گلستان آماده خلق حماسه‌ای دیگر

گنبدکاووس- ایرنا- مردم گلستان همگام با ملت ایران برای عمل به تکلیف شرعی و قانونی خود امروز (جمعه) با حضور پرشور در پای صندوق‌های اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به دنبال خلق حماسه‌ای دیگر در تاریخ جمهوری اسلامی هستند.

به گزارش ایرنا، گلستانی‌ها از هر قومیت و مذهبی این بار هم با لبیک گویی به فرمان رهبر معظم انقلاب از دقایق نخست آغاز رای گیری، در شعبه‌ها حاضر شدند چرا که معتقدند هر چقدر مشارکت بیشتر باشد به همان نسبت عزت و سربلندی ایران در عرصه جهانی افزایش خواهد یافت.

به گفته فرماندار آزادشهر، بیش از ۷۵ هزار نفر از مردم این شهرستان واجد شرایط حضور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند که ۴۹۰ نفر از آنان نخستین مشارکت خود را تجربه می‌کنند.

سیدجواد کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آرای مردم شهرستان در ۱۰۱ شعبه جمع‌آوری می‌شود که سه شعبه سیار است همچنین ۲ هزار نفر به عنوان عامل اجرایی، ناظر، بازرسی و انتظامی در برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حوزه انتخابیه این شهرستان مشارکت دارند.

وی انتخابات در جمهوری اسلامی را مظهر جمهوریت و اراده ملی برای تعیین سرنوشت کشور دانست و گفت: هرچقدر انتخابات با مشارکت بیشتری برگزار شود به همان نسبت بر عزت و اقتدار ایران اسلامی در عرصه بین‌المللی افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به مشارکت ۶۷ درصدی مردم آزادشهر در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، از مردم شهرستان و استان گلستان خواست با روحیه بصیرتی خود، حضوری پرشور پای صندوق‌های رای داشته باشند.

کریمی بیان کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات و برگزیدن اصلح‌ترین فرد به طور قطع باطل شدن نقشه‌های شوم دشمنان برای کم اهمیت نشان دادن این رویداد سیاسی را به دنبال دارد.

۵۱۰ رای اولی در رامیان

فرماندار رامیان هم از فعال سازی ۹۹ شعبه اخذ رای در سطح شهرستان برای جمع آوری آرای مردم در این دوره از انتخابات خبر داد و گفت: ۷۸ شعبه اخذ رای ثابت و ۲۱ شعبه هم سیار است.

علی جوان حاذق‌خواه از فعالیت هزار و ۶۰۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی برگزاری انتخابات در رامیان خبر داد، افزود: این شهرستان ۶۸ هزار واجد شرایط حضور در انتخابات دارد که ۵۱۰ نفر آنان برای نخستین بار پای صندوق‌های اخذ رای حاضر می‌شوند.

وی مشارکت مردم رامیان در انتخابات دوره قبل ریاست جمهوری را ۷۷.۵ درصد برشمرد و ابراز امیدواری کرد: مردم ولایتمدار این شهرستان بار دیگر مشارکتی پرشورتر از دوره‌های گذشته را به نمایش بگذارند.

فعال شدن ۶۴ شعبه اخذ رای در بندرترکمن

فرماندار بندرترکمن از فعال شدن ۶۴ شعبه اخذ رای در این شهرستان خبر داد و گفت: تمام هماهنگی و برنامه ریزی‌ها برای برگزاری انتخابات باشکوه در بندرترکمن انجام شده است.

نورمحمد جعفری، هشتم تیر را یکی از روزهای سرنوشت ساز کشور دانست و اظهار کرد: در سایه شور و شعور ملت ایران بار دیگر حماسه حضور در پای صندوق‌های رای شکل خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های انجام گرفته و همکاری و همراهی هیات‌های اجرایی، نظارت و بازرسی و همه عوامل، هیچ مشکلی در روند صحیح برگزاری انتخابات به وجود نخواهد آمد.

شعب اخذ رای کردکوی آماده استقبال از مردم

فرماندار کردکوی از تحویل صندوق‌های شعب اخذ رای شهرستان از ساعت پنج صبح امروز خبر داد و گفت: صندوق‌ها و دستگاه احراز هویت شعبات اخذ رای این شهرستان به نمایندگان فرماندار تحویل داده شد.

فرشته ترک بیان کرد: شهرستان کردکوی دارای ۸۶ شعبه اخذ رای است که سه شعبه سیار باتوجه به مسافت و شرایط جوی از روز گذشته برای حضور به موقع و اخذ رای در موعد مقرر به مناطق کوهپایه‌ای اعزام شد.

پیش بینی حضور ۲ هزار و ۵۴۰ رای اولی کلاله در انتخابات

فرماندار کلاله هم تعداد واجدان شرایط حضور در این دوره از انتخابات را حدود ۸۸ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۲ هزار و ۵۴۰ نفر از آنان برای نخستین بار پای صندوق‌های اخذ رای حاضر می‌شوند.

فرهاد شیبک افزود: ۹۴ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در کلاله فعال شده که ۲۳ شعبه آن در بخش پیشکمر و شهر فراغی و ۷۱ شعبه آن در بخش مرکزی و شهر کلاله مستقر است.

وی درصد مشارکت در دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری در کلاله را ۶۸.۵ درصد اعلام کرد و گفت: عوامل اجرایی، بازرسی، نظارتی و انتظامی از صبح امروز همراه با صندوق‌های اخذ رای به محل‌های مورد نظر اعزام شدند.

فرماندار کلاله بیان کرد: همه اقدامات برای برگزاری انتخابات پرشور و قانونمند در شهرستان انجام شده است.

وجود ۲۶۰ هزار واجد شرایط رای دادن در گنبدکاووس

فرماندار گنبدکاووس از انجام اقدامات لازم در این شهرستان برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: ۲۶۰ هزار گنبدی واجد شرایط حضور در این رویداد مهم هستند که افزون بر ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر از آنان برای نخستین بار پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند.

مهدی دهرویه از فعال سازی ۲۳۰ شعبه اخذ رای در مناطق شهری و روستایی گنبدکاووس خبر داد و افزود: از این تعداد ۲۰۳ شعبه در بخش مرکزی و شهر گنبدکاووس و ۲۷ شعبه در بخش مرزی داشلی‌برون مستقر است.

وی بیان کرد: چهار هزار و ۵۰۰ عامل اجرایی، ناظر، بازرسی و انتظامی در برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حوزه انتخابیه این شهرستان مشارکت دارند.

فرماندار گنبدکاووس همچنین با مهم دانستن انتخابات ریاست جمهوری، برلزوم حضور حداکثری واجدان شرایط در این رخداد مهم سیاسی تاکید کرد و گفت: در راستای تشویق و ترغیب مردم برای مشارکت پرشور در انتخابات پیش رو، جلسات و نشست‌های تبیینی برای گروه‌های مختلف مردم برگزار شده است.

 فرماندار مینودشت هم با یادآوری مشارکت ۷۳ درصدی مردم این شهرستان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: انتخابات امروز، آزمونی بزرگ برای اهالی مینودشت در مسیر رکوردشکنی مشارکت سیاسی و خلق حماسه جدید است.

فرامرز دیلم‌کتولی افزود: شهرستان مینودشت ۵۷ هزار نفر واجد شرایط حضور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دارد که ۴۲۰ نفر آنها برای نخستین بار در این جشن ملی حضور خواهند یافت.

وی اضافه کرد: برای تسهیل شرایط حضور حداکثری مردم مینودشت در انتخابات امروز ۷۶ شعبه اخذ رای شامل ۵۴ شعبه ثابت و ۲۲ صندوق سیار، پیش بینی و در مکان‌های تعیین شده مستقر شدند.

دیلم کتولی ادامه داد: از مجموع شعب اخذ رای مینودشت، ۲۹ شعبه آن در مناطق شهری و ۴۷ مورد آن در مناطق روستایی این شهرستان قرار دارند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور و ۱۳۸ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور از ساعت هشت صبح امروز جمعه هشتم تیر در استان گلستان آغاز شد.

به گفته رییس ستاد انتخابات گلستان هزار و ۵۱۵ صندوق، آرای هم استانی‌ها را جمع‌آوری می‌کند که از این تعداد هزار و ۲۱۲ شعبه ثابت و ۳۰۳ شعبه سیار است.

۶ هزار ناظر باتجربه و آموزش‌دیده در شعب اخذ رأی گلستان بر فرایند انتخابات نظارت می‌کنند.

انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رییسی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهور فردا (جمعه) هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

با انصراف زاکانی و قاضی‌زاده هاشمی؛ «سعید جلیلی»، «محمد باقر قالیباف»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۷۳۵ گلستانی واجد شرایط رای دادن در این انتخابات هستند که از این ۹ هزار و ۶۴۳ نفر برای اولین بار اثرگذاری در تعیین سرنوشت کشور را با شرکت در انتخابات تجربه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha