۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۳۹
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85519553
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۲ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان تکمیل و بهره‌برداری شد

خرم‌آباد - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۱۱۲ طرح بهداشتی و درمانی در این استان در دولت سیزدهم تکمیل و بهره‌برداری شده است.

به گزارش ایرنا، دکتر بهرام دلفان روز سه شنبه در آیین جشن عید غدیر در دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: این طرح ها با مساحت ۱۶۷ هزار متر مربع اجرا شده که در تاریخ دانشگاه علوم پزشکی لرستان بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به اجرای سه طرح بیمارستانی در لرستان اظهار کرد: در سطح ملی نیز پوشش های بیمه ای، طرح های غربالگری و طرح بیمه رایگان کودکان زیر هفت سال، رونمایی از ۲ واکسن جدید و اضافه شدن ۱۶ هزار تخت از اقدامات دولت سیزدهم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: اکنون ۵۰ طرح بهداشتی درمانی در حال انجام است که با تکمیل شدن این طرح ها بخش بزرگی از مشکلات بهداشت و درمان این استان برطرف خواهد شد.

دلفان با بیان اینکه در دولت سیزدهم کارگاه بزرگ سازندگی نظام سلامت در استان ایجاد شد، اضافه کرد: بیش از ۱۰۰ طرح بهداشتی در لرستان انجام شده است.

وی با بیان اینکه چهار کلینیک ویژه و تخصصی در این استان ایجاد شد، ادامه داد: در این مدت چهار دستگاه سی تی اسکن در مراکز درمانی استان نصب و راه اندازی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه ۶ دستگاه ام آر ای و سه دستگاه آنژیوگرافی، دستگاه سی تی آنژیوگرافی در دولت سیزدهم خریداری و نصب شد، تاکید کرد: تامین تجهیزات فیزیوتراپی فاز دوم بیمارستان خرم آباد و فاز نخست بروجرد، بهسازی و توسعه ۱۷ اتاق عمل در بیمارستان های شهدای عشایر خرم آباد و امام علی ( ع) نیز انجام شده است.

دلفان گفت: بخش ان آی سی یو بیمارستان امام خمینی (ره) بروجرد، احداث بخش اعصاب و روان بروجرد با ۳۰ تخت بستری، راه اندازی مرکز ناباروری سطح سه بیمارستان عسلیان خرم آباد و سطح ۲ زرین کوب بروجرد از دیگر اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم است.

وی افزود: ۶ بخش ال دی آر در خرم آباد، الیگودرز، نورآباد، پلدختر، کوهدشت و الشتر نیز در سه سال گذشته راه اندازی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: راه اندازی ۲ بخش دیالیز در شهرستان های دورود و الیگودرز و برگزاری ۲۵ اردوی جهادی در مناطق عشایری و روستایی استان، احداث و راه اندازی ۲۲ پایگاه اورژانس ۱۱۵ و احداث آشیانه و پد بالگرد شهرستان های بروجرد و خرم آباد و تحویل ۱۰ دستگاه آمبولانس از مجمع خیرین سلامت استان از دیگر اقدامات انجام شده جهت تامین تجهیزات و زیرساخت های پزشکی در دولت شهید رییسی در این دانشگاه است.

دلفان بیان کرد: همچنین در این مدت هشت باب خانه بهداشت، چهار باب پایگاه جامع سلامت شهری، ۹ مرکز جامع سلامت روستایی و ۱۰ مرکز جامع سلامت شبانه روزی احداث شده است.

وی با اشاره به احداث و راه اندازی آزمایشگاه مرجع معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان یادآور شد: آزمایشگاه مرجع غذا و دارو، سه آزمایشگاه جامع سلامت رومشکان، پلدختر و الیگودرز، کلینیک فیزیوتراپی معاونت آموزشی نیز در سه سال گذشته در این استان احداث و راه اندازی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان به ایجاد سالن آزمون الکترونیک ۲۰۰ کاربره و راه اندازی مرکز مهارت های بالینی معاونت آموزشی در بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد اشاره کرد و افزود: به طور میانگین در این مدت هر ۱۰ روز یک طرح توسط دانشگاه علوم پزشکی لرستان بهره برداری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha