۴ تیر ۱۴۰۳، ۲۰:۱۷
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85519317
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

قرارداد مشترک آلمان، فرانسه و لهستان برای تامین موشک‌های کروز

تهران-ایرنا- وزرای دفاع کشورهای آلمان، لهستان و فرانسه روز دوشنبه در نشستی از امضای یک قرارداد مشترک برای تقویت موشک‌های کروز و دوربرد خبر دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، فرانسه، آلمان و لهستان روز دوشنبه از مشارکت برای خرید سلاح‌های دوربرد برای تقویت ظرفیت‌های تسلیحاتی این کشورها خبر دادند.

وزرای دفاع این سه کشور گفتند که مکانیسمی را برای تهیه سلاح های ضربتی دقیق مثل موشک‌های کروز ایجاد خواهند کرد که سایر کشورهای هم بتوانند به این مکانیسم ملحق شوند.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان پس از دیدار با همتایان فرانسوی و لهستانی خود در پاریس و اولین نشست گروه موسوم به مثلث وایمار (Weimar) گفت: کمبود سلاح‌های دوربرد و نقطه‌زن یک نقص جدی کشورهای اروپایی است.

وی افزود: «ما قصد داریم تا پیش نشست سران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در واشنگتن، گروهی از کشورهای اروپایی هم‌فکر را گرد هم بیاوریم تا توافقی برای برطرف کردن این نقص در میان مدت و بلندمدت حاصل شود.

برخلاف موشک‌های بالستیک، موشک‌های کروز در ارتفاع پایینی از زمین پرواز می‌کنند و شناسایی آنها توسط رادار دشوارتر می‌شود.

ذخایر موجود موشک‌های کروز اروپا شامل سامانه های قدیمی و گران قیمتی مانند طوفان سایه بریتانیا، اسکالپ فرانسه و تاروس آلمان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha