۹۰ شعبه سیار رای گیری در شهرستان خدابنده فعال است

زنجان - ایرنا - فرماندار خدابنده گفت: برای برگزاری هر بهتر، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۶۰ شعبه اخذ رای در سطح شهرستان خدابنده مستقر شده که از این تعداد ۹۰ شعبه ثابت و ۷۰ شعبه سیار است.

جواد تاراسی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خدابنده به لحاظ گستردگی و بالا بودن تعداد روستاهای آن، بزرگترین شهرستان در منطقه شمالغرب کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه فاصله روستاها در این شهرستان زیاد است، اضافه کرد: به همین دلیل ۷۰ شعبه سیار رای گیری پیش بینی شده است تا این کار با سهولت بیشتری انجام گیرد.

به گفته این مسوول از مجموع شعبات اخذ رای، ۱۰۲ شعبه مربوط به مناطق روستایی و ۵۸ مورد نیز شهری است.

فرماندار خدابنده ادامه داد: به تفکیک نیز در بخش افشار ۲۱ شعبه، دوتپه ۱۳ شعبه، بخش مرکزی ۵۸ شعبه، بزینه رود ۳۴ و سجاسرود نیز ۳۲ شعبه در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: عوامل و دست اندرکاران برگزاری انتخابات در سطح شهرستان از ساعت ۶ صبح در شعبه ها مستقر شده اند و هم اکنون فرایند رای گیری در حال انجام است.

این مسوول ادامه داد: برای برگزاری انتخابات سالم، رقابتی و باشکوه در شهرستان چهار هزار و ۵۰۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی مشارکت کرده اند.

فرماندار خدابنده تصریح کرد: عوامل مستقر در شعبات، کار رای گیری را با دستگاه تشخیص هویت انجام می دهند.

وی افزود: میزان مشارکت مردم خدابنده در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۷۰ درصد اعلام شد که جزو بالاترین میزان مشارکت های انتخاباتی بود و پیش بینی می شود همین مساله در انتخابات ریاست جمهوری نیز نمود داشته باشد.

تاراسی خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از شهروندان خدابنده ای نیز به دلیل ماهیت کاری خود و از همان ساعات اولیه در پای صندوق های رای آماده شده و این کار مهم را به سرانجام رساندند.

وی با تاکید بر مقوله مهم امانتداری در آرای مردم به ویژه صندوق های سیار گفت: در این زمینه نظارت های جدی و لازم وجود دارد.

شهرستان خدابنده ۱۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.

بنا بر اعلام رییس ستاد انتخابات استان زنجان، بیش از یک هزار نفر از نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری در شعب اخذ رای استان حضور دارند که این موضوع به شفافیت هرچه بیشتر فرآیند انتخابات کمک می‌کند.

انتخابات ریاست جمهوری در استان در ۷۷۲ شعبه اخذ رای و یک هزار و ۴۳۸ نقطه و محل در حال برگزاری است و نزدیک به ۱۴ هزار نفر از اقشار مختلف مردم استان در برگزاری این انتخابات مشارکت دارند.

مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف چهار نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز جمعه هشتم تیرماه در سراسر کشور برای انتخاب نهمین رئیس جمهور ایران در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha