رئیس پارلمان لبنان: در صورت حمله اسرائیل به بیروت جنبش امل در کنار حزب‌الله خواهد جنگید

تهران- ایرنا- نبیه بری رئیس پارلمان و رئیس جنبش امل لبنان گفت که در صورت حمله رژیم صهیونیستی به لبنان، این جنبش در کنار حزب‌الله خواهد جنگید.

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا از روسیا الیوم، بری در گفت وگو با این شبکه روسی از تحولات در جنوب لبنان و تشدید تنش بین بیروت و رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد و افزود: یک ماه آینده برای ما سرنوشت‌ساز است.

وی با بیان اینکه من بسیار نگران هستم که اوضاع از کنترل خارج شود، گفت: ما در مرحله حساس و پیچیده‌ای قرار داریم و وضعیت کنونی اطمینان‌بخش نیست.

رئیس پارلمان لبنان، اضافه کرد: من با عاموس هوکشتاین نماینده ویژه جو بایدن در امور خاورمیانه دیدار کردم و منتظر پاسخ وی پس از سفر به تل‌آویو بودم اما این اتفاق نیفتاد و این امر موجب عدم اطمینان به ابتکار عمل آمریکا می‌شود.

بری همچنین گفت: هوکشتاین برای آرام‌سازی اوضاع در مناطق مرزی پیشنهاد کرد که حزب‌الله هشت کیلومتر از مرز عقب‌نشینی کند و در مقابل من هم خواستار عقب‌نشینی هشت کیلومتری ارتش (رژیم) اسرائیل از مرزها شدم.

وی افزود: با وجود نقض قطعنامه شماره ۱۷۰۱ سازمان ملل از سوی (رژیم) اسرائیل، ما همچنان به اجرای کامل این قطعنامه از جمله عقب‌نشینی اسرائیل از اراضی اشغالی لبنان متعهد هستیم.

رئیس پارلمان لبنان در ادامه به سفر چهارشنبه آینده آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان به بیروت اشاره کرد و گفت: من به دلیل تداخل برنامه‌هایم با او دیدار نخواهم کرد.

بری همچنین در ادامه تاکید کرد که مقاومت به قواعد درگیری متعهد است اما رژیم صهیونیستی آن را زیر پا می‌گذارد و سیاست زمین سوخته را در مناطق مرزی دنبال می‌کند.

رئیس جنبش امل لبنان، گفت: ما در خاک لبنان می‌جنگیم اما اگر حمله زمینی (رژیم) اسرائیل رخ دهد، ما با آمادگی کامل در خط مقدم و در کنار حزب‌الله خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، از ابتدای عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین در نوار غزه علیه نظامیان اشغالگر، مقاومت اسلامی لبنان نیز با هدف درگیر کردن بخشی از توان نظامی اشغالگران عملیات گسترده‌ای را در شمال فلسطین اشغالی آغاز کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی با اذعان به تأثیرات ضربات سخت رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان به شمال فلسطین اشغالی اعلام کرده‌اند که عملیات حزب الله به جنگ فرسایشی و درهم کوبیدن شهرک‌های صهیونیست نشین در این منطقه تبدیل شده است.

بهره گیری حزب الله لبنان از تسلیحات مدرن، سلاح‌های ضد زره و دقیق، باعث رعب و وحشت در میان اشغالگران شده و بخش اعظم شهرک‌های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی تخلیه شده‌اند.

به گفته کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی، حزب الله لبنان به تنهایی نیمی از توان ارتش این رژیم را در جبهه شمال درگیر کرد و مانع از حضور قدرتمندانه ارتش اشغالگر در جبهه جنوب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha