۹ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال طرح مخابراتی در خراسان شمالی بهره‌برداری شد 

بجنورد-ایرنا- مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی گفت: یکهزار و ۳۴۹ طرح مخابراتی این استان به ارزش ۹ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال در دولت سیزدهم بهره برداری شد. 

به گزارش ایرنا رسول علی اصغرپور روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: این طرح ها شامل ساخت سایت و راه اندازی اینترنت پرسرعت همراه اول، توسعه شبکه فیبر نوری، توسعه و راه اندازی اینترنت پرسرعت روستایی، توسعه فیبر سازمان ها و دستگاه های اجرایی، توسعه و راه اندازی اینترنت پرسرعت شهری و توسعه شبکه تلفن ثابت است.

وی با تاکید بر توجه ویژه دولت سیزدهم به ارتقای شاخص های توسعه بویژه در روستاها افزود: پیش از این، این استان فاقد شبکه پروتکشن بود اما اکنون در تمامی شهرهای استان فیبر پروتکشن راه اندازی شده و برخی مناطق به پایداری قطعی در اینترنت دست یافته است.

علی اصغرپور با اشاره به برخورداری از اینترنت خانگی گفت: تنها ۱۱۸ روستا در استان از این مزیت بهره مند بود اما اکنون و با اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم این رقم به ۲۵۹ روستا افزایش یافته است.

وی افزود: پیش از دولت سیزدهم ۲۴۵ تکنولوژی فورجی در استان راه اندازی شده بود اما اکنون این رقم به ۵۳۱ تکنولوژی افزایش یافت و خراسان شمالی اولین استانی است که در آن تمامی سایت های همراه اول در روستاها به فورجی متصل است.

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی با اشاره به افتتاح طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTX) در ۲۵ شهر استان گفت: خراسان شمالی سومین استانی است که در آن تمامی شهرها به فیبر نوری متصل شده است.

طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTX) یکی از روش‌های دسترسی به اینترنت ثابت است که به جای تمام یا بخشی از کابل مسی از کابل‌های فیبر نوری بهره می‌برد.

توسعه شبکه فیبرنوری و ایجاد زیرساخت ارتباطی مناسب و دسترسی مردم به ارتباطات پرسرعت، با کیفیت و امن از اهداف اصلی اجرای این طرح بود.

ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در استان ۱۴۰.۳۳ درصد است و بیش از یک میلیون و ۲۲۹ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار در این خطه وجود دارد.

خراسان شمالی حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha