انگشت‌هایی که برای اولین بار رنگی می‌شود

زاهدان - ایرنا - شور و شوق رای اولی‌ها برای حضور پای صندوق‌های رای، حال و هوای دیگری به انتخابات بخشیده و بیانگر این واقعیت است که پیر و جوان پایبند واقعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

به گزارش ایرنا، ۲ روز دیگر تا انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری باقی مانده است. انتخاباتی که به عقیده بسیاری از مردم حتی یک رای تاثیر خود را در سرنوشت کشور خواهد گذاشت. صحبت از انتخابات در همه جا نقل مجالس و محافل است و همه مردم از اقشار مختلف جامعه نظرات متفاوتی برای انتخاب فردی مناسب به یکدیگر ارائه می دهند. تبلیغات گسترده‌ای که هر یک از ستادهای انتخاباتی برای معرفی بیشتر کاندیدای خود انجام داده نشان دهنده شور و هیجان مردم برای انتخاب فرد مورد نظرشان است که قرار است چهار سال سکان کشور را در دست بگیرد.

حضور در انتخابات و رفتن پای صندوق رای قطعا مهر تاییدی بر اهمیت تک تک افراد جامعه و تأثیرگذاری آن ها در سرنوشت کشور دارد، چرا که فرد منتخب که با رای مردم انتخاب خواهد شد کسی است که مشکلات آینده شهر و کشور به دست او مرتفع می شود، شور و شوق رای اولی ها و ذوق آنها برای شرکت در انتخابات بیشتر از هر تبلیغی به چشم می خورد.

رای اولی ها برای حضور یکپارچه در انتخابات خود را آماده ساخته اند که با رفتن به پای صندوق رای در هشتم تیرماه موجبات یاس و ناامیدی دشمنان را فراهم کنند. شاید یکی از ناب ترین حس‌های زندگی برای رای اولی‌ها لحظه‌ای باشد که برای نخستین بار انگشت اشاره شان رنگ انتخاب می‌گیرد و به خود می بالند که به آن حد از بلوغ فکری رسیده اند تا در کنار سایرین در انتخاب سرنوشت ساز کشورشان دخیل باشند.

از میان افراد واجد شرایط رای دادن در سیستان و بلوچستان بیش از ۲۰۰ هزار نفر رای اولی هستند و قطعا مانند همه دوره‌های انتخاباتی دیگر در روز انتخاب رئیس جمهور نیز گل خواهند کاشت.

انگشت‌هایی که برای اولین بار رنگی می‌شود

امیدوارم اولین رای ام جاودانه شود

یکی از رای اولی ها ضمن آمادگی خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تماشای مناظره‌ها باعث شد تا از بسیاری از مسائل کشور آگاه شوم و از طرفی متوجه شوم کدام کاندید بیش از بقیه سعی در آینده سازی و آبادانی کشور دارد، چه کسی دلسوزتر بوده و چه کسی برای منافع شخصی خودش در انتخابات شرکت کرده است.

مرجان سراوانی با اشاره به اینکه با اقتدا به فرموده‌های رهبر انقلاب در انتخابات شرکت می‌کنم ادامه داد: با آن که هنوز هم آن قدر که باید از مسائل سیاسی و اقتصادی آگاهی ندارم اما همین که امسال مانند دیگران در انتخابات شرکت می کنم و حق رأی دارم سبب می شود تا احساس بزرگ شدن کنم.

وی عنوان کرد: حضور در این انتخابات برایم خیلی مهم است و امیدوارم با انتخاب کاندیدای اصلح نخستین رای ای که می‌دهم جاودانه شود و قطعا رای ما جوانان سبب می‌شود به دشمنان نظام و انقلاب نشان دهیم جوانان این سرزمین در هر سن و سالی و در هر برهه‌ای پشت نظام و انقلابشان ایستاده‌اند.

در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو صرف نظر از انتخاب اصلح، حضور حماسی مردم در پای صندوق های رای که به عنوان اعتماد به اصل نظام محسوب می‌شود، موضوع اصلی و مورد تاکید مسوولان نظام است.

پرستو پودینه رای اولی است که در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره اهمیت حضور و مشارکت در انتخابات؛ گفت: همیشه وقتی حضور مردم در انتخابات را می دیدم دوست داشتم که من هم بتوانم در این جریان عظیم معنوی حضور داشته باشم و معتقد هستم با شرکت در انتخابات دین خود را نسبت به انقلاب و خون شهیدان ادا می‌کنم.

وی هدف از شرکت در انتخابات را سربلندی ایران ذکر کرد و افزود: شرکت در انتخابات و حضور در پای صندوق‌های رأی یک چیز را به جهانیان ثابت می‌کند که مردم با وجود همه مشکلاتی که دشمنان سعی دارند برای جمهوری اسلامی به وجود بیاورند به انقلاب و ولی فقیه خود علاقه‌مند هستند و پای آرمان‌های انقلاب خود ایستادگی می‌کنند.

این جوان رأی اولی گفت: من دوست دارم معلم شوم و در آینده به دانش آموزانم درس چگونه شهید جمهور شدن و قدم گذاشتن در مسیر درست انسانیت را بیاموزم.

انگشت‌هایی که برای اولین بار رنگی می‌شود

من به تاثیرگذاری رای ام اعتقاد دارم

محمد سرابندی به عنوان یک رأی اولی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حس خوبی هست که برای اولین بار قرار است در انتخابات شرکت کنم. سال های گذشته همراه پدر، مادر و خواهرم تا پای صندوق های انتخابات می رفتم اکنون خوشحالم که حق رأی دارم و می توانم در سرنوشت کشورم سهیم باشم.

وی خاطرنشان کرد: من به تاثیرگذاری رای که می‌دهم اعتقاد دارم و می‌دانم یک رای من تاثیر خود را در سرنوشت کشور خواهد گذاشت درباره انتخابم با پدر، مادر و معلمانم مشورت کرده ام، همچنین مناظرات را از طریق رسانه ملی و فضای مجازی دنبال می‌کنم تا بتوانم به درستی فرد مورد نظرم برای ریاست جمهوری را انتخاب کنم.

وی با اشاره به اینکه حق رأی سبب می شود تا احساس استقلال و مسوولیت کنم عنوان کرد: من و پدرم در انتخاب فرد مورد نظر برای ریاست جمهوری با یکدیگر اختلاف عقیده داریم به عقیده من رییس جمهور بزرگترین مقام مجری و تعیین‌کننده بسیاری از پیشرفت‌ها و موفقیت‌های کشور خواهد بود به همین دلیل باید بر روی همه مسائل برای انتخاب این فرد تمرکز کرد.

بیشتر بخوانید:

انتظار زنان سیستان و بلوچستانی از رئیس جمهورآینده/ بانوان، بازوان مشارکت حداکثری

در مناظره نمایندگان ستادهای انتخاباتی سه کاندیدای ریاست جمهوری در زاهدان چه گذشت؟

رنگ انتخابات بر چهره شهرها؛ از کنشگری در فضای مجازی تا بازار گرم برخی مشاغل

انگشت‌هایی که برای اولین بار رنگی می‌شود

یک‌هزار ۸۳۰ شعبه اخذ رأی در سیستان‌وبلوچستان آماده انتخابات

دبیر ستاد انتخابات سیستان‌وبلوچستان گفت: تعداد شعب اخذ رأی در سیستان و بلوچستان در حال حاضر یک‌هزار و۸۳۰ شعبه اخذ رأی بوده که تعداد ۹۴۷ شعبه اخذ رأی سیار و ۸۸۳ شعبه ثابت است.

عباس ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: حدود ۲۵ هزار رأی اولی برای انتخابات ریاست‌جمهوری در سیستان و بلوچستان واجد شرایط رای دادن هستند و۲ میلیون ۱۳۸ هزار تعرفه اخذ رأی برای استان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی با پنج مدرک هویتی رأی‌گیری انجام می‌شد، تاکید کرد: برای نهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افراد با داشتن شناسنامه دارای کد ملی و کارت ملی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

دبیر ستاد انتخابات سیستان‌ و بلوچستان گفت: رأی‌گیری به‌صورت دستی انجام می‌شود و احراز هویت افراد به‌صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد که برای این منظور ۲ هزار و ۱۳۰ دستگاه احراز هویت در نظر گرفته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha