اختصاص ۹۷ هزار میلیارد ریال برای توسعه راه‌های ایلام در دولت سیزدهم

ایلام - ایرنا - مدیران اجرایی حوزه ساخت، نگهداری و توسعه راه‌های ایلام از اختصاص بیش از ۹۷ هزار میلیارد ریال اعتبار در دولت سیزدهم برای توسعه راه‌ها و زیرساخت‌های مهم شریانی این استان خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جمعی از مدیران اجرایی استان ایلام روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران به بیان دستاوردها و اقدامات دولت سیزدهم در زمینه راهسازی و تامین امکانات راهپیمایی اربعین حسینی پرداختند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در این نشست، اظهار کرد: ۱۰ طرح در محور ایلام - مهران از جمله تونل این محور به طول ۸۴۴ متر، ۷۱۳ متر لاینینگ تونل راه کربلا و آسفالت و روشنایی این تونل در سه سال اخیر اجرا شده است.

فرشاد دوستی با بیان اینکه ۸۰ درصد اعتبار تونل محور ایلام - مهران توسط دولت سیزدهم تامین شد، افزود: احداث و تکمیل چهار دهنه پل در راه‌های طرفین تونل دوم راه کربلا، چهار خطه کردن مسیر ایلام - صالح آباد به طول ۱۸ کیلومتر و ۶ خطه کردن مهران به پایانه مرزی از دیگر طرح‌های حوزه راهسازی استان در حوزه اربعین بیان کرد.

دوستی درباره تکمیل تونل بزرگ کبیرکوه توضیح داد: عملیات لاینینگ این تونل به طول چهار هزار و ۷۵۰ متر به‌عنوان بزرگترین تونل جاده‌ای کشور به اتمام رسید و هفت رشته تونل منتهی به تونل اصلی کبیرکوه به طول ۲.۵ کیلومتر نیز سه خطه شده است و این طرح بزرگ ملی در آستانه‌ بهره‌برداری قرار دارد.

اختصاص ۹۷ هزار میلیارد ریال برای توسعه راه‌های ایلام در دولت سیزدهم
فرشاد دوستی، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام

وی با بیان اینکه بهره برداری از تونل کییرکوه موجب حذف پیچ‌های سخت‌گذر و گردنه برفگیر جاده قدیم کبیرکوه و تسهیل در تردد زائران استان‌های جنوبی کشور به سمت مرز مهران می‌شود، ادامه داد: اجرای این طرح از سال ۸۸ شروع و تاکنون برای آن ۱۳ هزار میلیارد ریال هزینه شد که ۱۱ هزار میلیارد ریال آن توسط دولت سیزدهم تامین شده است.

دوستی یادآور شد: قبل از استقرار دولت کار و کرامت، پیشرفت فیزیکی این پروژه ۵۲ درصد بود که در دولت سیزدهم به ۹۶ درصد افزایش یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام اضافه کرد: اجرای چهار طرح راهسازی در مسیر حمیل - ایلام، چهار خطه کردن محور مهران - دهلران و چهار خطه کردن جاده دهلران - اندیمشک از دیگر طرح های در دست اجرای استان است.

وی خاطرنشان کرد: ۹۰۰ متر از تونل دوم آزادی به طول سه هزار و ۳۰۰ متر حفاری شده و از ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه این طرح پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در دولت سیزدهم تامین شده است.

دوستی گفت: همچنین ۲ پروژه در محور ایلام - دره شهر- پل گاومیشان با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست که از مجموع یکهزار و ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار این طرح، یک هزار و ۹۰ میلیارد ریال آن توسط دولت کار و کرامت تامین اعتبار شد.

اختصاص ۹۷ هزار میلیارد ریال برای توسعه راه‌های ایلام در دولت سیزدهم
سید زاهدین چشمه خاور، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام نیز در این نشست گفت: بیش از ۴۶ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی توسط دولت سیزدهم برای طرح‌های حوزه راهداری استان تخصیص یافت.

سیدزاهدین چشمه‌خاور افزود: در مدت استقرار دولت کار و کرامت بیش از ۹۱۵ کیلومتر روکش آسفالت با اعتبار ۳۰ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال در استان اجرا شده یا در حال اجراست.

وی ادامه داد: برای عملیات خط‌کشی سطح راه‌های استان یکهزار و ۳۲۰ میلیارد ریال به طول ۱۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر، نصب ۸۲ هزار عدد انواع تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی به اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال و جانمایی ۶۲ کیلومتر نیوجرسی و باکس بتنی با ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در دولت سیزدهم انجام شده یا در حال انجام است.

چشمه خاور، اجرای عملیات اضطراری راه دور همه راه‌های استان با هزینه یکهزار و ۷۱۰ میلیارد، عملیات احداث ساختمان‌های پلیس راه و قرارگاه پلیس، راهدارخانه و کف پوش پایانه مهران و نصب سیستم‌های سرمایشی و خنک کننده در پایانه با هزینه یکهزار و ۶۷۰ میلیارد ریال را از دیگر اقدامات دولت کار و کرامت ذکر کرد.

وی درباره عملیات اجرای ساختمان، سرویس های بهداشتی، نگهداری محوطه و تبلیغات محیطی پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران توضیح داد: برای اجرای این طرح ها سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام بیان کرد: یکهزار و ۷۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث سایبان‌های آبخوری، دائم و موقت و کف‌پوش پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران هزینه شده است.

چشمه خاور، احداث پل و ابنیه فنی پل‌های شهید صلواتی، کنجانچم و فدک را از دیگر طرح های زیرساختی استان ایلام در حوزه اربعین ذکر کرد و گفت: برای این طرح ها سه هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

اختصاص ۹۷ هزار میلیارد ریال برای توسعه راه‌های ایلام در دولت سیزدهم

هشت هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای محورهای اصلی ایلام

مدیر شرکت ساخت و توسعه راه های استان ایلام نیز اظهار کرد: هشت هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای محورهای مواصلاتی استان ایلام هزینه شده است.

محمدرضا شریفی راد یادآور شد: از مجموع اعتبارات هزینه شده، ۲ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال دریافت شده و پنج هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال به صورت مطالبات باقی مانده است.

وی، گفت: باند دوم تونل آزادی به سمت ایلام و سرابله، چهار خطه کردن مسیر بانکول - سرابله، پنج بانده کردن محور زنجیره - شباب، چهار خطه کردن دهلران - اندیمشک و ایلام دره‌شهر از مهمترین طرح های حوزه راه و ابنیه استان به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، این نشست با حضور استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی و اصحاب رسانه استان و با هدف تشریح طرح های شاخص استان در حوزه راه ها و ابنیه اربعین در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha