انتظار زنان سیستان و بلوچستانی از رئیس جمهورآینده/ بانوان، بازوان مشارکت حداکثری

زاهدان - ایرنا - کمتر از پنج روز تا برگزاری چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده که بانوان به عنوان یک قشر اثرگذار، با تشکیل ستادها و کمیته‌های مختلف خود را برای مشارکت در این انتخابات سرنوشت ساز آماده کرده‌ و در افزایش مشارکت حداکثری پای صندوق‌های رأی سهیم شدند.

به گزارش ایرنا، پس از اعلام نتایج تایید صلاحیت‌های نامزدهای ریاست جمهوری در حالی آئین قرعه کشی پخش برنامه‌های تبلیغاتی رادیو و تلویزیونی ۶ نامزد انتخاباتی برگزار شد که این آئین مهمان ویژه‌ای از سیستان و بلوچستان داشت؛ «پدر شهید محمد حسن براهوئی»، شهید مدافع امنیت اهل سنت که در راسک به شهادت رسید؛ پسری که دیروز در دفاع از کشور برخواست و امروز پدرش از همگان می‌خواهد برای دفاع از آرمان و کار نظام پای کار باشند و از تمامی اقشار دعوت به مشارکت حداکثری پای صندوق‌های رای با انتخابی آگاهانه دارد.

هرچه به زمان انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم اقشار مختلف آمادگی خود را برای مشارکت در چهاردهمین دوره از انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری اعلام می‌کنند که بانوان نیز به عنوان یک قشر اثرگذار با تشکیل کمیته‌ها و ستادهای مختلف تنور انتخابات را گرم کرده‌اند تا در این عرصه سرنوشت ساز مشارکت گسترده‌ای داشته باشند و رئیس جمهور مورد نظر خود را انتخاب کنند و از این طریق در آینده کشور نقش آفرینی داشته باشند.

وقتی رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «زنان الگوی سوم نقش اجتماعی خود را در جامعه ایفا کنند»، یکی از مصادیق آن حضور در انتخابات است که ایجاد روحیه اجتماعی فرآیند این نقش‌پذیری محسوب می‌شود دقیقا همان تکلیفی که زمان جنگ بر دوش زنان گذاشته شده بود.

انتظار زنان سیستان و بلوچستانی از رئیس جمهورآینده/ بانوان، بازوان مشارکت حداکثری

خواسته بانوان شیعه و سنی از رئیس جمهور آینده

یکی از بانوان زاهدانی با بیان اینکه زنان عزم اعضای خانواده را برای حضور پررنگ‌تر در روز انتخابات جزم می‌کنند، گفت: همانطور که در پیروزی انقلاب زنان نقش اصلی را ایفا کرده و همیشه در صحنه حضور دارند، در چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری نیز همچون همیشه پای کار انقلاب در این عرصه سیاسی مهم هستند.

مریم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: مادران نهضت حسینی فرزندانی پرورش داده‌اند همچون شهیدان رجایی، سلیمانی و رئیسی‌ها؛ ما به خوبی می‌دانیم کی و کجا به ندای جهاد تبیینی و زینبی، ولی فقیه زمانه‌ خود پاسخ دهیم، در این مسیر هیچ ابایی نداریم و فرزندان خود را فدای ولایت فقیه خواهیم کرد تا مبادا این انقلاب از مسیر واقعی خود که تحقق اسلام ناب محمدی است، دور شود.

وی با بیان اینکه مردم مناظره‌های نامزدها را با دقت ملاحظه می کنند و کارنامه عملکردی آنان را مورد بررسی قرار می دهند، افزود: برای انتخاب رئیسی جمهور منتخب باید به ویژگی‌های شهید رئیسی مراجعه کرده و فردی مردمی، صادق و خستگی ناپذیر را برگزینیم که اقتدر و عزت ایران و ایرانی را پاس داشته و ارتقاء دهد.

انتظار زنان سیستان و بلوچستانی از رئیس جمهورآینده/ بانوان، بازوان مشارکت حداکثری

اثرگذار در سرنوشت

یکی از دختران فعال در ستادهای انتخاباتی زاهدان با بیان اینکه حضور در انتخابات و رای آگاهانه یک تکلیف برای مشارکت در این عرصه مهم سیاسی است، گفت: ما دختران امروز و مادران فردا با حضور خود در انتخابات بستر حضور پرشور خانواده را فراهم کرده و با روشنگری در این عرصه، نمی‌گذاریم دشمن در راه رسیدن به اهداف خود برای مایوس کردن مردم و کاهش مشارکت آنان در این صحنه موفق شود.

نازنین سرگزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ادامه داد: در این ستاد انتخاباتی گروهی دختران دانشگاهی به میدان آمده اند و با همکاری یکدیگر تلاش خود را برای تحقق حضور بانوان شیعه و سنی پای صندوق‌های رای به کار می گیریم چرا که باور داریم زنان، سکان‌دار کارهای مهم هستند و در این راه مشوق مردان هستند.

وی به نمایندگی از بانوان زاهدانی از رئیس جمهورآینده خواستار توجه ویژه به سیستان و بلوچستان شد و تاکیدکرد: دولت سیزدهم باعث تغییر نگاه‌ها به این استان و تحقق راهبردهای توسعه و پیشرفت شد و ما اکنون خواهان تداوم این مسیر هستیم؛ چرا که این استان ظرفیت نیروی انسانی جوان و ظرفیت‌های طبیعی فراوانی دارد که باید از بالقوه به بالفعل تبدیل شود.

میترا شه‌بخش یکی دیگر از بانوان فعال در یک ستاد انتخاباتی شهر زاهدان نیز گفت: فعل خواستن توانستن است را زنان در عرصه‌های مختلف صرف کرده و اکنون نیز در چهاردهمین دوره از انتخابات برای انتخابی اصلح، سنگ تمام می‌گذاریم چرا که اعتقاد داریم در سرنوشت خود اثرگذار هستیم.

وی تاکید کرد: رئیس جمور آینده باید ادامه دهنده راه شهدای خدمت باشد چرا که ما خواهان فراهم شدن زمینه اشتغال بویژه برای بانوان، آماده کردن شرایط مناسب ازدواج جوانان بویژه در تخصیص وام‌ ازدواج، کنترل نرخ تورم و بهبود معیشت مردم در حوزه اقتصاد هستیم.

انتظار زنان سیستان و بلوچستانی از رئیس جمهورآینده/ بانوان، بازوان مشارکت حداکثری

نقش تأثیرگذار بانوان در مشارکت حداکثری انتخابات

عضو هیات‌علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: زنان و بانوان در شرایط حساس انتخابات باید با افزایش بصیرت و منش سیاسی به انتخاب فرد اصلح کمک کنند.

احمد خسروی با اشاره به اهمیت نقش بانوان در زمینه مشارکت و انتخاب فرد اصلح، افزود: نقش بانوان و زنان در جامعه برای شناخت فرد اصلح بسیار مهم است؛ همان‌طور که در تاریخ هم ثابت شده در کنار هر مرد موفق یک زن فداکار وجود دارد.

وی معادلات دشمنان را بر هم خواهند زد، ادامه داد: نقش زنان در مشارکت‌افزایی انتخابات بسیار حائز اهمیت است، در دوران انقلاب و جنگ اگر فداکاری‌ها و ایثار بانوان نبود موفقیت‌ها و پیروزی‌ها کسب نمی‌شد.

عضو هیات‌علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان تاکید کرد: روشنفکری و آگاهی زنان، بانوان و دختران جامعه بسیار اهمیت دارد تا بتوانند به روش جهاد تبیین در چنین مرحله حساسی در جامعه‌ای که انتخابات است؛ نقش فوق‌العاده‌ای را به نمایش بگذارند؛ اگر در چنین شرایط در جهاد تبیین انجام‌وظیفه کرد باید به بینش، بصیرت، آگاهی و معرفت سیاسی زنان و دختران اضافه شد.

انتظار زنان سیستان و بلوچستانی از رئیس جمهورآینده/ بانوان، بازوان مشارکت حداکثری

یک‌هزار ۸۳۰ شعبه اخذ رأی در سیستان‌وبلوچستان آماده انتخابات

دبیر ستاد انتخابات سیستان‌وبلوچستان گفت: تعداد شعب اخذ رأی در سیستان و بلوچستان در حال حاضر یک‌هزار و۸۳۰ شعبه اخذ رأی بوده که تعداد ۹۴۷ شعبه اخذ رأی سیار و ۸۸۳ شعبه ثابت است.

عباس ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: حدود ۲۵ هزار رأی اولی برای انتخابات ریاست‌جمهوری در سیستان و بلوچستان واجد شرایط رای دادن هستند و۲ میلیون ۱۳۸ هزار تعرفه اخذ رأی برای استان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی با پنج مدرک هویتی رأی‌گیری انجام می‌شد، تاکید کرد: برای نهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افراد با داشتن شناسنامه دارای کد ملی و کارت ملی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

دبیر ستاد انتخابات سیستان‌وبلوچستان گفت: رأی‌گیری به‌صورت دستی انجام می‌شود و احراز هویت افراد به‌صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد که برای این منظور ۲ هزار ۱۳۰ دستگاه احراز هویت در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا وزارت کشور اسامی داوطلبان احراز صلاحیت شده انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری را روز یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ اعلام کرد و براین‌اساس آقایان مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و مسعود پزشکیان در ریاست‌جمهوری چهاردهم به رقابت خواهند پرداخت.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هشتم تیر ماه امسال برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha