تقویت فضای تعاملی بین مراکز آموزشی اولویت جهاد دانشگاهی است

یاسوج - ایرنا - رییس جهاددانشگاهی بر برنامه ریزی بهتر و ارتباط موثرتر و فضای تعاملی مثبت بین مراکز آموزشی و جهاددانشگاهی تاکید کرد و گفت: توسعه آموزش‌های مهارتی و ایجاد فرصت‌های مطالعاتی برای دانش آموختگان دانشگاهی و همچنین بسترسازی برای جذب و هدایت نخبگان از اولویت های مهم این نهاد است.

به گزارش ایرنا، حسن مسلمی نائینی روز چهارشنبه در جمع رؤسای دانشگاه‌های کهگیلویه وبویراحمد در دانشگاه‌ یاسوج اظهار داشت: جهاد دانشگاهی با توجه به فعالیت های مختلف علمی وآموزشی در مناطق برای توسعه همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی آمادگی کامل دارد.

وی با اشاره به اینکه نمونه مراکز تحقیقاتی و پژوهشی نظیر جهاد دانشگاهی در قبل از انقلاب وجود نداشته است، بیان کرد: این نهاد خدمات خوبی در حوزه های مختلف علمی و پژوهشی بعد انقلاب تاکنون ارائه داده است.

مسلمی نائینی تصریح کرد: یکی از عوامل اصلی موفقیت جهاد دانشگاهی، حمایت‌های رهبر معظم انقلاب است که این نهاد را ستون علمی کشور خوانده‌اند و تقدیرهای بالایی از این نهاد داشته‌اند.

وی بر ارتباط بیشتر جهاد دانشگاهی کهگیلویه وبویراحمد با مراکز علمی و آموزشی تاکید کرد و گفت: هیچ گونه موازی کاری در کار جهاد دانشگاهی نخواهد بود.

مسلمی نائینی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی هم علم و هم دستاوردهای آموزشی خود را برای بهره وری بیشتر مراکز علمی و آموزشی در اختیار آنها قرار خواهد داد.

وی تصریح کرد: نیاز است مراکز علمی و آموزشی با استفاده از ظرفیت های خود ارتباط خود با مراکز جهاد دانشگاهی را ارتقا دهند.

مسلمی نائینی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی در حوزه پزشکی، گیاهان داروئی، گردشگری و دیگر حوزه ها می‌تواند یاریگر دانشگاه های این استان باشد.

رئیس جهاددانشگاهی کهگیلویه‌وبویراحمد نیز در این نشست گفت: جهاد دانشگاهی گام‌های اساسی را در زمینه فعالیت های پژوهشی، تحقیقی و فرهنگی در سطح استان برداشته است و برگزاری دوره‌های مختلف کوتاه‌مدت و بلندمدت در این نهاد به توسعه اشتغال و گسترش فناوری در استان کمک کرده است.

صاحب سروش‌فر افزود: جهاد دانشگاهی استان در جهت توسعه فعالیت‌های این نهاد نیازمند همکاری همه مراکز آموزش عالی و سایر دستگاه‌های استان است.

وی توسعه همکاری از سوی پارک علم و فناوری استان را گامی مهم در جهت توسعه فعالیت‌های علمی دانست و گفت: با انعقاد قرارداد بین پارک علم و فناوری استان و سایر دانشگاه‌های استان توسعه فناوری و علمی استان شتاب بیشتری خواهد گرفت.

در این جلسه رؤسای دانشگاه های کهگیلویه وبویراحمد آمادگی خود بای همکاری بیشتر با جهاد دانشگاهی را اعلام کردند.

بیشتر بخوانید:

جهاد دانشگاهی باید به سمت آموزش‌های مهارتی و تخصصی حرکت کند

استفاده از ظرفیت‌های تخصصی جهاددانشگاهی در حوزه استاندارد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha