۴ تیر ۱۴۰۳، ۹:۱۸
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85518409
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه اردبیل: وظیفه ائمه جمعه بیان شاخص‌های اصلح است

اردبیل - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: وظیفه ائمه جمعه بیان شاخص‌های اصلح بودن است و حق جانبداری از فرد خاص را ندارند.

به گزارش ایرنا ، بنا به اعلام روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، با توجه به مراجعات عدیده هموطنان عزیز به حضرت آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، جهت تعیین فرد اصلح برای ریاست جمهوری، ایشان اظهار داشتند: وظیفه ائمه جمعه بیان شاخص های اصلح بودن است و حق جانبداری از فرد خاص را ندارند.

آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های ۲۸ خردادماه با اشاره به انتخابات پیش رو شاخص‌های رئیس‌جمهوری در تراز انقلاب اسلامی را تبیین کرد و گفت: در خصوص انتخاب رئیس جمهور شایسته اولاً به برنامه او نگاه کنید چقدر علمی و عملی است. ثانیاً به اطرافیان او نگاه کنید چون اطرافیان بهترین آیینه برای نمایش افکار خود کاندیداست.

امام جمعه اردبیل ولایتمداری را سومین ویژگی رئیس‌جمهور تراز عنوان کرد و افزود: رئیس‌جمهور در اموری که از وظایف رهبری است از جمله در سیاست‌های کلان کشوری در سیاست خارجی اجتهاد مقابل نص نکند.

وی اضافه کرد: اگر دیدید طرفداران یک کاندیدا علیه کاندیدای دیگر فحش و بد و بیراه و تهمت می‌زند و تخریب می‌کنند به خود آن کاندیدا اصلاً رای ندهید ، ممکن نیست طرفدار بدون اذن کاندیدا اقدام به فحاشی نماید شخص فحاش به درد کشور ما نمی‌خورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: به شخصی رای بدهید که مبتلا به روزمرگی نشود یعنی از اصلاح امور مایوس نباشد و برای تمام شئون کشور برنامه عملی داشته باشد.

آیت‌الله عاملی به شهروندان توصیه کرد به شخصی رای بدهند که حریت داشته باشد ، به فکر دور دوم نباشد و به خاطر دور دوم منافع ملی و مصالح کلان کشور را زیر پای خود نگذارد.

امام جمعه اردبیل همچنین گفت: به کسی رای بدهید که بتواند فراجناحی عمل کند ، انسان‌های قابل، شایسته و صاحب تدبیر را از هر جناحی بپذیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha