۴ تیر ۱۴۰۳، ۹:۴۸
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85518434
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

جشن‌ غدیر در ۳۸۳ بقعه متبرکه گیلان

۴ تیر ۱۴۰۳، ۹:۴۸
کد خبر: 85518434
جشن‌ غدیر در ۳۸۳ بقعه متبرکه گیلان

رشت - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در۳۸۳ بقعه متبرکه استان خبر داد.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به مناسبت عیدسعید غدیر فضاسازی، آذین بندی و زیباسازی محیط پیرامون بقاع متبرکه توسط مراکز افق بقاع متبرکه انجام شده‌است.

وی با اشاره به برگزاری ۳۵ محفل انس با قرآن کریم در دهه ولایت در بقاع متبرکه گیلان اضافه کرد: مراسم عیدغدیر با حضور سادات و علمای منطقه در شب و صبح عید غدیر برگزار می‌شود و برپایی آئین غبارروبی امامزادگان با حضور مسئولان و اصناف از دیگر برنامه‌های بقاع متبرکه در این ایام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان بیان کرد: جُنگ معارفی، ایستگاه‌های صلواتی و ضیافت غدیر با کمک خیرین و عوائد موقوفات و برگزاری برنامه‌های گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی از دیگر برنامه‌ها به مناسبت عید سعید غدیر در استان است.

وی با بیان اینکه در روز عیدسعید غدیر پخت و توزیع غذای نذری در ۴۳ بقعه شاخص گیلان انجام می‌شود افزود: تجلیل از سادات خادم در برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه، اجرای مراسم عهد اخوت و برادری در آستان مقدس امام‌زادگان، قرائت خطبه غدیر و پذیرایی از مهمانان از محل موقوفات و کمک‌های مردمی در ایستگاه‌های صلواتی از دیگر برنامه‌ها به مناسبت عید غدیر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان بیان کرد: با توجه به در پیش بودن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ظرفیت برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه در دهه ولایت و مبلغان برای افزایش مشارکت در این عرصه مهم استفاده می‌شود.

۱۸ ذی الحجه عید غدیر خم عید وحدت و همدلی از بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha