روسیاهی دشمنان از عظمت حضور علویان در پای صندوق‌های رای

ساری- ایرنا- حضور و عظمت حماسه مازندرانی‌ها در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نشان داده است که مردم دیار علویان همانند۱۳ دوره گذشته ضمن کسب سربلندی و افتخاربرای ملت ایران ،بار دیگر روسیاهی دشمنان را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بررسی تاریخی از آمار حضور مردم استان مازندران در ادوار مختلف انتخابات ریاست جمهوری نشان می دهد که میانگین مشارکت مردم این استان در ۱۳ دوره برگزاری انتخابات ۷۲.۵ درصد بوده است، آمار مشارکتی که در ۱۰ دوره انتخابات ریاست جمهوری بالاتر از متوسط کشور به ثبت رسیده است.

مردم دیار علویان به این نتجیه رسیدند که انتخاب کردن بهتر از انتخاب نکردن است، چنین نگاه و رویکردی سبب شد تا امروز تمامی اقشار به خصوص کشاورزان و روستاییان استان وظیفه سیاسی و اجتماعی خود را پای صندوق های رای عملی کنند.

این که مردم دیار علویان امروز جمعه هشتم تیرماه از ساعت صبح با حضور درانتخابات علاوه بر این که نقش اساسی را در تقویت نظام اسلامی ایفا کنند و از عهده انجام وظیفه اسلامی و ملی خود بخوبی برآمدند، ‌یعنی برگ زریتی دیگری از حماسه هشتم تیرماه در تاریخ سیاسی و اجتماعی این دیار ثبت شد.

بررسی ۱۲ ساعته پس از تمدید ۲ ساعته از برگزاری انتخابات در مناطق مختلف مازندران نشان می دهد که مردم همچنان در صحنه حضور دارند و در صف انداختن رای به صندوق هستند.

روسیاهی دشمنان از عظمت حضور علویان در پای صندوق‌های رای

رای دهندگان در مازندران گفتند :شرکت در انتخابات، نه تنها رای به جمهوری اسلامی و رای به آزادی مردم در تعیین سرنوشت خود و کشور است بلکه رای به ناکام گذاشتن توطئه‌ها، حربه‌ها دشمنان است، یعنی روسیاهی بر چهره بیگانگان امروز هشتم تیرماه نیز نمایان و نقش بست.

آنان تصریح کردند که همه می دانیم که برنده اصلی انتخابات مردم هستند، اما انتظار داریم رئیس جمهور آِینده به تمام برنامه ها و وعده های خود اهتمام داشته باشد.

آنان معتقدند، رای دادن یک وظیفه‌ی ملی است و رای هر نفر برای تعیین سرنوشت کشور مهم محسوب می شود. انتخابات به عنوان نماد مردم‌سالاری دینی در کشور، مساله‌ای است که امروز به یکی از کابوس‌های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است.

معیشت، اشتغال، ازدواج جوانان و صاحب خانه شدن آنان مهمترین خواسته و مطالبه رای دهندگان مازندران از رئیس جمهور آینده عنوان شده است، کشاورزان نیز نسبت به قیمت فروش محصول برنجشان دغدغه داشتند و ابراز امیداواری کردند که بتوانند سال پررونقی از خرید و فروش را داشته باشند.

از آن جایی که طبق آمار رسمی حدود ۵۵درصد شعبه های اخذ رای در روستاهای مازندران استقرار دارد، شالیکاران که این روزها مشغول مراقبت و مدیریت آبیاری و مقابله با آفات شالیزارها هستند، به امید به بار نشستن خوشه های برنج و فروش مناسب محصولشان پای صندوق های رای رفتند.

همزمان با برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سه هزار و ۲۲۸ شعبه اخذ رای در مازندران در نظر گرفته شده است که بیشتر از هزار و ۷۷۰ شعبه اخذ رای در مناطق روستایی مستقر است.

روسیاهی دشمنان از عظمت حضور علویان در پای صندوق‌های رای

به گزارش ایرنا، فرآیند رای‌گیری در مازندران امروز همزمان با سراسر کشور در ۲ هزار و ۵۴۲ شعبه ثابت و ۶۸۶ صندوق سیار با فعالیت نزدیک به ۶۰ هزار نفر از عوامل اجرایی برگزار می‌شود. جمعیت واجد شرایط مازندران برای این انتخابات ۲ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۴۴ نفر است یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۱۱۲ نفر این تعداد را مردان و یک میلیون و ۲۳۶ هزار و ۱۳۲ نفر را زنان استان تشکیل می‌دهند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به دلیل شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهانش یک سال زودتر از موعد برگزار می‌شود. پس از شهادت رئیس‌جمهور در ۳۰ اردیبهشت امسال، وزیر کشور روز یکشنبه ششم خرداد ۱۴۰۳ فرمان آغاز فرایند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را صادر کرد.

نام‌نویسی داوطلبان شرکت در این انتخابات از ۱۰ تا ۱۴ خرداد انجام شد که پس از ثبت‌نام ۸۰ نفر از چهره‌های اجرایی و سیاسی کشور، شورای نگهبان صلاحیت ۶ نفر شامل مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی را به عنوان نامزدهای نهایی این انتخابات تایید کرد. با انصارف علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی از حضور در انتخابات به نفع ۲ نامزد جبهه انقلاب اسلامی، چهار نامزد در رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha