فیلم| صندوق‌های رای میعادگاه ساوجی‌ها

ساوه - ایرنا - ساعت هشت صبح روز جمعه هشتم تیر، فرآیند رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان ساوه نیز مانند سایر نقاط کشور آغاز شد و حضور چشمگیر مردم از همان ساعات اولیه نشان داد که صندوق‌های رای میعادگاه ساوجی‌ها برای تحقق وعده همبستگی است.

به گزارش ایرنا، هشتم تیر، روزی که چند وقت است شور و شوق خاصی برای انتخاب زمامدار امور اجرایی کشور ایجاد کرده و حالا امروز قرار است بار دیگر به تمام جهان ثابت کنیم اسلام خط قرمز ماست و انقلاب تنها راه ماندن در این خط است.

همانطور که خانم کوچک افسرده (نصر) ۹۶ ساله مسن‌ترین بانوی ساوجی هنگام حضور پای صندوق اخذ رای در امامزاده سید اسحاق(ع) ساوه به ایرنا، گفت: برای سربلندی وطنم و به حرمت خون پاک شهیدان آمده‌ام.

ایرانی‌ها که در چهار دهه گذشته در مشارکت‌های سیاسی سنگ تمام گذاشتند، این بار نیز مصمم به حضوری حداکثری و لبیک و تجدید بیعت با تمام آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب از همان دقایق اولیه آغاز فرآیند رای‌گیری چشم تیز بین عرصه سیاسی دنیا را متوجه خود کردند.

چشمانی که اگر مراقب نباشیم و از آن غافل شویم هیچ ابایی در انکار حق و حقوق بین المللی ایران نخواهند داشت و این مسئله به خوبی از سوی هموطنان درک و با حضور حداکثری در صحنه‌های همچون انتخابات، توطئه‌های آنها خنثی شده و به آنها یادآوری کرده که ایرانی‌ها اجازه نخواهند داد حقشان پایمال یا نایده گرفته شود.

مادری که با سه فرزند خردسال خود پای صندوق حاظر شده بود، گفت: هجمه رسانه‌های بیگانه من را متقاعد کرد که با فرزندانم در این تکلیف سیاسی حاضر شوم تا آنها نیز بیاموزند، ایران در هر شرایطی هم که باشد نباید پشت آن را خالی کرد.

این بار اما داستان کمی فرق دارد ماجرا از ۳۰ اردیبهشت امسال و اتفاق تلخ سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور و یارانش که منجر به شهادت آنها شد، آغاز می شود

این بار اما داستان کمی فرق دارد ماجرا از ۳۰ اردیبهشت امسال و اتفاق تلخ سقوط بالگرد حامل رییس جمهور و یارانش که منجر به شهادت آنها شد، آغاز می‌شود؛ اتفاقی که موجب برگزاری زودهنگام و بدون برنامه‌ریزی‌های قبلی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشور شد و این مسئله و تحولات اخیر بین‌المللی نگاه‌های جهانی را از ۲ جنبه بر رفتار مردم ایران در این شرایط ویژه‌تر کرده است.

این ۲ جنبه شامل میزان مشارکت مردم و انتخاب فرد مورد نظر مردم برای زمامداری امور اجرایی کشور است به طوریکه امروز مشارکت حداکثری ما به جهان خواهد گفت: ایرانی‌ها تحت هر شرایطی پای ایران و سربلندیش ایستاده‌اند و انتخاب فرد اصلح به جهانیان نشان خواهد داد در چهارچوب اسلام و انقلاب، صلح طلبانه پای جمهوریت، استقلال و آزادیمان هستیم.

مشارکت حداکثری در گام اول پشتوانه ساز دولت منتخب ملت برای تصمیم‌سازی‌های بعدی در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران است و رفتارهای جامعه در انتخابات گذشته نشان داده که مردم به خوبی بر اهمیت این مسئله واقف هستند و هر جا که لازم باشد حضور حداکثریشان را به منصه ظهور می‌گذارند تا نشان دهند سربلندی ایران چیزی نیست که در خصوص آن با کسی تعارفی داشته باشند.

اما جنبه مهم دیگر انتخاب فرد مورد نظر مردم یا همان فردی که براساس اصل ۱۱۷ قانون اساسی با کسب اکثریت مطلق آرا شرکت کنندگان در انتخابات نامش از صندوق‌های رای برای ریاست جمهوری کشور بیرون خواهد آمد، این فرد و ویژگی‌های مقتدرانه مدیریتش، توانایی‌های تیم همراهش در عرصه‌های مختلف، نگاه جهانبیانه‌اش، گذشته، علمکرد، برنامه‌هایش و میزان حمایت مردم در انتخابات از وی همگی مورد توجه عرصه بین‌المللی بوده به طوریکه روابط و تعاملات با کشور در آینده به همگی این موارد گره خورده است.

موارد بالا گویای اهمیت تصمیم هر ایرانی برای انتخاب فرد اصلح و خلق حماسی حضور در این روز سرنوشت ساز است پس بدون شک ایرانی‌های آگاه وعده همبستگی برای خلق روزی سرشار از شور و شعور سیاسی را پای صندوق‌های رای دادند.

به گزارش ایرنا، فرآیند رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از صبح جمعه همزمان با سراسر کشور در ۱۳۶ صندوق اخذ رای شهرستان‌های ساوه در حال برگزاری است.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور کشور، امروز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور، سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها در حال برگزاری است.

این دوره از انتخابات ۲ مدرک شناسایی شامل کارت ملی و شناسنامه قابل قبول است و امکان رای دادن با گواهینامه خودرو، گذرنامه و گواهینامه پایان خدمت ممکن نیست.

«سعید جلیلی»، «محمد باقر قالیباف»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» داوطلبان تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند. «علیرضا زاکانی و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» دیگر داوطلبان این عرصه بودند که روز گذشته از ادامه رقابت انصراف دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha