تحلیلگر مسائل سیاسی: راه شهید رییسی با انتخاب درست ادامه پیدا می‌کند

شهرکرد- ایرنا- تحلیلگر مسایل سیاسی و بین‌المللی با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم و شهید آیت‌الله رییسی گفت: راه شهید رییسی با انتخاب درست در انتخابات ریاست جمهوری ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی مهرانفر عصر یکشنبه در همایش حمایت از سعید جلیلی که در حسینیه اعظم شهرکرد برگزار شد، افزود: با شکل‌گیری انقلاب اسلامی،بیداری در ایران و منطقه شکل گرفت و هر چند دنیا در برابر ایران ایستاد و جنگ نظامی و تحریم علیه کشور به کار بست ولی موفقیتی برای توقف انقلاب اسلامی به دست نیاورد.

وی با اشاره به اهمیت موقعیت جغرافیایی و ثروت‌های خدادادی کشور افزود: ما باید در منطقه‌ای که در اختیار داشتیم تولید قدرت می‌کردیم و این مهم با انقلاب اسلامی محقق شد.

این تحلیلگر مسایل سیاسی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب ایدئولوژیک بر محور ولایت‌ است، تصریح کرد: امروز ایران اسلامی به اندازه‌ای قدرتمند شده است که دشمن جرات تعدی به آن را ندارد.

وی با بیان اینکه ایران به قدرت بازدارندگی دست پیدا کرده است، افزود: فاصله قدرت نظامی ما با غرب زیاد شده و سلاح ایرانی در جنگ‌ها تعیین‌کننده است.

مهرانفر با تاکید بر اینکه باید قدر داشته‌های خود را بدانیم و با بی‌تدبیری این داشته‌ها را از دست ندهیم، گفت: تداوم راه شهید رییسی می‌تواند در حفظ این داشته‌ها مهم باشد.

این تحلیلگر مسایل سیاسی به دستاوردهای دولت آیت‌الله رییسی اشاره کرد و گفت: بالاترین نرخ بیکاری با ۱۳.۲ درصد مربوط به دولت قبل است که در دولت سیزدهم به ۸.۸ درصد رسید که کمترین میزان بیکاری در کشور در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

وی احیای کارخانه‌ها و رونق تولید را از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: واحدهای راکد از جمله هپکو با نگاه و حمایت آیت الله رییسی احیا شدند و به چرخه تولید بازگشتند.

مهرانفر تصریح کرد: همچنین در این دولت در حوزه راهسازی، نفتو پالایشگاه، بهبود روابط خارجی از جمله تعامل با کشورهای عربستان، مصر و بحرین و سایر بخش‌ها به موفقیت‌های بسیاری دست یافتیم که اینها به برکت اخلاص و معامله با خدا بود.

وی با بیان اینکه ۲ نگاه در کشور وجود دارد که یکی خودباوری و دیگری نگاه به کدخدا است، افزود: برخی در این کشور به مذاکره قائل هستند که تاکنون هم جواب نداده و نتیجه آن بیکاری بالا، رشد اقتصادی منفی و تورم هزار درصدی بوده است.

این فعال سیاسی به توانمندی‌ها و کارنامه سعید جلیلی نیز اشاره کرد و گفت: زمانی‌که سعید جلیلی مسئولیت پرونده هسته‌ای کشور را برعهده گرفت این پرونده ویران بود اما با تجربه سیاسی که داشت هیچ‌گاه به غرب امتیاز نداد.

وی ادامه داد: سعید جلیلی این اعتقاد را داشت که مذاکره با آمریکا مذاکره با شیطان است و در وهله بعد اعتقاد به مذاکره گام به گام داشت و در آخرین دور مذاکرات که قبل از انتخابات دولت یازدهم بود در برابر آمریکا ایستاد چون آنها به مذاکرات گام به گام قائل نبودند.

این تحلیلگر مسایل سیاسی با اشاره به اهمیت موقعیت جغرافیایی ایران در جهان گفت: به گفته تحلیلگران غربی، ایران در قلب دنیا قرار دارد و هر کس بتواند بر این سرزمین تسلط پیدا کند می‌تواند به قدرت برسد از همین رو ایران همواره مورد طمع کشورهای دنیا قرار داشته است.

مهرانفر افزود: حال که خداوند مقدر کرده تا در مهمترین نقطه این کره خاکی زیست کنیم باید قدر این موقعیت را بدانیم و از موقعیت و ثروتی که در اختیار داریم تولید قدرت کرده و هوشمندانه عمل کنیم.

به گزارش ایرنا، شورای نگهبان اسامی ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که براساس حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف با یکدیگر رقابت می‌کنند.

چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری هشتم تیر ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha