مشارکت حداکثری در انتخابات منشا قدرت نظام و عزت ملت

زاهدان - ایرنا - مسوولان و کارگزاران نظام و دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان همگام با اقشار مختلف مردم در چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری پای صندوق های رای شرکت کرده و این حضور را ضامن امنیت و اقتدار کشور دانستند.

به گزارش ایرنا، همزمان با سراسر کشور فرآیند رأی گیری از مردم برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، در سیستان و بلوچستان آغاز و اقشار مختلف مردم پیر و جوان، زن و مرد، فارس و بلوچ، شیعه و سنی از لحظات اولیه حضور خوبی در شعب اخذ رای داشتند و همچون همیشه منسجم و متحد در خلق حماسه‌ای با شکوه وارد میدان عمل شدند.

مردمان پایتخت ایران اسلامی، شیعه و سنی برادرانه در کنار هم در همه صحنه‌ها و بزنگاه‌ها نقش آفرینی کرده‌اند همانگونه که برای پیروزی انقلاب نقش داشتند و از آن روزها تا کنون در تمامی صحنه‌ها پشتیبان و حامی نظام و انقلاب بوده‌اند،در صحنه‌های سیاسی نیز مردم سیستان و بلوچستان همواره مشارکت بالایی در انتخابات داشتند، در انتخابات ۱۱ اسفندماه سال گذشته این استان مشارکت ۴۳ درصدی را برای خود ثبت کرد.

امروز هم مردم سیستان و بلوچستان از زابل گرفته تا سراوان، ایرانشهر، چابهار، خاش، زاهدان و سایر شهرها و روستاها همگام و همراه با هم برای نشان دادن وفاداری خود به این نظام و انقلاب و همچنین انتخاب فردی کارآمد که بتواند سکان‌دار ریاست جمهوری این کشور باشد، به میدان آمدند.

۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رای در سراسر کشور میزبان رای اولی هاست که در این بین سهم سیستان و بلوچستان یک‌هزار و ۸۳۰ شعبه اخذ رای است که بیش از ۲۰۰ هزار نفر رای اولی امسال در این تکلیف سیاسی، ادای دین می کنند.

با این تفاسیر اما؛ شعب اخذ رای از همان ساعات ابتدایی با حضور مردم و در مواردی حتی با صف های طولانی همراه شد، این در حالی بود که تا پیش از برگزاری انتخابات، از مشارکت پایین مردم در آن سخن گفته می شد.

گزارش میدانی خبرنگار ایرنا مرکز زاهدان حکایت از حضور صبحگاهی مردم در پای صندوق های رای دارد تا ضمن انجام تکلیف سیاسی خود، بار دیگر به دشمنان ثابت کنند که هیچ گونه توطئه‌های آنها را در انجام وظیفه سیاسی خود منصرف نخواهد کرد.

مشارکت حداکثری در انتخابات منشا قدرت نظام و عزت ملت

سرباز ولایت و خادم مردم بودن ویژگی رئیس جمهور جدید

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه مردم زاهدان گفت: رئیس جمهور آینده باید سرباز ولایت و خدمتگزار مردم باشد.

آیت الله مصطفی محامی پس از انداختن رأی خود در صندوق اخذ رأی، در جمع اصحاب رسانه حاضر شد و افزود: مردم نجیب و فهیم این استان پر شور در انتخابات شرکت خواهند کرد و به مثل حماسه‌ای که در تشییع رئیس جمهور شهید آفریدند، با این حضور در پای صندوق اخذ رأی تکمیل خواهند کرد.

وی ادامه داد: مردم انتظار دارند کسی که با آرای آنها به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود، راه رئیس جمهور شهید را به درستی ادامه دهد.

امام جمعه مردم زاهدان تاکید کرد: رئیس جمهور آینده باید سرباز ولایت و خدمت گزار مردم باشد و حرکت پرشتاب و نهضت خدمت رسانی به مردم را با قدرت دنبال کند.

وی خاطرنشان کرد: مردم این استان به خوبی نهضت خدمت رسانی را لمس و احساس کرده‌اند؛ قطعاً پروژه‌هایی که در استان شروع و به بهره برداری رسیده تحولی عظیم در زیرساخت‌ها به وجود آورده است.

مشارکت حداکثری در انتخابات منشا قدرت نظام و عزت ملت

انتخاب رئیس جمهور همراه با بصیرت و آگاهی

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مردم از روی بصیرت و آگاهی کامل رئیس جمهور آینده را انتخاب خواهند کرد چرا که چشم همه دنیا به انتخابات کشور است.

محمد کرمی روز جمعه در پای صندوق اخذ رای در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یاد رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی که شبانه روز با همه وجودش برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کرد را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: امروز مردم سیستان و بلوچستان با بصیرت و نگاه خوبی که دارند پای صندوق های رای خواهند آمد و به فرموده رهبر معظم انقلاب اگر ما ایران قوی می‌خواهیم باید مشارکت قوی در سرنوشت خودمان داشته باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان این انتخابات را بسیار مهم دانست و افزود: در انتخابی که انجام می‌شود امیدواریم مردم دقت لازم را داشته باشند تا ایران اسلامی در همه دنیا سربلند شود.

وی گفت: در سیستان و بلوچستان همه شرایط فراهم است مردم بصیر، آگاه و متدین استان که از اول انقلاب در همه صحنه ها حضور داشتند با مشارکت پرشور خود در این انتخابات همه نقشه های دشمن را نقش بر آب خواهند کرد.

کرمی تاکید کرد: با توکل بر خدا فردی از سوی مردم انتخاب خواهد شد که خداوند و مردم راضی باشند و رئیس جمهور آینده فردی باشد که با همه وجود تلاش کند که اهداف اسلام، رفاه و آسایش مردم را فراهم سازد.

مشارکت حداکثری در انتخابات منشا قدرت نظام و عزت ملت

مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان همواره پای کار نظام و انقلاب

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: مردم شیعه و سنی استان همواره پای کار نظام و انقلاب بوده‌اند و حضور پر شور آنان پای صندوق رای برای انتخاب رئیس جمهور اصلح گواه این ادعا است.

حجت الاسلام علی موحدی راد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حضور منسجم مردم شیعه و سنی عامل شکست دشمن است،

وی با اشاره به اینکه مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات همواره حماسه خلق کرده‌اند تصریح کرد: مردم این استان آنقدر به مسائل سیاسی کشور آگاه هستند که نیاز به دعوت ندارد، بلکه خودشان به طور خودجوش در این حماسه بزرگ شرکت خواهند کرد.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب که امروز روز جشن، نشاط و شادی است گفت: امیدواریم مردم شیعه و سنی زاهدان و استان در کنار هم این نشاط را پررنگ‌تر کنند.

وی با ابراز خوشحالی از حضور پرشور مردم نسبت به دوره‌های قبل تصریح کرد: امروز بحث قومیت و مذهب مطرح نیست بلکه همه مردم باید به عنوان ایران متحد و واحد پای صندوق‌های رأی حاضر شوند چرا که حضور پررنگ، اتحاد و انسجام مردم در پای صندوق‌های رأی منجر به یاس دشمنان اسلام شده است.

مشارکت حداکثری در انتخابات منشا قدرت نظام و عزت ملت

حضور مردم در انتخابات ضامن امنیت کشور

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان گفت: حضور مردم در انتخابات عامل تقویت مولفه‌ای مانند امنیت است.

مهدی شمس آبادی روز جمعه در پای صندوق اخذ رای در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حضور حداکثری در انتخابات نشانه شکوه قدرت عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: شهدای زیادی در عرصه امنیت، مبارزه با مواد مخدر و عدالت تقدیم نظام کرده‌ایم، همه این‌ها جانشان را نثار کردند که امروز ما در پای صندوق‌های رأی و در روز یوم الله وظیفه سنگین خود را ادا کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان بیان کرد: حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی بویژه در این استان که مردمان صبور و غیور دارد و همیشه زبانزد وحدت، همدلی و هم افزایی هستند، یقیناً دشمن را در رسیدن به نیت‌شان سرگردان می‌کند.

وی تاکید کرد: با حضور حداکثری مردم، امنیت پایدار در سیستان و بلوچستان و کشور فراهم می‌شود، چرا که این موضوع نشان می‌دهد مردم پشتوانه نظام و انقلاب بوده و هستند.

مشارکت حداکثری در انتخابات منشا قدرت نظام و عزت ملت

تعیین سرنوشت کشور با انتخاب درست

معاون امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مردم بین سربلندی کشورشان و ناامید کردن دشمن و شادکردن دشمن تصمیم بگیرند قطعاً مردم سربلندی کشور جمهوری اسلامی را انتخاب خواهند کرد.

داوود شهرکی بیان کرد: امروز یک روز تاریخی و سرنوشت‌ساز برای مردم ایران کشور جمهوری اسلامی ایران است روزی است که باید مردم بین سربلندی کشور و ناامید کردن دشمن و شادکردن دشمن تصمیم بگیرند قطعاً مردم سربلندی کشور جمهوری اسلامی را انتخاب خواهند کرد.

وی افزود: مردم با یک انتخاب اصلح و درست بتوانند سرنوشت چهار سال آینده خودشان را رقم بزنند که کشور به سمت توسعه و آبادانی پیش برود توصیه من برای مردم این است فرصت تصمیم‌گیری برای آینده کشور را از خودشان و فرزندانشان و کشور ایران محروم نکنند و فرصت را غنیمت به شمارند و پای صندوق‌های رأی بیایند.

معاون امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به مدت تبلیغات نامزدها و وعده‌هایی که دادند اذعان کرد: مردم بر اساس آن وعده‌های که چه اندازه قابلیت اجرا دارد چه اندازه می‌تواند به توسعه کشور کمک کنند تصمیم گیرند و رأی دهند و به آن چه گفتند در کوتاه‌ترین زمان به آن عمل کنند تا شرایط کشور و توسعه کشور و موفقیت کشور با تعهد نمایندگان و نامزدها با شعارهایشان به سمت خوبی پیش رود و امیدواری برای مردم فراهم شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha