جوانان پای کار انقلاب؛۱۸۸ هزار واجد شرایط رای دادن درسیستان وبلوچستان رای اولی هستند

زاهدان - ایرنا - امروز نسل جوان و نوجوان سیستان و بلوچستان درحالی پای کار انقلاب آمده که به گفته آنان بویژه رای‌اولی‌ها، مشارکت حداکثری مردم در دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، گفتن «آری» به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایرنا، مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه سیستان و بلوچستان امروز همزمان با سراسر کشور از ساعات اولیه آغاز رای گیری با حضور در شعب اخذ رای در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده تا با حضور خود اقتدار و عظمت ایران اسلامی را به رخ جهانیان بکشند.

در میان همه کسانی که برای حضور در انتخابات ۱۵ تیرماه شرکت می‌کنند رای اولی‌های سیستان و بلوچستان، حس و حال متفاوتی دارند، از حدود یک‌میلیون و ۹۱۹ هزار نفر واجد شرایط در این استان تعداد ۱۸۸ هزار نفر رای اولی هستند و در واقع با مشارکت پیش رو در انتخابات جشن تکلیف سیاسی خویش، را پاس می‌دارند.

در زندگی نسل جوان و نوجوان روزهای خاص و متفاوتی وجود دارد اما امروز جمعه ۱۵ تیرماه همه در یک صف مشترک قرار گرفته و این حضور آگاهانه رای اولی‌های سیستان و بلوچستان در کنار سایر مردم از لحظات اولیه پای صندوق‌های رای برای شرکت در دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، اقتدار ایران اسلامی را به رخ دشمنان نظام کشیده است.

این درحالیست که نسل نوجوان و جوان و رای اولی‌ها در این دور با شور و اشتیاق توصیف نشدنی خود حال و هوایی دیگر به شعب اخذ رای داده و نخستین تجربه مشارکت سیاسی خود را در کنار بزرگترها تجربه می‌کنند؛ اگر چه در کنار رای اولی‌ها، افراد دیگر بویژه کودکان هم به چشم می خورند که انتظاراتی از واجدان شرایط رای دارند.

نسل جوان پای کار انقلاب؛۱۸۸هزار از واجدان شرایط رای دادن درسیستان وبلوچستان رای اولی هستند

حضور پای صندوق‌های رای برای ایران آباد و مستقل

یکی از دختران نوجوان زاهدانی که همراه مادر خود پای صندوق‌ رای در یکی از شعب اخذ رای زاهدان آمده است، گفت: انتظار دارم افرادی که امروز واجد شرایط رای دادن هستند و این رای برای آنان یک حق و تکلیف است آینده ما را در نظر بگیرند و به فردی رای دهند که اگر قرار هست چهار سال سرنوشت کشور را با تک تک این آرا در دست ‌گیرد به فکر منافع ملی، اقتدار نظام و انقلاب باشد.

بهاره سرگزی با بیان اینکه مردم باید برای ایران آباد و مستقل به پای صندوق‌های رأی بروند، تاکید کرد: اگر چه در چهاردهمین دور از انتخابات ریاست جمهوری به علت محدودیت سنی حق رای ندارم؛ اما توقع دارم به جای ما که این آرا حکم حیات را دارد مردم به فکر باشند و فرد اصلح را انتخاب کنند.

سروش بیگی یکی از رای دهندگان زاهدانی در شعبه اخذ رای شهید بهشتی به خبرنگار ایرنا گفت: به عنوان یک رای اولی امروز برای اِدای دِین در انتخابات شرکت کردم تا با انتخابی آگاهانه در سرنوشت خود اثرگذار باشم، امیدوارم مردم به کاندیدی رای دهند که منافع ملت و کشور برایش حایز اهمیت باشد.

یک رای اولی گفت: امیدوارم مردم به کاندیدی رای دهند که منافع ملت و کشور برایش حایز اهمیت باشد و وابسته به غرب نباشد

مبینا جهانیتغ یکی دیگر از رای اولی‌های حاضر در این شعبه اخذ رای ادامه داد: امیدوارم انتخاب مردم رئیس جمهوری باشد که درد مردم را درد خود بداند، با ما صادق باشد و راه شهید جمهورمان را ادامه داد.

وی اظهار کرد: انتخابات در وهله اول یک وظیفه شرعی و در مرحله بعد انتخاب اصلح است که باید همگان به آن توجه کنند، امروز تمام این آرا برای گفتن «آری» به نظام جمهوری اسلامی ایران است تا به همگان بگوئیم ما نسل جوان تا پای جان برای اقتدار و سربلندی کشورمان در تمامی صحنه‌ها ایستاده‌ایم و به نداری رهبر انقلابمان لبیک می‌گوییم.

یعقوب کرد تمندانی تاکید کرد: حضور حداکثری همراه با وحدت، انسجام و همدلی بویژه در سیستان و بلوچستان خار در چشم دشمنان است، گواه این ادعا به شهادت رساندن ۲ مامور نیروی انتظامی در ساعات پایانی اخذ رای در هفته گذشته در جنوب این استان توسط دشمنان است که چشم دیدن مشارکت مردم در صحنه‌های حساس انقلاب مانند انتخابات را ندارند.

وی گفت: هر کس ایران و ایرانی بودن برایش مهم و به فکر اقتدار و عظمت روز افزون کشور باشد قطعا در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهد کرد و با انتخابی اصلح به رئیس جمهوری رای می‌دهد که دل در گرو غرب نداشته و منافع مردم و کشور برایش ارجح باشد.

به گفته دبیر ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان؛ ۲ میلیون و ۱۳۸ هزار تعرفه اخذ رای برای دور دوم انتخابات در استان پیش بینی و به تفکیک بین شعب اخذ رای اختصاص یافته است.

عباس ابراهیمی آخرین جزئیات از برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری را تشریح کرد و گفت: همزمان با سراسر کشور امروز جمعه ۱۵ تیرماه جاری از ساعت هشت صبح فرآیند رای‌گیری آغاز شده و به مدت ۱۰ ساعت ادامه خواهد داشت، براساس قانون بعد از این مدت به تشخیص وزیر کشور امکان تمدید فرآیند رای‌گیری وجود دارد.

وی ادامه داد: در این مرحله واجدان شرایط با ۲ مدرک هویتی شناسنامه و کارت ملی رای گیری را انجام می‌دهند، در این رابطه در دور اول انتخابات ۷۷ درصد از مردم در سیستان و بلوچستان با کارت ملی و ۲۳ درصد هم با شناسنامه رای دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha