گفتمان سازش در انتخابات شکست خورده است

گرگان‌ - ایران - معاون وزیر و رییس سازمان امور اجتماعی کشور، گفت: گفتمان سازش هیچ نتیجه‌ای برای کشور نداشت و این رویکرد در همه ابعاد آن از جمله در انتخابات با شکست مواجه شد.

به گزارش ایرنا، محمد عباسی شامگاه چهارشنبه در آیین گرامی‌داشت شهدای هفتم تیر و چهلمین روز شهدای خدمت در گرگان، اظهار کرد: دشمنان با رویکرد گفتمان سازش تلاش دارند تحلیل افراد با سابقه کشور را به سمت اهداف و امیال خود تغییر دهند.

وی به هزینه تجهیز دفاعی دشمنان در مقابل جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: سالانه آمریکا ۷۰۰ میلیارد، انگلیس ۶۱ میلیارد، فرانسه ۵۲ میلیارد، عربستان ۵۷ میلیارد و ژاپن ۴۱ میلیارد دلار برای تقویت حوزه دفاعی خود هزینه می‌کنند در حالی که بودجه نظامی ایران حدود هشت میلیارد دلار است.

عباسی گفت: از ترامپ سوال کردند که آیا قدرت لازم برای حمله به ایران را دارد که پاسخش منفی بود.
وی ادامه داد: ایران اولین قدرت موشکی جهان و خاورمیانه است و از بایدن همین سوال می‌شود که عنوان می‌کند حمله به ایران به این راحتی نیست چون قدرت اول خاورمیانه است.

معاون وزیر کشور ادامه داد: در خصوص اقتدار جمهوری اسلامی ایران همین بس که وقتی رییس جمهور روسیه می خواهد دشمنان خود را بترساند، قدرت ایران به‌عنوان همسایه قدرتمند خود را به رخ می‌کشد.

عباسی خاطرنشان کرد: شما می‌بینید که اروپایی ها پشت سر آمریکا راه می‌روند و ما باید در این زمینه بصیرت داشته باشم تا اقتدار خود را حفظ کنیم ولی برخی حاضر نیستند این اصل را قبول کنند.

رییس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: می‌خواهند مردم را بیان برخی موضوعات بی‌اساس بترسانند و آن‌طوری که می‌خواهند شرایط را برای کشور ایجاد کنند اما به برکت هوشیاری مردم در رسیدن به این خواسته ناکام خواهند ماند.

عباسی افزود: از موارد جدی شهید جمهور، دلسوزی و پیگیری بود که من این ویژگی‌ها را نزد رئیسی دیدم .

وی خاطرنشان کرد: وحدت آفرینی پیروزی می‌آورد چون سنت الهی است که ظالم نابود خواهد شد و اگر اختلاف داشته باشیم، اجازه سوء استفاده به دشمن داده می شود و به دوستان‌یادآوری می‌شود به جان شهدا، انتخابات خوب برگزار شود و مردم به صحنه بیایند.
معاون وزیر کشور ادامه داد: باید حواسمان جمع باشد و در صحنه بوده و به آرمان شهدا و گفتمان انقلاب توجه کنیم و عهد ببندیم اداره کشور را به انسان صالح و شایسته بسپاریم چون دشمن نظاره‌گر ما است.

وی با تاکید بر بصیرت لازم در انتخابات پیش‌رو، افزود: رهبر معظم انقلاب نیز تاکید داشتند که در انتخاب نامزد اصلح، بصیرت و آگاهی لازم را داشته باشید چون دشمن تلاش می‌کند اختلاف ایجاد و جبهه اسلام را تضعیف کند.

عباسی گفت : از دید ایشان، نامزد اصلح کسی است که در وهله نخست نسبت به مواضع انقلاب و نظام تعهد قوی داشته و کارآمد باشد.

رییس سازمان امور اجتماعی کشور با بیان این که رهبر معظم انقلاب فرمودند هرکسی علاقمند به ایران قوی است، در انتخابات حضور یابد، افزود: فردی باید به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود که ذره‌ای با انقلاب اسلامی زوایه نداشته باشد و باید با کسانی که سالها فکر می کردند، مسیر شهدا گذشته و به تاریخ پیوسته، دوری کنیم.

عباسی یادآور شد: گفتمان شهید بهشتی، خدمت صادقانه شهید جمهور و امام و شهیدان را برای انتخاب اصلح مرور کنیم تا آنچه خیر ملت بوده و اقتدار ایران اسلامی رخ دهد.

وی افزود: دشمنان فکر می‌کردند با فقدان رئیس جمهور در اداره کشور تزلزل ایجاد خواهد شد ولی آن‌ها بدانند که این کشور و انقلاب به افراد وابسته نیست.

معاون وزیر کشور ادامه داد: شهید جمهور نمونه‌ای از یاران انقلاب بود و راهش ادامه خواهد یافت.

وی داشتن قدرت ترمیم را یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: این انقلاب پس از هر حادثه‌ای، خود را بازسازی می‌کند که در زمان شهادت شهید بهشتی، حضور مجروحان حادثه در صحن مجلس شورای اسلامی و در حادثه شهید جمهور نیز بدون خللی به راه خود ادامه می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha