۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۵۶
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85521848
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرملین: همه گزینه‌ها برای پاسخ به غرب روی میز است

مسکو- ایرنا- سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) اعلام کرد:‌ مسکو در حال بررسی همه گزینه‌ها برای پاسخ به اقدامات غرب از جمله کاهش احتمالی سطح روابط دیپلماتیک است اما هنوز تصمیمی در این باره اتخاذ نشده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف این سخنان را در نشستی خبری در پاسخ به پرسشی درباره سخنان اخیر یک دیپلمات ارشد روس بیان کرد. ساعاتی قبل، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه گفته بود مسکو احتمال کاهش سطح روابط دیپلماتیک با کشورهای غیردوست را رد نمی کند.

سخنگوی کرملین در پاسخ اظهار داشت: کاهش سطح روابط، یک رویه دیپلماتیک استاندارد کشوری است که با مظاهر غیر دوستانه و حتی خصمانه مواجه می‌شود.
وی در عین حال گفت:‌روسیه گزینه های مختلفی را برای پاسخ به چنین مداخلات خصمانه‌ای در نظر خواهد گرفت اما هنوز تصمیمی در این مورد گرفته نشده است.
پسکوف خاطرنشان کرد:‌ وقتی کشورهای غربی آشکارا اعلام می کنند که وظیفه اصلی آنها تضمین شکست استراتژیک روسیه در میدان نبرد است، البته این نمی‌تواند پاسخ مسکو را به دنبال نداشته باشد.

امیدواری به بازگشت آرامش به بولیوی
سخنگوی کرملین در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره تلاش برای کودتای نظامی در بولیوی گفت: روسیه امیدوار است که آرامش در بولیوی بر اساس قانون و بدون دخالت خارجی به سرعت برقرار شود.
وی اظهار داشت: این مسأله، یک موضوع داخلی بولیوی است، در اینجا بسیار مهم است که دوستان ما در این کشور خودشان در چارچوب قانون اساسی به مشکلات داخلی رسیدگی کنند و امیدواریم که این موضوع انجام شود.
پسکوف خاطرنشان کرد:لبته بسیار مهم است که هیچ مداخله ای از سوی کشورهای ثالث در آنچه در بولیوی رخ داد وجود نداشته باشد.

وزارت خارجه روسیه پیش از این اعلام کرد: مسکو حمایت کامل و تزلزل ناپذیر از دولت لوئیس آرسه رئیس جمهور بولیوی را ابراز می کند و تلاش برای کودتای نظامی در این کشور را به شدت محکوم می کند.
منابع محلی خبری در بولیوی گزارش دادند که روز چهارشنبه یک کودتای نظامی در این کشور رخ داد که گفته می‌شود با تغییر فرمانده ارتش توسط رئیس جمهوری شکست خورده است.
لوئیس آرسه در جمع هوادارانش که پس از کودتای نافرجام در خارج از کاخ دولتی تجمع کرده بودند، سخنرانی و از حمایت آنها تشکر کرد و گفت: زنده باد دموکراسی.
رئیس جمهوری بولیوی همچنین در سخنانی در یک کنفرانس مطبوعاتی از شکست کودتا در این کشور به رهبری فرمانده کل ارتش و دستگیری ژنرال خوان خوزه زونیگا رهبر کودتاگران در لاپاز خبر داد و گفت: فرمانده ارتش را تغییر دادم.

کرملین با نظر رئیس‌جمهور چچن موافق است
سخنگوی کرملین در بخش دیگری از سخنان خود گفت که با نظر رمضان قدیروف رئیس جمهور چچن روسیه، مبنی بر اینکه لازم است تروریست ها تا حد امکان به شدت مورد تعقیب قرار گیرند، موافق است.
وی ادامه داد:‌هیچکس شک ندارد که مبارزه با تروریست‌ها باید آشتی ناپذیر و تا حد امکان سخت‌گیرانه باشد.
پسکوف تصریح کرد:‌ قدیروف درباره کسانی صحبت کرد که تروریسم را تایید می‌کنند، کسانی که به هر طریقی مستقیم یا غیرمستقیم در فعالیت‌های تروریستی دخیل هستند.

پیش از این، رئیس جمهوری چچن با انتشار مطلبی در کانال تلگرامی خود خبر داده بود که از مسئولان سازمان های انتظامی و امنیتی این منطقه خواسته است تا فعالیت‌های خود را برای تضمین امنیت عمومی و جلوگیری از تروریسم و ​​افراط گرایی مذهبی تقویت کنند.
قدیروف افزود: نه تنها عاملان این جنایت، بلکه کسانی که به طور غیرمستقیم در این امر به آنها کمک کرده‌اند، به مجازات کامل قانون خواهند رسید.
وی همچنین از چچنی ها خواست تا برای محافظت از بستگان خود در برابر نفوذ خطرناک ایدئولوژی تروریستی، هوشیار باشند.
قدیروف پیش از این حمله افراد مسلح در ماخاچ قلعه و دربند را اقدام تحریک آمیز و تلاش برای ایجاد اختلاف بین ادیان و مذاهب توصیف کرد.

پیش از این، وزارت بهداشت داغستان روسیه اعلام کرد که در حملات و تیراندازی‌های تروریستی یکشنبه در ماخاچ قلعه و دربند، ۲۰ نفر کشته و ۴۶ نفر زخمی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha