۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۵
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85518467
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شور انتخاباتی در  ایران کوچک برای خلق حماسه ای دیگر

کرج - ایرنا - وقوع حادثه تلخ و ناگوار سانحه بالگرد شهید جمهور آیت الله رئیسی و همراهان شهیدش، عقربه زمان برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را حدود یکسال به جلو کشید اما این بار نیز مردم ولایتمدار و شهید پرور استان البرز یا به تعبیر رهبر معظم انقلاب "ایران کوچک " با درک حساسیت موقعیت تمام قد خود را برای خلق حماسه دیگر آماده کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، شهادت آیت الله رئیسی و همراهان شهیدش حزنی بزرگ بر دل ملت ایران کاشت، اندوهی که میلیون ها، انسان قدرشناس را از گوشه و کنار کشور از جمله استان البرز را به پایتخت کشاند تا به پاس هزاران خدمت بی منت ، شهید جمهور و همراهانش را تا بهشت ابدی مشایعت کنند.

این حماسه حضور مردم نیز در کتاب قطور حماسه های تاریخی ملت ایران ثبت و ضبط شد و اینک نیز در استمرار راه شهید جمهور و هزاران شهید راه افتخار و آزادگی ایران اسلامی ، رویداد دیگری در حال رقم خوردن است که رمز و نام آن "انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری اسلامی ایران" است.

بنابراین می توان گفت که حماسه دوم پس از تشییع شهدای خدمت، انتخابات ریاست جمهوری است که میدان دیگری برای افتخار آفرینی پیش روی ملت ایران قرار داده است، میدانی که اتحاد و همدلی با مشارکت بالای مردم باید در مقابل دیدگان جهانیان به نمایش گذاشته شود.

اینک ۶ نفر از رجال و سیاستمداران کشور با کارنامه ها عملکردی در حوزه های مختلف کاری وارد میدان شده اند تا خود را به بوته انتخاب و تصمیم گیری عمومی سپرده و در صورت انتخاب سکان امور را به دست گیرند.

برگزاری مناظره های تلویزیونی و حضور نامزدهای انتخاباتی در استان ها اینک مجالی فراهم کرده تا مردم بتوانند با آگاهی بیشتری دست به انتخاب بزنند.

در این میان مردم استان البرز طی روزهای اخیر ضمن رصد مناظره ها ، شاهد حضور تعدادی از نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری و نمایندگان آنان در این استان بودند و اکنون شور و حال خاصی در ایران کوچک به وجود آمده است.

البرز یا سرزمین اقوام ایرانی این روزها شاهد یارگیری ستادهای انتخاباتی نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری است و همین امر موجب شده تا سکوت روزهای نخست تبلیغاتی شکسته شود و مردم در کوچه و بازار به نقد و بررسی مناظره ها و سخنان نامزدهای ریاست جمهوری بپردازند.

بنابراین شور انتخاباتی برای سپردن سکان اجرایی کشور به نهمین رییس جمهور با رویکرد جدیدی شکل گرفته بدان معنا که به جهانیان ثابت شود ایران اسلامی که خود الگویی از انسجام و وحدت ملی است به رغم اندوه حادثه شهدای خدمت دست از تلاش برای توسعه برنداشته و همچنان با اتکا بر ظرفیت های داخلی برای پیشرفت و توسعه در داخل و حتی خارج از کشور پیش می رود.
از سوی دیگر سکاندار اجرایی کشور زمانی قدرت برای چانه زنی در عرصه بین الملل خواهد داشت که پشتوانه مردمی آن هم با حضور حداکثری در پای صندوق های رای داشته باشدو این نکته مورد تاکید کارشناسان و حتی هواداران نامزدهای انتخاباتی است.

شور انتخاباتی در  ایران کوچک برای خلق حماسه ای دیگر

آنچه امروز در ستادهای نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می توان استنباط کرد، شور انتخاباتی مردم است که در قالب هواداری از نامزدهای مختلف خودنمایی می کند

نکته مهم اینکه مردم با بی توجهی به القائات دشمنان، افتخاری دیگر برای کشور به ثبت خواهند رساند چنانچه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند:در منطق اسلام، اداره امور مردم و جامعه، با هدایت انوار قرآنی و احکام الهی است. در قوانین آسمانی و الهی قرآن، برای مردم شأن و ارج معیّن شده است؛ مردم هستند که انتخاب می کنند و سرنوشت اداره کشور را به دست می گیرند. این مردم سالاری، راقی ترین نوع مردم سالاری ای است که امروز دنیا شاهد آن است؛ زیرا مردم سالاری در چارچوب احکام و هدایت الهی است. انتخاب مردم است، اما انتخابی که با قوانین آسمانی و مبرّای از هرگونه نقص و عیب، توانسته است جهت و راه صحیحی را دنبال کند."

انتخابات آزمون بزرگ برای ملت ایران

نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج نیز درخطبه های نماز جمعه هفته گذشته این کلتنشهر گفت : انتخابات ریاست جمهور بسیار مهم است و آزمون بزرگی سر راه ملت مسلمان ایران قرار دارد.

آیت الله « سید محمد مهدی حسینی همدانی » افزود: دشمنان به دنبال ایجاد مانع بر سراه پیشرفت ملت ایران هستند و باید دست به یک انتخاب خوب زد.

افزایش سطح مشارکت نشانه اقتدار نظام اسلامی است

«مرتضی ولی پوری» رییس ستاد انتخابات استان البرز گفت: افزایش سطح مشارکت نشانه اقتدار نظام اسلامی است و همه ما موظف هستیم که برای جذب حداکثری تلاش نموده و در این میان ستادهای انتخاباتی نقش مهم و برجسته ای دارند.

وی گفت: رعایت اخلاق و انصاف و نیز حفظ قوانین تبلیغاتی و رفتار صحیح انتخاباتی مورد تأکید بوده و از همه عموم مردم شریف استان تقاضا داریم که در هشم تیرماه با حضور در پای صندوق های رای حماسه ای دیگر خلق نمایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: مدارک مورد نیاز برای اخذ رأی در انتخابات ریاست جمهوری ارائه دو مدرک هویتی شامل شناسنامه و کارت ملی است.

ولی پوری ، با اشاره به آمادگی استان البرز برای برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: پس از دستور وزیر کشور در تاریخ ششم خرداد ماه، همزمان با سراسر کشور روند اجرایی انتخابات به طور رسمی در استان البرز شروع شده است.

وی افزود: براساس چهار مولفه‌ مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت که مقام معظم رهبری در انتخابات مجلس شورای اسلامی و در جمع مسوولان در سال گذشته مطرح کردند، بحث انتخابات در استان رصد شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس جلسات متعددی در سطح استان با حضور استاندار، فرمانداران و عوامل مرتبط و دستگاه‌های ذیربط با حضور اعضای ستاد انتخابات برگزار شده و تمهیدات لازم برای چیدمان و جانمایی شعب صورت گرفته است.

همراهی ۲۵ هزار عوامل اجرایی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در البرز

ولی پوری بیان کرد: بیش از ۲۵ هزار نفر عوامل دست اندرکار در امر انتخابات اعم از اجرا، نظارت، بازرس، نماینده، فرماندار و همکاران انتظامی روند اجرایی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را بر عهده دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: در ارتباط با هم افزایی و مشارکت حداکثری، جلسات متعدد و مختلفی با گروه‌های سیاسی احزاب، جریانات، اصناف، دانشگاهیان و بسیج برگزار شده و کمیته‌های مختلفی در ارتباط با مشارکت حداکثری تشکیل شده‌ است.

وی بیان کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره به دنبال دلسرد کردن و کاهش حضور مردم در انتخابات هستند، بنابراین در این خصوص مسوولیت همه ما و اصحاب رسانه برای آگاهی بخشی و تشویق مردم به مشارکت دو چندان است. بنابراین باید تلاش کنیم که حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات مانند آنچه که در گذشته شاهد بودیم در این دوره هم اتفاق بیافتد.

شور انتخاباتی در  ایران کوچک برای خلق حماسه ای دیگر

یک هزار و ۳۴۴ شعبه آماده رای گیری در البرز شد

ولی پوری ادامه داد: یک هزارو۳۴۴ شعبه با ترکیب یک هزارو۲۳۵ شعبه ثابت ، ۱۰۹ شعبه سیار که حدود یک هزارو۱۰۸ شعبه شهری و ۲۳۶ شعبه روستایی است، آماده اخذ رأی از مردم استان در روز انتخابات هستند. با توجه به اینکه جانمایی شعب بر عهده عوامل اجرایی و نظارت‌ است، جانمایی و اختصاص صندوق‌های شعب توسط هیأت‌های اجرایی و نظارت انجام شده است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رییس جمهور اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha