل، آماده برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هستیم

شیراز- ایرنا- رییس ستاد انتخابات فارس گفت: آمادگی و تمهیدات کامل برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این استان اندیشیده و ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل قزل سفلی، شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: همکاران ما در ستاد انتخابات استان در کمیته های هشت گانه این ستاد با استفاده از ظرفیت همه دستگاه های اجرایی آنچه را که باید آماده و فراهم کرده‌اند.

وی ادامه داد: سه هزار و ۵۱۷ شعبه رای گیری در فارس برای این انتخابات شامل ۲ هزار و ۵۲۲ شعبه ثابت و ۹۹۵ شعبه سیار در نظر گرفته شده و همچنین ۲ هزار و ۵۹ شعبه شهری و یک هزار و ۴۵۸ شعبه روستایی پیش بینی شده است.

او اظهار کرد: بیشترین تعداد شعبه رای گیری مربوط به شهرستان شیراز با ۸۴۰ شعبه و کمترین تعداد شعب مربوط به شهرستان اوز با ۲۱ شعبه است.

وی افزود: بر خلاف انتخابات مجلس که در استان ۱۵ حوزه انتخابیه داشتیم، در انتخابات ریاست جمهوری ۳۷ حوزه انتخابیه پیش بینی شده و تمام فرمانداران به شکل مستقل عمل خواهند کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: برای اجرای انتخابات آتی، ۹۷ هیات اجرایی از طریق دعوت و سازماندهی ۲ هزار و ۹۱۰ نفر از معتمدین در تمام شهرستان های استان شکل گرفته و علاوه بر این ۳۷ هیات اجرایی اصلی در شهرستان ها و ۶۰ هیات اجرایی فرعی نیز در بخشداری ها خواهیم داشت.

قزل سفلی افزود: برای اجرای انتخابات در چهار بخش اجرا، نظارت، بازرسی و تامین امنیت در فارس افزون بر ۹۴ هزار نفر سازماندهی شده اند که دست اندرکاران برگزاری انتخابات خواهند بود.

وی ادامه داد: انتخابات هشتم تیرماه جاری به شکل دستی انجام می شود ولی احراز هویت افراد به شکل آنلاین خواهد بود.

او اظهار کرد: در حوزه سلامت نیز همانند انتخابات مجلس در تمام جلسات آموزشی و جلسات مشترکی که داشتیم به شکل همه جانبه بر رعایت اصل بی طرفی تاکید شده و ما خود را حافظ و امانتدار مردم و رای آنها می دانیم.

رییس ستاد انتخابات فارس گفت: در صورت دریافت هرگونه گزارش در خصوص تخلف احتمالی بلافاصله رسیدگی و برخورد خواهد شد.

قزل سفلی افزود: ملزومات برگزاری انتخابات هم از مرکز به استان منتقل شده و هم اینک در حال توزیع در بین تمام شهرستان‌های استان و حوزه های انتخابیه هستیم.

او ادامه داد: هر نامزد می تواند در هر شعبه یک نماینده داشته باشد و همه فرماندارای ها موظف به همکاری در این زمینه هستند.

وی اظهار کرد: برای تامین امنیت برگزاری مراسم هر یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که از امروز وارد استان می شوند نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده و آماده هرگوه همکاری با آنها در چارچوب قانون هستیم.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه هشتم تیرماه برگزار خواهد شد و چنانچه این انتخابات به دور دوم کشیده شود، رای‌گیری مرحله دوم، ۱۵ تیرماه انجام می‌شود.

معاون استاندار فارس:با تمهیدات کامل، آماده برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هستیم

دولت سیزدهم در عمل به وعده های خود صادق بود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، با بیان اینکه به روزهای پایانی فعالیت دولت مردمی سیزدهم نزدیک می شویم گفت: دولت سیزدهم در وعده هایی که داد صادق بود و تلاش کرد همه ظرفیت ها را به کار گیرد.

قزل سفلی، ضمن قدردانی از مطالبه گری و دغدغه رسانه های استان فارس افزود: رسانه‌های این استان در همراهی با دولت سیزدهم نقش یار دوازدهم دولت را داشتند و همپای دولتمردان استان پای کار بودند و از دغدغه های مردم و مطالبات بر زمین مانده آنها و محرومیت ها گفتند و پیگیری کردند.

وی ادامه داد: علاوه بر بیان دغدغه ها و مشکلات، رسانه ها پیشرفت ها و دستاوردهای دولت را نیز بی هیچ منتی منتشر کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha