فعال سیاسی: حضور پرشور مردم در انتخابات آغازی برای توسعه است

شهرکرد- ایرنا- فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حضور پرشور مردم در رویداد سیاسی هشتم تیرماه آغازی برای توسعه ایران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرزاد نعمتی شامگاه سه‌شنبه در جمع حامیان مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: به پزشکیان رای بدهید و گام به گام همراه او در دوران ریاست جمهوری به گفت وگو با قشرهای مختلف بنشینیم و راهی برای برون رفت از بحران‌های مختلف بیابیم.

وی افزود: مهمترین رقبای پزشکیان، امروز رقیبان او در ستادهای مخالف نیستند، بلکه کسانی هستند که به هر دلیلی به حق یا ناحق با صندوق‌های رای قهر کرده‌اند و تصور می‌کنند از صندوق‌های رای تغییر مثبتی حاصل نمی‌شود.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: هیچ راه دیگری برای ایران جز اصلاحات و رفع تدریجی مشکلات وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هزینه‌های هر روشی به جز اصلاحات بسیار زیاد است، ادامه داد: کسانی که این روش‌ها را توصیه می‌کنند به طور معمول در آن سوی آب‌ هستند و دغدغه آن‌ها مردم نیست.

نعمتی افزود: جامعه ملتهب و ناراضی در یک دوگانه بسیار دشوار قرار دارد، تصور غلطی شکل گرفته که راه سعادت این کشور نابودی دولت است.

وی افزود: در گذشته این سوال مطرح بود که چه کسی باید حکومت کند اما در دنیای جدید این سوال مطرح می‌شود که مهم نیست چه کسی حکومت می‌کند بلکه مهم این است که چگونه حکومت (عادلانه، دموکراتیک و توسعه گرایانه) می‌کند.

نعمتی اضافه کرد: امروز برای حکومت به انسان‌های پاک‌دامن، پاک‌دست، راست‌گو، عدالت‌خواه نیاز است که همه این ویژگی‌ها به صورت ویژه در وجود مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه مسعود پزشکیان کمترین وعده انتخاباتی را به مردم داده است، گفت: بسیاری از نامزدها وعده‌هایی به مردم داده‌اند که برخی از آن‌ها عملیاتی نمی شود.

نعمتی گفت: بسیاری از سیاست‌مداران ما وعده‌هایی داده اند و هیچ وقت به آن‌ها را عمل نکردند.

فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دروغ نمی‌گوید، پاک‌دست است و کوچک‌ترین لکه فساد اقتصادی، اخلاقی و مالی در کارنامه ایشان وجود ندارد و طرف‌دار گفت و گو است و می‌پذیرد که مشکلات پیچیده و راه‌حل ساده برای بحران‌های پیچیده وجود ندارد.

نعمتی تاکید کرد: قرار نیست نه مسعود پزشکیان و نه فرد دیگری برای برون رفت از مشکلات کشور معجزه کند بلکه تنها با اتحاد و همدلی در کنار هم می‌توانیم به یک گفت وگوی ملی تن بدهیم.

وی تاکید کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات و حضور در پای صندوق‌های رای و اصلاحات است.

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر آرزوی ما ایرانی آزاد، دموکراتیک و توسعه یافته است تنها این آرزوها از راه صندوق‌ها تحقق می‌یابد.

نعمتی ادامه داد: انتخابات راه و معبری برای گفت وگوی اجتماعی است.

وی گفت: شاید برخی از مردم از سکوت مسعود پزشکیان ناراحت بودند، شاید در مناظره‌ها انتظار می‌رفت این نامزد چهاردهمین دوره انتخابت ریاست جمهوری به صورت طوفانی و حرف‌های رادیکال در مقابل حریفان خود ظاهر شود اما ایشان سکوت کردند چون ایشان معتقد به گفت وگوی کارشناسان است.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور ایران جمعه هشت تیرماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد، در این دوره مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و مسعود پزشکیان برای جایگاه ریاست‌جمهوری رقابت می‌کنند.

رئیس‌جمهور پیشین ایران، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ بعد از افتتاح سد قیزقلعه سی در منطقه خداآفرین آذربایجان شرقی در سانحه سقوط بالگرد به شهادت رسید.

براساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی، معاون اول او محمد مخبر از فردای همان روز و به مدت ۵۰ روز به عنوان مسئول اداره دولت آغاز به کار کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha