۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۰۱
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85522964
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تخلفات انتخاباتی زیر ذره بین دستگاه های نظارتی همدان

همدان- ایرنا- دستگاه های قضایی و نظارتی استان همدان تخلفات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را زیر ذره بین قرار داده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تا به این لحظه هیچ گونه تخلف انتخاباتی در سامانه «ناظر مردم» همدان به ثبت نرسیده اما دستگاه های نظارتی و بازرسی رصد لازم را به خصوص در فضای مجازی و شعب اخذ رای به صورت محسوس و نامحسوس انجام می دهند.

دادستان همدان در این باره گفت: هرگونه فعالیت‌ انتخاباتی به ویژه در فضای مجازی تحت کنترل و بازرسی عوامل رصد شبکه های اجتماعی قرار دارد.

عباس نجفی افزود: کمترین میزان تشکیل پرونده‌های تخلف انتخاباتی را در این دوره از انتخابات داشته ایم و روند رصد فضای مجازی همچنان ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه انتشار اخبار کذب، آمار و ارقام کذب را در فضای مجازی رصد کرده ایم، اضافه کرد: از هرگونه فعالیت افراد متخلف برای تاثیر و جریان سازی در انتخابات ممانعت می شود.

نجفی یادآور شد: روند بررسی فضای مجازی، محدوده فضای انتخاباتی و حوزه‌های اخذ رای، بررسی روند اجرای انتخابات، شمارش آرا و صیانت از رای مردم تا پایان انتخابات و اعلام نتایج ادامه خواهد داشت.

سامانه ناظر مردم آماده گزارش

رئیس هیات نظارت بر انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان همدان نیز گفت: سامانه «ناظر مردم» به منظور ثبت گزارش تخلف‌های انتخاباتی دایر و امروز مجدد به روز رسانی شده است.

حجت الاسلام جلال مرادی افزود: تاکنون گزارش تخلفی از طریق این سامانه ثبت و اطلاع رسانی نشده است.

وی با بیان اینکه چهار هزار و ۲۰۰ نفر در استان این نظارت را بر عهده دارند، اضافه کرد: در هر یک از شعب اخذ رای به تناسب بین یک تا چهار ناظر مستقر هستند.

مرادی خاطرنشان کرد: ناظران انتخابات از افراد دارای سابقه درخشان در امر برگزاری انتخابات هستند ضمن اینکه برای آنها دوره‌های آموزشی به صورت مجازی و چهره به چهره برگزار شده است.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان همدان یادآور شد: چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح امروز بدون هیچگونه خللی آغاز شده و در حال برگزاری و به شکل آنلاین قابل رصد است.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور امروز ساعت هشت صبح در هزار و ۳۱۳ شعبه انتخاباتی استان همدان آغاز شد که از این تعداد شعبه اخذ رای ۹۷۲ شعبه ثابت و ۳۴۱ شعبه نیز سیار هستند.

در شهرستان همدان ۳۲۰ شعبه، ملایر ۱۹۸ شعبه، نهاوند ۱۴۹ شعبه، کبودرآهنگ ۱۴۰ شعبه، اسدآباد ۱۰۴ شعبه، بهار ۱۱۷ شعبه، تویسرکان ۱۰۴ شعبه، رزن ۸۲ شعبه، فامنین ۵۲ شعبه، درگزین ۴۴ شعبه اخذ کار رای گیری از مردم دیار الوند را در انتخابات امروز هشتم تیرماه برعهده دارند.

۲۰ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی و دست اندرکار کار برگزاری این دوره از انتخابات ریاست جمهوری را در استان همدان برعهده دارند.

در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ۶ نامزد براساس حروف الفبا شامل مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی و محمدباقر قالیباف از سوی شورای نگهبان قانون اساسی تایید صلاحیت شدند که پیش از شروع رای گیری، قاضی زاده هاشمی و زاکانی انصراف خود را از ادامه حضور در رقابت های انتخاباتی اعلام کردند. چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha