زیرساخت‌های ۲۷ سایت مسکن در خراسان جنوبی آماده شد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۵۰ سایت نهضت ملی مسکن در این استان گفت: زیرساخت‌های آب، برق و گاز در ۲۷ سایت آماده شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت شامگاه یکشنبه در حاشیه سفر به شهرستان فردوس گفت: طبق رایزنی‌ها با وزارت راه و شهرسازی و سازمان نوسازی مدارس کشور شاهد احداث مدرسه و نمازخانه در این سایت‌ها خواهیم بود.

وی افزود: در ۱۲ سایت نیز کارهای اولیه برای کلنگ زنی احداث نمازخانه، مسجد و مدرسه انجام شده است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: وسعت شهر فردوس یک هزار و ۳۰۰ هکتار است و در همین ۳۳ ماه دولت سیزدهم ۴۵۰ هکتار از اراضی حریم وارد محدوده شهری شده که یک سوم شهر فردوس را شامل می‌شود.

وی گفت: تامین آب، برق و گاز ۴۲۶ واحد طرح نهضت ملی مسکن در سایت ۱۷ هکتاری فردوس انجام شده و در آستانه تکمیل شدن است.

قناعت به افتتاح سالن چند منظوره شهید محمد امین صمدی فردوس در این سفر اشاره کرد و افزود: این پروژه از سال ۱۳۹۰ تا قبل از دولت سیزدهم ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما در دو سال اخیر با پیگیری‌های مدیران ۷۰ درصد پیشرفت کرد و امروز افتتاح شد.

وی گفت: مساحت این سالن ورزشی ۲ هزار و ۷۰۰ متر مربع است که با هزینه کرد ۲۷۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

استاندار خراسان جنوبی از آغاز عملیات اجرایی مدرسه ۶ کلاس سایت ۱۷ هکتاری فردوس و احداث نمازخانه در این سایت نیز خبر داد.

همچنین وی در جلسه برنامه ریزی اجلاسیه شهدای جهادگر که قرار است ۱۳ شهریور در فردوس برگزار شود، گفت: احیای حرکت‌های مردمی و خودجوش یکی از کارهای ارزشمند در زمینه فرهنگی است که شهریور سال ۱۳۴۷ به همت مقام معظم رهبری در فردوس آغاز شد.

قناعت اظهار کرد: زحمات زیادی برای برگزاری این اجلاسیه در سال‌های گذشته انجام و موجب رضایت مردم شد.

وی با بیان اینکه این اجلاسیه با همدلی مسئولان در شهرستان فردوس برگزار می‌شود افزود: این مراسم فرصتی برای معرفی شهرستان فردوس و استان خراسان جنوبی در سطح ملی است که باید از این فرصت استفاده کرد.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه حرکت‌های جهادی نباید کمرنگ شوند عنوان کرد: افرادی با تفکر بسیجی و جهادی بعد از دفاع مقدس، روحیه جهادی را در جامعه تازه نگهداشتند.

وی بر زنده نگهداشتن روحیه جهادی تاکید کرد و گفت: آیت الله رئیسی نیز روحیه جهادی، رصد میدانی و در میدان بودن و سعه صدر را سرلوحه کارهای خود داشت.

قناعت با اشاره به اندیشه و کردار شهیدان بهشتی، رجایی و رئیسی، گفت: مردمی بودن، سعه صدر و حرکت‌های جهادی در رأس اقدامات این شهدای نظام است و امروز مصداق بازر این ویژگی‌ها، همین شهیدان ما هستند.

وی با اشاره به تشییع باشکوه شهید جمهور در استان‌های مختلف کشور از جمله بیرجند گفت: مراسم یادبود این شهدا در واقع نشان دهنده ارادت مردم و آغازی برای ارائه یک الگوی عالی حرکت‌های جهادی و ولایت محور است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: آیت الله رئیسی با شهادت خود حین خدمت به مردم نگذاشت حرکت‌های جهادی کمرنگ شود.

وی با اشاره به برگزاری اجلاسیه حرکت‌های جهادی در فردوس گفت: دلیل برگزاری این اجلاسیه‌ها نشان دادن ارادت مردم و آغازی برای ارائه الگوی مدیریت ولایت محور و مردمی است.

قناعت با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در ۳۳ ماه گذشته افزود: تورم سالانه در تیرماه و زمانی که آیت الله رئیسی دولت را تحویل گرفت، ۴۴.۲ درصد بود و اردیبهشت امسال به ۳۷ درصد رسید یعنی تورم ۷.۲ درصد کاهش یافت.

وی بیان کرد: یکی از موضوعات مهم کشور تازگی و زنده نگهداشتن روحیه جهادی است و یکی از کارهای ارزشمند در زمینه فرهنگی، احیای حرکت‌های مردمی و خودجوش است که شهریور سال ۱۳۴۷ به همت مقام عظمای ولایت در شهرستان فردوس آغاز شد.

استاندار خراسان جنوبی، فلسفه اصلی برگزاری اجلاسیه فردوس را زنده نگهداشتن روحیه جهادی عنوان کرد و گفت: باید تلاش شود این اجلاسیه هر سال باشکوه تر از سال گذشته برگزار شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha