میهمانی ۱۲ کیلومتری شهر غدیر در استان یزد + فیلم

یزد- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد گفت: همزمان با عید غدیرخم برای دومین سال متوالی میهمانی ۱۲ کیلومتری با عنوان شهر غدیر در شهر یزد و برخی از مناطق استان در قالب برپایی موکب‌های فرهنگی و هنری و همراه با پذیرایی متنوع از خانواده‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام " علیرضا نجیمی " روز یکشنبه به مناسبت دهه امامت و ولایت و در آستانه عید سعید غدیرخم در نشستی با خبرنگاران استان افزود: این میهمانی از ساعت ۱۶ الی ۲۳ روز سه‌شنبه پنجم تیرماه در طول خیابان قیام به مسافت حدود یک کیلومتر با برپایی بیش از ۱۰۰ موکب برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری ، ورزشی و پذیرایی از مردم و خانواده‌ها همگی به صورت خودجوش و مردمی است و برای بزرگداشت عید سعید غدیرخم نیز ویژه برنامه‌های مناسب برای تمامی اقشار از میدان بعثت تا چهار راه شهدا پیش‌بینی شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مهم دیگر به مناسبت عید غدیر خم در شهرستان یزد، تهیه و توزیع بیش از ۴۰ هزار وعده غذا بین شرکت کنندگان در برنامه میهمانی شهر غدیر است که با همکاری برخی مراکز نیکوکاری و خیران تامین می‌شود.

نجیمی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف مردم از طرح میهمانی شهر غدیر استقبال کردند یادآور شد: امسال برای گسترش برنامه‌ها و رفاه حال مردم ولایتمدار، تمامی تمهیدات لازم فراهم است و مشکلی وجود ندارد.

وی به دیگر برنامه‌های بزرگداشت غدیرخم اشاره کرد و گفت: راه اندازی شادمانه غدیر در پردیس فرهنگی یزد (ترمینال قدیم) به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری همراه با خطبه خوانی غدیر و ترویج زیارت غدیریه از امام هادی(ع) انجام می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد از دیگر برنامه‌های مهم این مناسبت را اقامه نماز عید همزمان با صبح روز عید در حسینیه امیر چقماق ذکر کرد که این برنامه به همت آیت الله احمدی فقیه یزدی از علمای برجسته استان در سالیان اخیر احیاء شده است.

نجیمی همچنین به اهمیت احیای عید مباهله در بیست و چهارم ماه ذی‌الحجه اشاره کرد و گفت: علاوه بر اهمیت این عید بزرگ شیعیان و افزوده شدن به روزهای شادی عید قربان تا عید غدیر، امیدواریم یزدی‌ها که در برپایی مراسم‌های عزاداری نام‌آور هستند در برگزاری مناسبت‌های شاد دینی نیز سرآمد باشند.

عید غدیرخم برابر است با ۱۸ ماه ذی‌الحجه که یادآور ابلاغ پیام امامت و ولایت از سوی پیامبر اکرم(ص) به تمام مسلمانان جهان است، در این روز بزرگ رسول گرامی اسلام(ص) به امر الهی در مسیر بازگشت از مراسم حج در محلی به نام غدیر خم حضرت علی(ع) را به عنوان وصی و جانشین بعد از خود به همگان معرفی کردند.

انتصاب حضرت علی(ع) به امامت در روز غدیر خم ادامه رسالت مهم پیامبر گرامی اسلام (ص) بود، عید سعید غدیرخم را عیدالله اکبر و عید آل محمد(ص) هم گفته‌اند که از جایگاه بسی عظیم برخوردار است به طوری که اعمالی متفاوت از سایر اعیاد برای آن توصیه شده است.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha