اشتیاق رای اولی‌های سیستان و بلوچستان برای حضور در انتخابات

زاهدان – ایرنا - حضور پرشور و آگاهانه رای اولی‌های سیستان و بلوچستان در کنار سایر اقشار مردم از لحظات اولیه پای صندوق‌های رأی برای انتخابی اصلح در چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری، اقتدار ایران اسلامی را به رخ دشمنان نظام کشید.

به گزارش ایرنا، با گذشت ۴۰ روز از شهادت آیت‌الله رئیسی، ایران آماده برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد و ‌طبق قانون اساسی باید ۵۰ روز پس از آن تعیین تکلیف شده باشد در این زمینه از بین ۶ نامزد ریاست جمهوری مسعود پزشکیان، محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی و مصطفی پورمحمدی چهار کاندیدای نهایی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هستند که مردم ایران از صبح امروز برای تعیین یک نفر به پای صندوق‌های رای خواهند رفت.

انتخابات هشتم تیرماه برای کشور از جایگاه بالایی برخوردار است، حضور پرشور مردم در این انتخابات اولویت اساسی و مهمی بوده که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است. این حضور نتایج بسیاری برای کشور در حوزه های مختلف سیاسی، امنیتی و حتی اقتصادی دارد که مردم به عینه آن را لمس خواهند کرد، گرچه در انتخابات گذشته نیز حضور مردم در ناامید سازی دشمن در ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران آثار فراوانی داشته است.

انتخابات فرصت حضور و مشارکت برای واجدان شرایط رای دادن است که در بین واجدان شرایط رای دادن، رای اولی ها هم حضور دارند.

انتخابات جشن تکلیف سیاسی برای رای اولی‌ها است و تمامی متولدان سال ۸۵ به قبل می توانند در چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رای در سراسر کشور میزبان رای اولی هاست که در این بین سهم سیستان و بلوچستان یک‌هزار و ۸۳۰ شعبه اخذ رای است که بیش از ۲۰۰ هزار نفر رای اولی امسال در این تکلیف سیاسی، ادای دین می کنند.

گزارش میدانی خبرنگار ایرنا مرکز زاهدان حکایت از حضور صبحگاهی مردم در پای صندوق های رای دارد تا ضمن انجام تکلیف سیاسی خود، بار دیگر به دشمنان ثابت کنند که هیچ گونه توطئه‌های آنها را در انجام وظیفه سیاسی خود منصرف نخواهد کرد.

اشتیاق رای اولی‌های سیستان و بلوچستان برای حضور در انتخابات

ما همه اثرگذاریم

ساجده رمضانی یکی از رای اولی های زاهدان با حضور در دبیرستان شهید بهشتی زاهدان بیان کرد: بسیار خوشحالم که امروز در سرنوشت کشور با یک رای اثرگذار هستم، انتظار دارم رئیس جمهور منتخب برای مردم و درکنار مردم باشد و منافع کشور را اولویت امورات قرار دهد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حضور مردم آن هم در ساعات اولیه آغاز رای گیری جواب دندان شکن به دشمنان و یاوه گویان نظام است که در این بین مشارکت رای اولی ها زمینه شور و نشاط انتخاباتی را دوچندان کرده است.

زبیده ریگی دیگر بانوی رای اولی در دبیرستان شهید بهشتی زاهدان با بیان اینکه از داشتن حق رای برای اولین بار بسیار خوشحال است، گفت: آمده ام برای ایرانی آباد و مقتدر، امروز با یک رای در آینده کشور مثمر ثمر هستم و با انتخابی آگاهانه از رئیس جمهور منتخب تقاضا دارم همچون شهید جمهور دغدغه مند درد مردم باشد و منافع کشور را ارجح بداند.

وی اظهار کرد: حضور تمام اقشار بویژه شیعه و سنی برای انتخاب رئیس جمهور جدید، توطئه شوم دشمن را نقش برآب کرده چرا که آنها از اینکه نظام و انقلاب اسلامی پشتوانه محکمی همچون مردم دارند، واهمه داشته و واقعیت ها را برعکس مخابره می کنند؛ بنابراین انگشت جوهری هر ایرانی امروز تیری بر چشم دشمنان و بدخواهان نظام است.

اشتیاق رای اولی‌های سیستان و بلوچستان برای حضور در انتخابات

ایرانی آباد و سربلند با حضور حداکثری در انتخابات

عباس کیخا که به همراه ۲ نفر از دوستان رای اولی خود در شعبه رای گیری ویژه اصحاب فرهنگ، هنر، قرآن و رسانه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان حاضر شده به خبرنگار ایرنا گفت: من و دوستانم بسیار خوشحال هستیم که امسال در تکلیف سیاسی کشور نقش داریم و رای خود را نذر شهید جمهور کرده ایم چرا که از مردم و برای مردم بود، امیدواریم رئیس جمهور جدید راه شهید جمهور را ادامه دهد و منافع کشور برایش مهم باشد.

وی همه مردم را دعوت به مشارکت گسترده در انتخابات کرد و ادامه داد: از رئیس جمهور آینده درخواست دارم جهادی، انقلابی و خستگی ناپذیر باشد و عدالت را محور کار خود قرار دهد، به صورت یکسان به امور تمامی نقاط کشور رسیدگی کند، از ظرفیت نیروی انسانی جوان، نخبه و کارآمد بکارگیری کند تا شاهد رشد و پیشرفت در تمامی زمینه‌ها باشیم.

سروش بزی رای اولی دیگری است که با ابراز خرسندی از فرا رسیدن روز شرکت در انتخابات به خبرنگار ایرنا گفت: آمده ام تا در ساختن ایرانی آباد و سربلند سهیم باشم و به دشمنان ثابت کنم تا جان در بدن دارم به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و همیشه با شور و نشاط در صحنه حاضریم؛ امیدوارم امروز با انتخابی آگاهانه فردی رئیس جمهور شود که متعهد، متخصص، کارآمد، مدیر، مردمی و جهادی باشد و درد مردم را درد خود بداند.

اشتیاق رای اولی‌های سیستان و بلوچستان برای حضور در انتخابات

مشق سیاسی ۲۰۰ هزار اولی در کارزار انتخابات

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه یک هزار و ۸۳۰ شعبه اخذ رای در استان ایجاد شده و بیش از ۴۵ هزار نفر به برگزاری انتخابات کمک می‌کنند، گفت: بیش از ۲۰۰ هزار نفر رای اولی در استان داریم که در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۴۶ درصد از رای دهندگان را تشکیل داده بودند.

رضا شریفی اظهار کرد: مردم سیستان و بلوچستان قطعا همچون همیشه در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنند و کسانی که به هر دلیلی در انتخابات شرکت نکنند در زمین دشمن بازی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی چون خنثی نیست، طرفدار و دشمنان زیادی هم دارد، افزود: پرچم جمهوری اسلامی بالاست و توانسته گفتمان مقاومت را از ایران به اروپا و آمریکا صادر کند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: راه شهید رئیسی زنده و این مسیر توقف ناپذیر است و هر دولت با هر گرایشی باید همین مسیر را در سیستان و بلوچستان ادامه دهد.

اشتیاق رای اولی‌های سیستان و بلوچستان برای حضور در انتخابات

یک‌هزار و ۸۳۰ شعبه اخذ رأی در سیستان‌وبلوچستان آماده انتخابات

دبیر ستاد انتخابات سیستان‌ و بلوچستان گفت: تعداد شعب اخذ رأی در استان در حال حاضر یک‌هزار و ۸۳۰ شعبه اخذ رأی است که تعداد ۹۴۷ شعبه اخذ رأی سیار و ۸۸۳ شعبه ثابت است.

عباس ابراهیمی بیان کرد: حدود ۲۵ هزار رأی اولی برای انتخابات ریاست‌جمهوری در سیستان و بلوچستان حضور دارند، همچنین ۲ میلیون و ۱۳۸ هزار تعرفه اخذ رأی برای استان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی با پنج مدرک هویتی رأی‌گیری انجام می‌شد، تصریح کرد: برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افراد با داشتن شناسنامه دارای کد ملی و کارت ملی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

دبیر ستاد انتخابات سیستان‌وبلوچستان افزود: رأی‌گیری به‌صورت دستی انجام می‌شود و احراز هویت افراد به‌صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد که برای این منظور ۲ هزار و ۱۳۰ دستگاه احراز هویت در نظر گرفته شده است.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی وزارت کشور امروز جمعه چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت که مهلت ۱۰ ساعته تعیین شده برای حضور در شعب اخذ رای با نظر وزارت کشور قابل تمدید است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha