۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۱۰
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85517419
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

انتخابات حاصل مجاهدت امام خمینی (ره) و شهدا است

کرج - ایرنا - رئیس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی با بیان اینکه انتخابات یک حق مسلم برای مشارکت مردم در نوشت کشور است ، گفت : این رویداد مهم سیاسی حاصل مجاهدت های امام خمینی (رة) و شهدای والامقام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدعلی ابراهیم‌زاده موسوی روز یکشنبه در نشست با نمایندگان دانشگاهیان استان البرز افزود: برای اولین بار در تاریخ کشور این فرصت را امام (ره) و شهدا در اختیار مردم قرار دادند که حق انتخاب برای خودشان داشته باشند و برای سرنوشت سیاسی کشور همه تصمیم گیری کنند .

وی گفت: بر این اساس باید برای حضور در انتخابات احساس مسوولیت کنیم و با در این عرصه به خوبی نقش آفرینی داشته باشیم.

رئیس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی  اظهار کرد: امروز اثرات انقلاب اسلامی در دنیا به جایی رسیده که جهان وارد یک نظام جدید قطب بندی شده است.

وی افزود: ما به عنوان دانشگاهیان و فرهنگیان جامعه برای ورود به انتخابات باید وظیفه‌مان را انجام دهیم و همه باید احساس تکلیف کنیم .

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه باید فردی انتخاب کنیم که با مبانی امام و تفکرات ایشان سازگاری داشته باشند، خاطر نشان کرد: در کشور ما دموکراسی حاکم است و شاهد مثالش هم حضور افرادی که از اول انقلاب تاکنون در خط و مشی انقلاب اسلامی و اهداف مبانی انقلاب اسلامی نبودند ولی به دلیل آزادی و دموکراسی حاکم که امام خمینی (ره ) ایجاد کرده بود بر سر کار آمدند.

وی گفت: دموکراسی و حق انتخاب مردم موجب شد تا جامعه اسلامی به رشد و بلوغ فکری برسد اکنون هم جامعه در حال رشد و بلوغ فکری است و هر کسی با هر عقیده و گرایشی در این جغرافیای سیاسی و فضای اعتقادی زندگی می‌کند حق انتخاب دارد.

موسوی با بیان اینکه باید تبیین کنیم که چقدر این حق مهم است، ادامه داد: وظیفه ما هم پاسداری از این حق است و نظام اسلامی هم از این حق پاسداری و به نسل‌های بعدی منتقل می‌کند؛ اشاعه این فرهنگ نیاز به مشارکت همه آحاد جامعه دارد.

وی در خصوص مشخصات فرد اصلح ، عنوان کرد: کسی که انتخاب می شود باید از نظر خاستگاه فکری ، تفکر منطبق بر مبانی و تفکر امام خمینی رحمت الله و مشی رهبر معظم انقلاب داشته باشد.

موسوی خاطر نشان کرد: رییس جمهوری که با این مبانی فکری کشور انتخاب شود باید توانایی این را داشته باشد تا کشور را به جلو ببرد و موجب رونق ، پیشرفت و اقتدار کشور در همه زمینه‌ها شود؛ مهم‌تر از همه تاثیرگذاری و سهم‌گیری از کشور در این برهه از تاریخ را باید بتواند انجام دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha