هشت تیر؛ روزی که خواب دشمن تعبیر نشد

ارومیه- ایرنا- امروز هشتم تیر روزی است که خواب دشمن تعبیر نشد و پای صندوق های رای خالی نماند؛ مردم آذربایجان غربی نظیر دیگر مناطق کشور با اتحاد و یکدلی آمدند و انگشت غیرت خود را به جوهر سربلندی آغشته کردند.

به گزارش ایرنا، از ساعات اولیه صبح امروز، جمعه مردمی که از دیروز و حتی مدتها قبل چنین روزی را ثانیه شماری می کردند، پای صندوق های رای آمده و با شکوهترین صحنه را به تصویر کشیدند؛ آنها مثل همیشه آمدند و با شجاعت و غیرت، رای خود را به صندوق انداختند.

امروز رویای دشمنان ناکام ماند و دیدند ملت ایران باوجود تمام مشکلات همچنان وفادار به نظام و انقلاب هستند، امروز نقشه های از پیش تعیین شده بدخواهان این سرزمین خنثی شد و یک بار دیگر پس از ۴۵ سال برای دنیا ثابت شد که ملت ایران از نظام و انقلاب جدایی ناپذیر هستند.

رسانه های خارجی دیگر جرات بازتاب این حضور را نیافتند و به تصویر کشیدن زنان و مردان و پیرزنان و پیرمردانی که عصا به دست پای صندوق رای حاضر شدند، برای آنها بسی سخت و نگران کننده شد.

زنان و جوانان و اقلیت های دینی پیشتاز این رویداد و این حماسه بزرگ شدند و زنانی که مادرشان در هشت سال جنگ تحمیلی پشت جبهه و چه بسا در میدان نبرد نقش آفرین شدند؛ امروز دختران این زنان در میدان سیاست حیرت جهانیان را برانگیختند.

امروز شهرها و روستاها همه پای صندوق آمده و حماسه خلق کردند؛ از کشاورز و کارگر گرفته تا زنان خانه دار و شاغل و از کرد و ترک گرفته تا آشوری و ارمنی.

هشتم تیر برگ زرینی شد در تاریخ غیرت آذربایجان و بر قلب این تاریخ، وفاداری این مردم برای همیشه حک شد.

هشت تیر؛ روزی که خواب دشمن تعبیر نشد

آنها باوجود گرمی هوا و ایستادن ساعت ها در صف نه تنها گلایه نکرده بلکه لبخند بر لب، شناسنامه به دست همچنان با اقتدار ایستادند وقتی نوبت به هرکدامش رسید انگشت جوهرینش را بالا برد و فریاد «زنده باد وطن» سرداد.

با رای خود نشان می دهم نظر دشمنان برایمان اهمیتی ندارد

زنان با وجود مشغله کاری و با وجود داشتن کودکان کوچک با انتظار ایستاده بودند؛ وقتی پرسیدم با سه تا بچه چه طور آمدید؟ گفت باید می آمدم من این روز را مدتها منتظر بودم باید در سرنوشت کشور سهیم شد و باید اصلح را انتخاب کرد؛ بی تفاوتی آبادی و توسعه را از کشور گرفته و در عوض روز به روز مشکلات را بیشتر می کند.

«یاسیمین علیوند» بانوی جوانی که مدتهاست در صف انتظار ایستاده، می گوید: رسیدن این روز را لحظه شماری می کردم تا در تعیین سرنوشت کشورم سهیم شوم.

وی ادامه می دهد: آمده ام رای دهم تا به آمریکا و اسراییل و همدستانش ثابت کنم نظر آنها برای ما اهمیتی ندارد و ما بی توجه به حرفهای آنها و وابستگانشان فرد مورد نظر خود را انتخاب می کنیم تا آینده بهتری برای کشورمان رقم بخورد.

علیوند هر رای ایرانی را گامی بزرگ برای اعتلای کشور دانست و افزود: هر رای ما پاسخی قاطع به بدخواهان و دشمنان این مرز و بوم و کسانی است که مردم را به عدم شرکت در انتخابات تشویق می کردند.

وی اظهار می دارد: با دیدن حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای خوشحال می شوم و می بینم آنچه در فضای مجازی منتشر می شد و آن تبلیغات و پیش‌بینی هایی که مبنی بر عدم حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری بود، محقق نشد و بازهم تیر دشمنان به سنگ خورد.

برای سربلندی کشورم رای می دهم

زهرا عابدی، بانوی دیگری از دیار رنگین کمان اقوام و ادیان است، می گوید: آمده ام برای سربلندی کشورم رای بدهم تا شهر و کشورم شاهد آبادانی و پیشرفت باشد.

وی ادامه می دهد: با انتخاب خود می خواهم راهی برای مشکلات موجود ترسیم شود و ترقی و پیشرفت را درشهر و استان و کشورمان شاهد شویم.

عابدی سیاه نمایی دشمنان را بی اثر خواند و افزود: امروز هر رای ایرانی مهر باطلی بر سیاه نمایی دشمنان زده و به آنها ثابت کرد این ملت از هر طیف و قوم و مذهب هرگز فریب دروغهای دشمنان را نخواهند خورد.

هشت تیر؛ روزی که خواب دشمن تعبیر نشد

حضور درپای صندوق های رای حمایت از نظام است

شهروند دیگری که همراه خانواده اش در صف انتظار ایستاده می گوید: حضور پرشور در پای صندوق های رای نشانه حمایت از نظام و وفاداری به آن است و ما امروز با رای خود وفاداری خود به نظام را به جهانیان نشان دادیم.

"احد باباپور" ادامه داد: ملت ایران پشتوانه نظام است و با رای خود پشتوانه بودن خود را ثابت کرد.

وی افزود: امروز حتی آنهایی که به نوعی با صندوق های رای قهر کرده بودند، با شوق تمام پای صندوق های رای آمدند و این حرکت آنها نشان داد با مشارکت در تعیین سرنوشت کشور می توان مشکلات را حل کرد.

بانوان پررنگ تر از مردان درپای صندوق های رای حضور یافتند

"مسوول نشر آثار مشارکت زنان در دفاع مقدس آذربایجان‌غربی" هم که رای خود را به صندوق انداخته بود، گفت: بیشتر از مردان، زنان دراین انتخابات حضور پر رنگ تری دارند؛ آنها دغدغه مندتر از آقایان هستند و هنوز برای انتخاب اصلح سوال می کنند و از ساعات اولیه صبح عازم شعبات اخذ رای شده اند.

لیلا سپهری ادامه داد: دشمنان از مدتها قبل با سیاه نمایی و تبلیغات منفی سعی در ایجاد شکاف میان ملت و نظام داشتند و در تلاش بودند تا با بهره گیری از برخی مشکلات، مردم را نسبت به انتخابات دلسرد کنند اما تلاش آنها نتیجه معکوس داد و پای صندوق های رای با حضور مردم پرشد.

وی افزود: دشمنان و معاندان این آب و خاک دیدند آنچه تا حالا تصور می کردند خوابی بیش نبود؛ این ملت، سالها برای انقلاب و نظام و کشور خون داده و هرگز اجازه نخواهد داد این خونها پایمال شوند.

مسوول نشر آثار مشارکت زنان دردفاع مقدس آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به اینکه رییس جمهور شهید را تازه از دست داده ایم، مردم بخاطر اینکه کشور، رییس جمهوری همانند او بر سرکار آمده و راه او را ادامه دهد با شکوه بیشتری وارد میان شدند تا فردی سرکار بیاید که همانند او خدمت کند.هشت تیر؛ روزی که خواب دشمن تعبیر نشد

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح امروز، جمعه همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی آغاز شده است.

۲ هزار و ۳۵۷ شعبه اخذ رای در سراسر آذربایجان غربی برای دریافت آرای مردم مستقر شده اند.

مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف چهار نامزد نهایی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به شمار می روند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha